در پی انتقادهای بین المللی از ولادیمیر پوتین در خصوص دست داشتن کشورش در موضوع سرنگونی هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین، رئیس جمهوری روسیه واکنش نشان داد.

 

 

 

  
به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورونیوز، در پی انتقادهای بین المللی از ولادیمیر پوتین در خصوص دست داشتن کشورش در موضوع سرنگونی هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین، رئیس جمهوری روسیه واکنش نشان داد و گفت: «برای اطمینان از امنیت حضور کارشناسان خارجی در صحنه باید تمامی اقدامات لازم انجام شود. از این نظر هرآنچه به روسیه مربوط است انجام خواهد شد. برای گذر از درگیری های نظامی اوکراین به مذاکره وبه مرحله دیپلماتیک و مسالمت آمیز روسیه هرآنچه باید انجام می دهد.»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد از روسیه تصریح کرد که شواهد زیادی از نقش روسیه در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مالزی حکایت دارد. این هواپیما گفته می شود هدف یک موشک زمین به هوا قرار گرفته است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «این یک لحظه مهم و خطیر برای روسیه است. برخی از رهبران جدایی طلب روسی هستند. روسیه این جدایی طلبان را مسلح می کند و آنها را آموزش می دهد. از آنها حمایت می کند. روسیه از فراخواندن آنها به انجام آنچه واقعا لازم است امتناع می کند. از اینرو فکر می کنم این لحظه، لحظه خطیری برای روسیه، برای آقای پوتین به شمار می رود. او باید از تمام نفوذ خود برای حمایت همه جانبه از تحقیقات مربوط به سانحه هوایی استفاده کنند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین از روسیه خواسته تا مسئولیت اقدامات جدایی طلبان در شرق اوکراین را بپذیرد.

در پی سقوط هواپیمای مالزیایی بر فراز منطقه تحت کنترل جدایی طلبان در شرق اوکراین در روز پنجشنبه، تمامی ۲۹۸ سرنشین آن کشته شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =