ایسنا نوشت:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمادگی وزارت دفاع را برای حمایت از نظرات، ایده‌ها‌ و طرح‌های نوین دفاعی اعلام کرد و گفت: ‌ایجاد بستر مناسب برای جذب و حمایت از نخبگان ‌یک اصل اساسی در وزارت دفاع ‌ا‌ست.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان ‌در نخستین گردهمایی نخبگان و مدیران جوان هوافضا با بیان این که سازمان صنایع هوافضا سازمان اندیشمند‌محور و هوشمند است، گفت: فلسفه حمایت و پشتیبانی از نخبگان، ایجاد فضایی است تا عناصر سازمانی در همه سطوح و در همه بخش‌ها، حس عضویت در سازمان بزرگ و غرور‌آفرین وزارت دفاع را داشته باشند.

وزیر دفاع ویژگی‌های یک سازمان اندیشمند را هوشمندی، خلاقیت، آینده‌نگری، انعطاف‌پذیری و توانایی جذب بیان کرد و گفت: خلاقیت و نوآوری باید به عنوان یک شاخصه اصلی در مجموعه وزارت دفاع، تمام اعضا را تحت تاثیر قرار دهد.

او با تاکید بر اهمیت چابکی و انعطاف در ساختار سازمان هوافضا گفت: وقتی سازمان درکارفرمایی، توانمند شود، می‌تواند به یک سازمان چابک، منعطف و دارای قابلیت طراحی و مدیریت پروژه های پیچیده تبدیل شود.

دهقان گفت: در وزارت دفاع هیچ مانعی برای توسعه سازمانی و سرمایه انسانی وجود ندارد، مهم این است که با تشخیص درست، از سرمایه ها بگونه ای استفاده کنیم که بیشترین نتایج، متناسب با اهداف را در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت به دست آوریم.

وزیر دفاع اجرایی کردن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در خصوص شعار سال را یک وظیفه عمومی بیان کرد و با تکیه بر سخنان معظم له مبنی بر این که فرض وجود دشمن برای نظام اسلامی یک واقعیت مسلم است، گفت: نقاط اصلی تأثیرگذار در ارتقای توان ملی، بیشترین کانون توجه دشمن برای هجمه و حمله است.

دهقان‌ با تشکر از ارائه نقطه نظرات مفید و کاربردی نخبگان جوان، آمادگی وزارت دفاع را برای حمایت از نظرات، ایده‌ها‌ و طرح‌های نوین دفاعی اعلام کرد‌ و گفت: ‌سازمان صنایع هوافضا ‌تجسم تمام‌عیار یک سازمان دانش‌بنیان‌، نوآور‌ و فناور‌محور است و ‌ایجاد بستر مناسب برای جذب و حمایت از نخبگان و کمک به رشد و تعالی آنها ‌یک اصل اساسی در وزارت دفاع ‌ا‌ست.

پیش از سخنان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 10 نفر از نخبگان ‌سازمان صنایع هوافضا نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات وزارت دفاع بیان کردند.

بازنگری و تغییر در روش‌های جذب نخبگان علمی و ایجاد تسهیلات ویژه برای استفاده از فکر و ایده‌های خلاق و نوآور، شفاف‌سازی و تقویت حوزه اطلاع‌رسانی در جهت شناساندن بیش از پیش تولیدات غرور‌انگیز وزارت دفاع، الگوسازی مدیریت جهادی در وزارت دفاع به عنوان بهترین بستر برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری‌، ضرورت تربیت و توسعه مدیران در سطح تراز جهانی، تأکید بر اهمیت موضوع نوآوری به عنوان خط قرمز جذب نیروهای سازمانی، به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی کشور به صورت علمی و کاربردی و حمایت از پروژه‌های برتر و نوآورانه از مهم‌ترین سرفصل‌های عنوان شده توسط نخبگان سازمان صنایع هوافضا در این همایش بود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    14 0
    پیشنهاددارم: صنایع دفاع نیازهای خودش رابطوردائم درنمایشگاههای دفاعی به معرض دید بخش خصوصی بگذارد. تاهم بازاربرای بخش خصوصی ایجادشودوهم به سمت صنایع نوین وباتکنولژی بالاهدایت شوندچون بعدها میتوانند بااین دانش نیازهای غیردفاعی رانیزبرآوردکنند.تامیتوانید همین ساخت موجودراهم به بخشهای خصوصی وتعاونی های ملی واگذارکنید.نیروهای باتخصص وتعهدبالا استخدام کنیدتاکارشان فقط تحقیق نیازهای دفاعی کشور برای خنثی کردن تهدیدات باشدیعنی بایدبروزترین سلاحهایی راکه میتواند امنیت مملکت رادرزمین وهواودریاتامین کندراشناسایی کرده وتامرحله ساخت انبوه پیگیری کنندکه همواره سلاحهای بروزداشته باشیم
  • رضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    1 0
    اجازه بدند افراد معمولی هم طرح بدن