۰ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

خبرگزاری تسنیم نوشت:

سازمان ملل متحد امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دبیر کل این سازمان در سفر دوره ای خود به خاورمیانه به قاهره، دوحه، کویت، قدس، رام الله و امان سفر می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «بان کی مون» روز گذشته برای بررسی اوضاع نوار غزه و تجاوز اسرائیل به این منطقه به خاورمیانه سفر کرده است.

در همین رابطه «جفری فلتمن» معاون امور سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره غزه گفت که بان کی مون برای بررسی بحران غزه به خاورمیانه سفر می کند.

از سوی دیگر «بدر عبد العاطی» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور با تعدادی از وزرای خارجه عربی و غیر عربی تماس حاصل کرده و موضوع برقراری آتش بس در نوار غزه را بررسی کرد.

عبد العاطی اظهار داشت که شکری با «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان و شیخ «خالد بن حمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین تلفنی گفت وگو کرد.

وی تصریح کرد که شکری همچنین با «صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، «فرانک اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا تماس برقرار کرد.

به گفته عبد العاطی، شکری در تماس های تلفنی خود با مقامات خارجی درباره اوضاع اراضی فلسطین و راهکارهای توقف خونریزی ها در غزه و برقراری آتش بس فوری در این منطقه بحث و تبادل نظر نمود.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از سحرگاه امروز ناحیه الشجاعیه و التفاح واقع در مرکز غزه را مورد حملات شدید توپخانه‌ای قرار داده‌اند که بر اثر آن 33 تن شهید و بیش از 300 فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند که بیشتر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای حملات اسرائیل به غزه بعد از 13 روز از آغاز حملات به بیش از 370 تن و زخمی ها به بیش از 2700 فلسطینی دیگر رسیده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =