خداحافظی علی کریمی از فوتبال، شوکی به هواداران او بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی كریمی در حالی از فوتبال خداحافظی كرد كه خیلی از هواداران او در انتظار بودند تا خبر قراردادش با راه‌آهن رسمی شود. اما كریمی همه را غافلگیر كرد و با انتشار یك متن، رسما از دنیای بازیگری كنار رفت.
علی كریمی فوتبالیستی بود كه درست وقتی در حال تبدیل شدن به ستاره‌ای برای تیم ملی و پرسپولیس بود، در جریان دیدار تیم‌های امید ایران و ویتنام، داور بازی را كتك زد تا یك سال از بهترین سال‌های فوتبالش را محروم شود. اما او با این محرومیت، نابود نشد. كریمی یك سال از بهترین سال‌های زندگی‌اش را محروم بود اما نبوغ او اجازه نداد كه این ستاره فوتبال از یاد برود و پس از پایان محرومیت، دوباره در تركیب پرسپولیس درخشید.
علی كریمی پس از چند سال بازی در پرسپولیس و امارات، در حالی كه پیشنهادهای خوبی از تیم‌های اروپایی داشت، سرانجام به یك پیشنهاد اروپایی پاسخ مثبت داد تا تبدیل به یكی از لژیونرهای دوست داشتنی پرسپولیس شود؛ لژیونری كه واژه «جادوگر» با نام او عجین شده بود. جادوگر از فوتبال آسیا به بایرن مونیخ رفت تا یكی از مهم‌ترین افتخارات زندگی‌اش را ثبت كند.
او البته افتخارات بسیاری در فوتبال به دست آورد كه یكی از آن‌ها كسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا در سال 2004 بود. كریمی با 5 گل زده آقای گل جام ملت‌های آسیا در سال 2004 شد و در كل دورانی كه برای تیم ملی به میدان رفت، 38 گل را به نام خود ثبت كرد. او سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران پس از علی دایی و علی كریمی است كه 128 بازی ملی انجام داده. كریمی از نظر تعداد بازی ملی هم پس از علی دایی و جواد نكونام در رتبه سوم قرار دارد. او همراه با تیم ملی ایران به جام جهانی 2006 هم صعود كرد كه در این جام مهم‌ترین حركتی كه انجام داد، لگدی بود كه به ساك پزشك تیم ملی زد. این لگد یكی از نكات منفی زندگی فوتبالی علی كریمی بود؛ درست مثل كتك زدن داور در سال‌های اول فوتبالش.
قهرمانی با تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک، قهرمانی با پرسپولیس در لیگ آزادگان ( فصل 78- 77 ) ، قهرمانی با پرسپولیس در لیگ آزادگان (فصل 79-78) و قهرمانی با تراکتورسازی در جام حذفی کشور در سال 93، از دیگر افتخارات كریمی است. او كه پیش از این هم از دنیای فوتبال خداحافظی كرده و بعد پشیمان شده بود، امید زیادی داشت كه به عنوان شاگرد كارلوس كروش در جام جهانی 2014 حضور داشته باشد اما كروش او را به برزیل نبرد. او در فوتبال باشگاهی هم نتوانست همیشه در خدمت تیمی باشد كه دوستش دارد. كریمی به دلیل مسائلی مجبور شد چند سال دور از پرسپولیس باشد و در تیم‌هایی چون استیل آذین و تراكتورسازی بازی كند. سرانجام زمانی كه او مطمئن شد دیگر مجالی برای بازگشت به پرسپولیس نخواهد یافت، تصمیم گرفت فوتبال را كنار بگذارد.
زندگی فوتبالی علی كریمی فراز و فرودهای زیادی داشت اما به زبان آوردن نام این فوتبالیست، بیش از هر چیزی تداعی كننده دریبل‌ها و حركات انفرادی زیبای اوست. شاید اگر اهالی فوتبال می‌دانستند بعد از علی كریمی چه كسی قرار است آن دریبل‌های زیبا را تكرار كند، حالا خداحافظی جادوگر این‌قدر سنگین نبود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =