اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در دفاع از فلسطین با حضور 8 رییس مجلس برگزار می شود

مجلس شورای اسلامی فعالیت های تازه ای را برای دفاع از حقوق ملت فلسطین در دستورکار دیپلملسی پارلمانی قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی که در چند روز اخیر در تماس های تلفنی با روسای مجالس کشورهای اسلامی تلاش کرده است پارلمان های کشورهای اسلامی را موضع گیری های صریح علیه جنایت های رژیم صهیونیستی وادارد روز سه شنبه میزبان اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در دفاع از فلسطین است.

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی با بیان این که این اجلاس روز سه شنبه در حافظیه سعدآباد برگزار می شود، گفت: در اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی هشت رییس مجلس حضور می یابند.
کاظم جلالی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری اجلاس تروئیکای بین المجالس کشورهای اسلامی در تهران برپا شد با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اظهارداشت: چندین سال است غزه در محاصره کامل به سر می برد و رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک های انسانی اعم از غذا، دارو و کمک های بشردوستانه را به این منطقه نمی دهد.

وی با بیان این که امروز اوج گرفتاری ها برای مردم غزه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان ما شاهد جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در این منطقه هستیم که باعث شده صدها نفر از مردم از جمله زنان و کودکان بی گناه به شهادت برسند و جمع زیادی مجروح شوند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در مقابل این جنایت ها شاهد سکوت مجامع بین المللی هستیم و بسیاری از مقامات دنیا در موضع گیری های خود از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.
جلالی ادامه داد: دردآورتر این که مجامع مربوط به کشورهای اسلامی همانند سازمان تعاون اسلامی نیز در این باره سکوت کرده اند.
وی همچنین گفت: علی لاریجانی رییس اتحادیه بین المجالس اسلامی لازم دانست صدای مردم مظلوم غزه را به گوش جهانیان برساند از این رو مجلس شورای اسلامی اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی را برگزار می کند.
دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی با یادآوری این که این اجلاس روز سه شنبه هفته جاری در حافظیه سعدآباد برگزار شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس کنونی، کشور سودان به عنوان رییس قبلی و کشور مالی به عنوان رییس بعدی بین المجالس اسلامی در این اجلاس حضور می یابند.
جلالی اظهار داشت: در تماس تلفنی علی لاریجانی با روسای مجالس این دو کشور آنان آمادگی خود را برای حضور در این اجلاس اعلام کرده اند.
وی همچنین گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از کشورهای دیگر برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است که تاکنون روسای مجالس ترکیه، پاکستان، سوریه، عراق و رییس ملی مجلس فلسطین برای حضور اعلام آمادگی کرده اند، همچنین قرار است هیاتی از لبنان در این اجلاس شرکت کند.
نمایندده مردم شاهرود در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی همچنین از الجزایر، کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان، افغانستان، تونس، مالزی و اندونزی برای حضور در این اجلاس دعوت کرده است.
جلالی با یادآوری این که این اجلاس به ریاست علی لاریجانی برگزار می شود، گفت: روسای مجالس در این اجلاس در مورد وضعیت فعلی فلسطین و غزه سخنرانی می کنند و بیانیه پایانی نیز تدوین و قرائت می شود.
وی این اجلاس را یک روزه اعلام کرد و افزود: برخی از کشورها طی امروز و فردا برای حضور در این اجلاس به ایران سفر می کنند.
دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا از مصر هیاتی در این اجلاس حضور نمی یابد؟، گفت: ما در این اجلاس از پارلمان کشورها دعوت کرده ایم و کشور مصر نیز مجلس ندارد.

جهان اسلام برای کمک به مردم غزه باید تحرک بیشتری داشته باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهان اسلام برای کمک به مردم غزه باید تحرک بیشتری داشته باشد، گفت: کشورهای اسلامی باید برای ممانعت از این حملات همفکری و رایزنی نزدیکی داشته باشند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رایزنی‌های خود با رؤسای مجالس کشورهای اسلامی درباره تحولات فلسطین به‌ویژه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بعد از ظهر امروز (یکشنبه 29 تیر) با شیخ خالد بن هلال بن ناصر المعولی رئیس مجلس نمایندگان عمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.
لاریجانی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مرم غزه، گفت: با توجه به تشدید و ادامه حملات ضد انسانی و وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین، کشورهای اسلامی باید برای ممانعت از این حملات همفکری و رایزنی نزدیکی داشته باشند.
وی با بیان اینکه جهان اسلام برای کمک به مردم غزه باید تحرک بیشتری داشته باشد گفت: مجلس شورای اسلامی ایران به عنوان رئیس اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی میزبان تروئیکای بین المجالس اسلامی جهت بررسی راه های حمایت سیاسی از ملت فلسطین است.
رئیس مجلس عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از حمایت های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین از ابتدای انقلاب تا کنون مثال زدنی است.
شیخ خالد بن هلال المعونی با اشاره به حملات صهیونیست ها به مردم غزه گفت: حملات رژیم صهیونیستی به غزه مایه تأسف و باعث ایجاد احساس مسئولیت برای هر مسلمانی است.
وی افزود: ابتکار مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی جهت برگزاری نشستی فوق العاده جهت حمایت سیاسی از مردم غزه نشان از حمایت واقعی و کارآمدی جمهوری اسلامی ایران از مردم غزه است.
شیخ خالد بن هلال المعولی ابراز امیدواری کرد در نشست تهران تصمیمات و طرح های مؤثری برای کمک به مردم غزه اندیشیده و مطرح شود.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    تروئیکا یا 8گانه؟
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    1 2
    بنام خدا وعده الله در قرآن مجید حق است . اسرائیل به اذن خداوند نابود خواهد شد . قبل از ظهور حضرت مهدی عج مردم جهان آزمایش می شوند ، سکوت هر مسلمان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ، خیانت به قرآن ،اسلام ، شهدا است . خیانت به حضرت محمد ص است . خیانت به الله است . بیدار بشوید ای مسلمین جهان ، ای فطرتهای پاک ، ای وجدانهای انسانیت و ...