ایسنا نوشت:

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ظرف امروز (دوشنبه) به غزه تعداد شهدا به 87 تن رسید به این ترتیب شمار شهدای فلسطین طی 15 روز جنگ تا به این لحظه به 501 تن و تعداد زخمی‌ها به 3135 تن افزایش یافت.

به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، وزارت بهداشت در نوار غزه یکشنبه شب اعلام کرد که جسد 11 فلسطینی دیگر که در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی که بامداد یکشنبه منطقه شجاعیه هدف قرار داد، بیرون کشیده شد.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که کادر پزشکی جسد 11 فلسطینی دیگر را که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه شجاعیه به شهادت رسیده بودند، پیدا کرد و بدین ترتیب تعداد شهدا در این منطقه به 73 تن افزایش یافت و آمار مجروحان این حمله اسرائیل نیز به 400 تن رسیده است.

منابع امداد رسانی گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی آمبولانس‌ها را هنگامی که تلاش می‌کردند شهدا و مجروحان را از منطقه شجاعیه خارج کنند، هدف قرار دادند.

در همین حال ابو احمد، سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با الجزیره با بیان اینکه احتمالا تعداد شهدای منطقه شجاعیه از 100 تن پا فراتر گذاشته است، اعلام کرد که جسد تعدادی از شهدا تکه‌تکه شده است.

منابع خبری نیز اعلام کردند که کشتار دسته‌جمعی در منطقه شجاعیه در واکنش به هلاکت سربازان رژیم صهیونیستی و تلفات ارتش این رژیم انجام شده است.

خبرگزاری فلسطینی وفا نیز گزارش داد که بیش از 100 فلسطینی در نوار غزه ظرف همان روز به شهادت رسیدند.

خبرنگار اسکای‌ نیوز گزارش داد که به دلیل پر شدن سردخانه‌ها از جسد، اجساد کودکان و زنان روی زمین در یکی از اتاق‌های بیمارستان افتاده بود.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث شده است که هزاران تن از ساکنان منطقه شجاعیه خانه‌های خود را ترک کنند و هزاران تن از این منطقه خارج شدند که برخی از آن‌ها با پای پیاده و برخی دیگر در کامیون‌ها و خودروهای مملو از ساکنان شجاعیه، این منطقه را ترک کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی در خصوص حمله به منطقه شجاعیه گفت: دو روز قبل پیام‌هایی به ساکنان این منطقه داده بودیم که برای حفظ جانشان این منطقه را ترک کنند.

در همین حال وزارت بهداشت در نوار غزه بامداد امروز (دوشنبه) در اشاره به بخشی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله‌ رژیم صهیونیستی که شهر رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد یک فلسطینی به شهادت رسیده و دو تن دیگر زخمی شدند.

اشرف القدره در صفحه‌ی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی فیسبوک نوشت: در حملات رژیم صهیونیستی به رفح، رائد البردویل (26 ساله) به شهادت رسید و دو تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پس از اینکه رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت شکست خورد این رژیم درصدد تلافی‌جویی بی‌سابقه‌ای است.

این مقام حماس تأکید کرد که این جنبش در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی آتش‌بس را نمی‌پذیرد و تسلیم نمی‌شود.

یکشنبه شب نیز در حملات موشکی رژیم صهیونیستی که برجی مسکونی را در منطقه الرمال در مرکز غزه هدف قرار داد هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که برخی از شهدای این حمله کودکانی از یک خانواده بودند و ارتش رژیم صهیونیستی که از مقابله مقاومت دستپاچه شده است سیاست حملات بی‌هدف و زمین سوخته را در پیش گرفته است.

الجزیره گزارش داد که در مرزهای شرقی، شمالی و جنوبی نوار غزه، حملات توپخانه‌ای ظرف روز یکشنبه ادامه داشت و متوقف نشد و این حملات بویژه مناطق شجاعیه، التفاح و بیت‌ لاهیا در شمال و برج الدیک در جنوب را هدف قرار داد. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز با گروه‌های مقاومت در جنوب درگیر هستند و نفوذ نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به‌ دلیل هراس آن‌ها از کمین‌های اعضای مقاومت جزئی و ناچیز است.

منابع پزشکی فلسطینی همچنین گزارش دادند که دو فلسطینی در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی به منطقه المغرافه در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مقر اداره اوقاف در شهر الزهره در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مسجد جامع در اردوگاه البریج را هدف قرار داد. پیشتر گردان‌های عزالدین‌ قسام شاخه نظامی جنبش حماس از هلاکت دو سرباز اسرائیلی و زخمی شدن پنج تن دیگر در کیمینی که برای آن‌ها در شرق جحر‌ الدیک در جنوب نوار غزه ترتیب داده بود، خبر داد.

در همین حال صلیب سرخ اعلام کرد که اوضاع انسانی در غزه بسیار نابسامان است.

سخنگوی رسانه‌ای صلیب سرخ اعلام کرد که نابسامان بودن اوضاع امنیتی چالش بزرگی را در مقابل هیأت‌های امداد رسان برای ارسال کمک‌ها به نوار غزه به‌ وجود می‌آورد و تعداد کسانی که نیازمند کمک هستند رو به افزایش است.

همزمان سخنگوی آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد که بیش از 60 هزار فلسطینی خانه‌های خود را ترک کرده و در 49 پناهگاه وابسته به این آژانس مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد که آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی خواهان جمع‌آوری 60 میلیون دلار برای کمک‌رسانی‌ها در غزه شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عصبی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 1
    ما که این همه میگیم قدرت داریم چی میشه فقط 10 تا از این شهاب 3 هاررو بزنیم کله اسرائیل نه واقعا چرا قادامی نمیکنن بزرگانی که ادعاشون تا هفت آسمون میره....؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    باید برای غذا و دارو و کمک های اولیه همه مسلمانان بسیج بشن خدا کمکشان کنه اخه زن و بچه و سالمند به چه جرمی لعنت بر اسراییل
  • نیما A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    غزه مظلوم
  • حمید IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    خون تمام این بچه ها و زنها از دست امریکای کثیف هم میچکه.اون بیتقصیر تو این جنایتهای ضدبشری نیست
  • ایرانی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    با سلام این توانایی نظامی که داریم برای چه زمانیه؟ آیا وقتش نیست در این شرایط اسراییل رو سر جاش بنشونیم ؟ با مرگ بر اسراییل گفتن آیا مردم غزه و زنان و کودکان که در خاک و خون غلتیدن تسکین پیدا میکنن؟ آیا این رژیم وحشی دست از چنایت بر میداره؟ بر ما واجبه با تمام قدرت نظامیمون بر هر قیمتی که باشه حمله نظامی کنیم والسلام