۰ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

وایبر حالا در ایران کاربرد تازه‌ای پیدا کرده و روابط عمومی‌های فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی می‌کوشند تا از امکان این اپلیکیشن ارتباطی برای تبلیغ محصولات فرهنگی خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پای وایبر به تبلیغات فیلم‌های سینمایی از بهار سال 1393 باز شد، زمانی که اکران فیلم‌ «دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد کارخانی آغاز شد.

نرم افزار وایبر به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با استفاده از شماره تماس دوستان خود در دفترچه تلفن همراه گروه‌های گفت و گو راه بیندازد. این امکان باعث شده تا روابط عمومی‌های فیلم‌های سینمایی روی پرده، گروه‌های اطلاعی رسانی را برای فیلم‌های خود راه بیندازند.

پیش از این نیز با ورود شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک، توییتر و ... روابط عمومی‌ها و سازندگان فیلم‌های سینمایی،صفحه فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی می‌کردند و اخبار مربوط به فیلم‌ها را از طریق این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذاشتند.

بیتا موسوی مسئول روابط عمومی و امور رسانه‌ای فیلم «دربست آزادی»، پس از تجربه راه اندازی گروه این فیلم در وایبر، برای فیلم‌های دیگری چون«برف» ساخته مهدی رحمانی، «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران و «فرشته‌ها با هم می آیند» نخستین تجربه کارگردانی حامد محمدی گروه‌هایی را در وایبر راه اندازی کرد.

در این گروه‌ها که با حضور عوامل فیلم، خبرنگاران و هنرمندان و منتقدان شکل گرفته‌اند، هم اخبار مربوط به این فیلم‌ها منعکس می‌شود و هم تحلیل‌ها و نظرهای اهالی رسانه و منتقدان به اشتراک گذاشته می‌شود.

در بین برنامه‌های تلویزیونی، برنامه «ماه عسل» که تهیه کننده و مجری آن احسان علیخانی است، از این فضا بهره گرفته تا نقدهای منتقدان بر روی این برنامه و نظرات کارشناسی اهالی رسانه را جمع‌آوری کند.

راه اندازی گروه در وایبر اما محدود به تبلیغ فیلم‌ها نشده و طرح های سینمایی هم از این امکان برای معرفی خود بهره گرفته‌اند. طرح سینمایی «هنر و تجربه» که برای اکران فیلم‌های هنری و تجربی در دستور کار سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته، یکی از طرح‌هایی است که گروهی را در وایبر برای اطلاع رسانی در مورد این طرح راه اندازی کرده است. امیر حسین علم الهدی مسئول اجرای این طرح سینمایی است.

حالا به نظر می‌رسد گروه‌های وایبری که پیش از این برای ارتباط جمع‌های دوستانه و خانوادگی کاربرد داشت، در آینده کاربری بیشتر در زمینه معرفی محصولات فرهنگی و هنری مختلف پیدا کنند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    36 4
    خخخخخخ، همین روزا فیلترش میکنن
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    44 3
    فردا میگن یه نفر از وایبر به دلیل نقض حریم خصوصی شکایت کرده و هم باید فیلترش کنیم.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    20 2
    وایبر فقط برای مصرف شخصی مجانیه، برای مصارف تجاری یک عالمه پول میخوان
  • منتقد A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    57 2
    این رو هم بزودی فیلتر میکنن چون باعث کمتر شدن سود کلانیست که اپراتورها به جیب میزنند
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
      6 7
      دوست عزیز چرا بگیم که بشه؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    2 0
    اصلا" نیازی به این همه دلیل و مدرک ندارن که .همین روزا جمع میشه مثل واتس اپ و ویچت و....
  • ماني IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    5 0
    جون مادرتون اينو ديگه فيلتر نكنيد اگه فيلتر كنيد ...