مهر نوشت:

دوتن از نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه ای از اقدام رئیس جمهور این کشور در موافقت با تمدید دوره توافق هسته ای با ایران و پیگیری مذاکرات با تهران انتقاد کردند.
به نقل از پولیتیکو، "ادوارد رويس" رئيس کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان آمريکا، در بيانيه ای در خصوص تمديد مذاکرات هسته ای ايران و گروه ۱+۵ گفت: من تمديد (آزادسازی دارايی های مسدود شده) ايران را پيشرفت نمی دانم. به نظر می رسد که ايران با نمايش هميشگی پليس خوب- پليس بد، به حمايت از خواسته رهبر جمهوری اسلامی در مورد داشتن ۱۹۰ هزار سانتريفیوژ، توانسته وقت اضافه بخرد.

رويس در ادامه بيانيه خود گفت: چنين اقدامی به نظرم اين تصور را برای ايران به وجود می آورد که همزمان با چرخش سانتريفيوژهايش، زمان هم به نفع این کشور در جریان است. افزايش فشار اقتصادی دست ما را قوی تر می کند، اما دولت آمریکا با آن مخالف است. دولت بايد از تلاش های کنگره در جهت افزايش فشارهای اقتصادی بر ايران استقبال کند.

اين نماينده جمهوريخواه کنگره آمریکا در ادامه مدعی شده است: اقدامات ايران در حمايت از تروريست ها، مانند ارسال غيرقانونی موشک برای حماس، حتی اتخاذ استاندارهای مضاعف تری را برای راستی آزمايی هرگونه توافقی (با ايران) ضروری می سازد. همه نشانه ها چه ديروز، چه امروز، در خصوص برنامه هسته ای ايران همه از بمب اتمی خبر می دهند و من نگران فردا هستم.

همزمان با انتشار این بیانیه، "ايليانا راس لی تنين" نماينده جمهوریخواه و رئيس کميته فرعی مسائل خاورميانه و شمال آفريقا، در بيانيه ای ضمن انتقاد از تمديد مذاکرات هسته ای گفت: يک بارديگر، دولت آمريکا و جامعه بين المللی در زمانی که ايران به بمب نزديک تر می شود، فريب تاکتيک وقت کشی و فريب کارانه ايران را خوردند.

لی تنين گفته است: اگر اوباما پيش از گرفتن اين تصميم با کنگره رايزنی کرده بود، يک نه محکم دريافت می کرد و ما نيز به افزايش تحريم ها اقدام می کرديم. اما او برعکس، برآن شد که کنگره را دور بزند و به صورت يک جانبه توافق را تمديد کند و به رفع تحريم ها ادامه دهد، که تاکنون ميلياردها دلار به حکومت ايران کمک اقتصادی کرده است.

لی تنين به فهرستی از اقدامات ايران پس از موافقت موقت شش ماهه ژنو در سال گذشته اشاره کرده و گفته است که ايران طی اين مدت به فعاليت های خود در تاسيسات آب سنگين در اراک ادامه داده و به بازرسان آژانس اجازه بازرسی از پارچين را نداده است.

اين نماينده جمهوریخواه از فلوريدا گفته است: کنگره بايد کاری را که دولت باراک اوباما از انجام آن خودداری کرده، انجام دهد. کنگره بايد تحريم ها را اعمال کند و مانع دسترسی ايران به توانايی و زيرساخت های لازم غنی سازی اورانيوم برای ساخت بمب هسته ای بشود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =