عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است دیپلماتی توانمندتر از ظریف برای پیشبرد مذاکرات هسته ای نداریم.

احمد شوهانی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص توانمندی ها و نکات مثبتی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: ما دیپلماتی توانمندتر ازظریف نداریم که در جایگاه خودش فرد کارکشته ای است. اظهار نظر وزیر خارجه آمریکا درباه ظریف را حتما شنیده اید و اینکه تیمش یک تیم پخته و قوی است.
شوهانی افزود: در عین حال پشت قضیه شورای عالی امنیت ملی و در واقع رئیس جمهور ایستاده است و همچنین کمیسیون امنیت ملی ما به ریز در جریان است و رایزنی هم می شود، این تیم در کار خود خبره است و در عین حال با سازمان انرژی اتمی هم در ارتباط هستند، این تیم قوی و به کار خود وارد است.
وی با اشاره به این که تیم مذاکره کننده هسته ای کشور از خطوط قرمز عقب نشینی نکردند و گفتند که از حقوق اصلی ملت عدول نمی کنند، تاکید کرد: من فکر می کنم باید امتیاز بالایی به مذاکره کنندگان کشورمان داد زیرا با سرسختی از حقوق مسلم ما دفاع می کنند و امتیازات خوبی هم گرفتند، اینکه غربی ها و آمریکایی ها پذیرفتند ایران حق غنی سازی دارد و قبلا می گفتند ایران حق ندارد هسته ای شود اما در حال حاضر پذیرفته اند که ایران می تواند غنی سازی کند و سانتریفیوژها را پذیرفتند یک موفقیت است. علاوه بر این در این مدت تحریم جدیدی اضافه نشده و از حجم تحریم ها کاسته شده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366167

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =