عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: دفاع تمام قد از حقوق ملی ویژگی برجسته تیم مذاکره کننده هسته ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اصلی ترین ویژگی تیم مذاکره کننده هسته ای کشور را دفاع کامل از منافع ملی دانست.

سید باقر حسینی در گقت و گو با خبرانلاین گفت: همانطور که از ابتدا انتظار می رفت تیم مذاکره کننده از حقوق مسلم مردم ایران دفاع وخطوط قرمز را رعایت می کند و ان شاالله نتیجه هم خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: مواردی که در مذاکرات مطرح می شود بهانه های واهی و بی اساسی هستند تا جایی که مشخص شده طرف مقابل تا آخر نمی توانند به بهانه جویی هایشان ادامه دهند. به هر حال فریب افکار عمومی جهان تا حدی ادامه دارد و به همین دلیل امیدوار هستیم تیم مذاکره کننده که تا به حال مورد اطمینان رهبری و مجلس بوده اند، بتوانند تا پایان مذاکرات به اهدافی که حق ملت ایران است، دست پیدا کنند.
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس نهم در خصوص این که انتقاداتی نسبت به تیم مذاکره کننده و کارکردهای آن و همچنین روند مذاکرات وجود دارد و اینکه آیا تیم مذاکره کننده باید از انتقادها استفاده کند واین انتقادها به جا است،گفت: انتقادها برای تذکرو یادآوری بوده است تا این که تیم مذاکره کننده با توجه به ترفندهایی که طرف مقابل می تواند به کار ببرد به طور کلی دچار فریب نشوند.
وی با تاکید بر رهبر معظم انقلاب از این تیم حمایت می کنند گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند این تیم مورد اعتماد ما هستند اما باید مراقب دشمن باشیم که از ترفندها استفاده نکند و دلیل اصلی برخی از انتقادات تاکید بیشتر بر این مسئله است که هوشیاری بیشتر تیم مذاکره کننده ایجاد و تقویت شده ودشمن سواستفاده نکند.
حسینی مهمترین ویژگی و توانمندی مثبت تیم مذاکره کننده هسته ای کشور را دفاع از مواضع به حق ملت ایران دانست و تصریح کرد: ما در قبال حقوقی که با خون دل و خون شهدا به دست آمده مسئول هستیم و وظایفی داریم از سوی دیگر آمریکایی ها و صهیونیست و برخی کشورهای منطقه به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی به این اهداف دست پیدا نکند و جلوی رشد و پیشرفت انسانی ایران گرفته شود، آنها خودشان هم می دانند که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم اما این پیشرفت و سرعت عمل و موفقیت ها را نمی توانند ببینند به خصوص آمریکایی ها نگران این هستند که ایران در خیلی از جهات و خیلی از امور که به عنوان الگو واقع شده است در ادامه به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوررای اسلامی افزود:ایران نمونه دولت و حکومت مستقلی است که بدون اتکا به شرق و غرب توانسته پیشرفت هایی را به دست بیاورد و آنها نگرانند که برای آنها مشکلات بیشتری را ایجاد می کند چراکه جمهوری اسلامی منافع دنیای استکبار را به مخاطره انداخته است و از اصل نظام انقلاب ما نگران هستند و به همین دلیل به دنبال حذف کردن پیشرفت کشور ما هستند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365972

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    5 0
    باید کل ایران به احترام این تیم مذاکره کننده که با استقامت تمام ار حقوق هم وطنانشان دفاع کردند سر تعظیم و تکریم فرود آورند