واحد مرکزی خبر نوشت:

اوکراین روز شنبه روسیه را متهم کرد به جدایی طلبان طرفدار مسکو کمک می کند مدارک مربوط به سرنگون کردن هواپیمای مسافربری را در محل این حادثه از بین ببرند.
دولت اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد دولت رسما اعلام می کند تروریست ها با حمایت روسیه تلاش می کنند مدارک این جنایت بین المللی را از بین ببرند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، روسیه نیز در واکنش به این ادعای اوکراین در مورد دست داشتن مسکو در سرنگون شدن هواپیمای مسافربری مالزی اعلام کرد دولت در کیف مسئول این حادثه است.
سقوط هواپیمای بویینگ 777 مالزی که براثر آن کل 298 سرنشین این هواپیما جان باختند جهان را شوکه کرد و باعث شد کیف و مسکو اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح کنند.
آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه در تلویزیون دولتی این کشور ظاهر شد و گفت :« من 10 سوال ساده از دولت اوکراین می پرسم که می تواند مشخص کند چه کسی هواپیمای مالزی را سرنگون کرده است.»
وی افزود :« پاسخ به این پرسش ها به ما امکان خواهد داد نه تنها در روسیه بلکه در غرب ، شرق و در آسیا تلاش کنیم و پاسخی را برای مهم ترین سوال پیدا کنیم و آن اینکه : در آسمان اوکراین چه اتفاقی افتاد و اینکه ما چه اقدامی باید انجام دهیم تا چنین چیزی بار دیگر اتفاق نیفتد.»
آنتونوف تصریح کرد کیف باید در مورد استفاده از سامانه های موشکی « باک » در شرق اوکراین توضیح دهد و این مسئله را روشن کند که چرا چنین سامانه هایی فعال بوده است آنهم در حالی که جدایی طلبان هواپیما ندارند.
وزارت دفاع روسیه روز جمعه مدعی شد رادارهای سامانه های موشکی باک اوکراین در زمان سقوط هواپیمای مسافربری مالزی ، فعال بوده است.
آنتونوف گفت نیروهای مسلح اوکراین باید به کارشناسان بین المللی اجازه دهند به اسناد مربوط به موشک های هوا به هوا و همچنین موشک های زمینه به هوا این کشور دسترسی پیدا کنند.
وی همچنین گفت :« تعجب می کنم چرا مسئولین کنترل ترافیک هوایی اوکراین اجازه داده اند این جت مسافربری به طرف یک منطقه درگیری برود.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =