عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: 5+1 به دنبال این است که مذاکرات را نتیجه بخش نداند و با این شیوه در واقع به دنبال حل مساله مذاکرات نیست.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص روند مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 افزود: بلکه به دنبال این هستند که بتوانند فشار خود را بر ملت ایران بیشتر کند اما طرف مذاکره باید متوجه باشد که دو راه بیشتر وجود ندارد یا اینکه حقوق ملت ایران را بپذیرد که جمهوری اسلامی ایران حق غنی سازی دارد یا برای غنی سازی نمی توانند تعداد سانترفیوژها را برایمان مشخص کنند.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار بود این فشارها بر ملت ایران تاثیر گذار باشد در این مدت اثری داشت و راه سومی هم ندارد و لذا بایستی یکی از این دو راه را انتخاب کند. به اعتقاد من طرف مقابل فکر نمی کرد که جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه ها برای شفاف سازی آماده همکاری با آنها باشد یعنی اینکه ما در تمام زمینه ها با آنها همکاری کردیم و آنها بایکوت شدند زیرا به دنبال حل مساله هسته ای ایران نیستند و می خواهند که مذاکرات نتیجه بخش نباشد و اگر هم نتیجه بخش نباشد آنها هستند که بازنده خواهند بود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از اینکه مذاکرات به نتیجه نرسد جمهوری السلامی ایران پیشرفت و غنی سازی خود را کنار نخواهد گذاشت و با سرعت بیشتری این پیشرفت را دنبال خواهد کرد و آنها باید پاسخگوی ملت های دنیا و افکار عمومی ملت های دنیا برای این زیاده خواهی شان باشند.
وی در خصوص این که در تیم مذاکره کننده فعلی چه توانمندی ها و نکات مثبتی وجود دارد تصریح کرد:تیم مذاکره کننده ما در قالب خط قرمزهای نظام در حال حرکت هستند و همین را حفظ می کنند و اگر همین روش را ادامه داده و دنبال کند ما آن را نکته مثبت برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان می دانیم.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص این که این نکات مثبت چقدر می تواند هدف اصلی تیم مذاکره کننده که رفع تحریم ها است را جامع عمل بپوشاند تاکید کرد: خیلی به این مساله امیدوار نیستیم زیرا طرف مقابل باید متوجه شده باشد که ایران ذره ای از آن اصول و آرمان هایش در موضوع غنی سازی کوتاه نخواهد آمد و نوبت آنهاست و مطمئن باشد که موضوع غنی سازی و 190 هزار سوخت قابل چانه زنی نیست که پای میز مذاکره باشد بلکه یک اصل و یک موضوع جدی است که ایران به دنبالش است.
وی گفت: اگر آنها گزینه های نظامی را روی میز جمع می کنند و جرات اقدام ندارند ولی باید بدانند که موضوع غنی سازی گزینه روی میز نیست بلکه هدف ما از مذاکرات است که از ابتدا بوده و تا آخر هم خواهد بود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365992

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =