ایسنا نوشت:

همایش‌های «دلواپسان» دوباره شروع شده است و در این شرایط هواداران دولت و مذاکرات هسته‌ای همچنان از برگزاری یک مراسم مشابه ناتوان مانده‌اند. در این شرایط علی مطهری معتقد است ناتوانی هواداران دولت، تقصیر خودشان است.

علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره تحرکات جریان مخالف دولت و انفعال موافقان مذاکرات هسته‌ای می‌گوید: مسلم است که دو طرف باید حرفشان را بزنند و در صحنه سیاسی کشور حضور داشته باشند و فعالیت کنند و هواداران دولت نباید توقع داشته باشند که طرف مقابل سکوت کند.

او ادامه می‌دهد: به هر دلیلی طیف‌های مخالف دولت فعال هستند و هواداران دولت نباید خرده بگیرند که مثلا چرا شما فعالیت می‌کنید. به نظرم حرف منتقدان سیاست خارجی را می‌توان نقد کرد اما اینکه بگوییم چرا همایش می‌گذارید، با اصل آزادی بیان هیچ سازگاری‌ای ندارد.

مطهری درباره انفعال طیف‌های هوادار دولت، این موضوع را به خود این گروه‌ها نسبت می‌دهد و می‌گوید: هواداران دولت اگر از این کارها نمی‌کنند مشکل خودشان است که به نظر من خیلی مصر و پیگیر نیستند و بیشتر توقع دارند کس دیگری فضا را برایشان باز کند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره فضای نامناسب برای فعال شدن اصلاح‌طلبان و هواداران دولت و تهدیدهایی که این گروه‌ها با آن مواجه هستند، گفت: من فکر نمی‌کنم هواداران دولت با تهدید امنیتی خاصی مواجه باشند و اگر انفعالی دارند باید آن را تا حدودی به حساب کم‌کاری خودشان بگذاریم. به هر حال اینها اگر می‌خواهند تاثیرگذار باشند، باید وارد صحنه شوند وگرنه دیگران صحنه را اشغال می‌کنند و این خیلی طبیعی است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =