ایسنا نوشت:

نیمه‌های شب گذشته در حمله‌ هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز خان‌یونس در جنوب نوار غزه هفت فلسطینی به شهادت رسیدند به این ترتیب طی 24 ساعت گذشته تعداد شهدای نوار غزه به حدود 65 تن رسید و خونبارترین روز غزه رقم خورد. با این آمار تعداد شهدا از ابتدای جنگ به 306 تن و تعداد زخمی‌ها به بیش از 2250 تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، در حمله‌ توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شرق نوار غزه چهار کودک به شهادت رسیدند.

همچنین در بمباران دیگری که منزلی در شمال غزه را هدف داد سه کودک از یک خانواده به شهادت رسیدند.

در حمله‌ی توپخانه‌ای به بیت‌حانون در شمال غزه نیز هشت تن از خانواده ابوجراد به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: سه تن از یک خانواده در بمبارانی در شرق شهر رفح به شهادت رسیدند.

در پی اعلام آغاز عملیات زمینی محدود، نیروهای رژیم صهیونیستی بمباران مناطق شمالی غزه را افزایش دادند، در حالی که یگان‌های رژیم صهیونیستی درصدد نفوذ به اطراف به بیت‌لاهیا و بیت‌حانون بودند.

سه کودک به شهادت رسیده از خانواده ابو اسماعیل بودند که از حمله خمپاره‌ای اسرائیل به منزلشان به شهادت رسیدند. همچنین روز جمعه در حمله خمپاره‌ای و توپخانه‌ای به اطراف دو شهر خان‌یونس و رفح دو فلسطینی به شهادت رسید.

در عین حال در بمباران منطقه‌ای جحر‌الدیک در مرکز غزه یک فلسطینی به شهادت رسید.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد: در حمله توپخانه‌ای اسرائیل به شرق خان‌یونس دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی مناطق مسکونی شرق غزه از جمله زیتون و شجاعیه را هم‌زمان با بمباران مناطقی در اردوگاه نصیرات، دیر البلح در مرکز غزه هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرده بود که صبح جمعه شش فلسطینی به شهادت رسیدند که چهار تن آن‌ها از یک خانواده بودند.

در بمباران منطقه المناره در شرق خان‌یونس چهار فلسطینی از اعضای خانواده شعث به شهادت رسیدند و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

از سوی دیگر، گردان‌های قدس شاخه‌ی نظامی جهاد اسلامی در فلسطین مسئولیت انفجار بمبی در یک تانک اسرائیلی را در بیت‌حانون برعهده گرفت.

گردان‌های قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان ویژه‌ی این گردان‌ها با سربازان اسرائیلی در پی انفجار دومین تانک اسرائیلی در شرق بیت‌حانون وارد درگیری‌های شدید شد.

گردان‌های قسام شاخه‌ی نظامی حماس نیز انفجار بمبی که نیروهای اسرائیلی را در نزدیکی دانشکده کشاورزی در شمال بیت‌حانون هدف قرار داده بود، به عهده گرفت.

در تبادل آتش میان سربازان اسرائیلی و اعضاء مقاومت در شمال غزه سه سرباز اسرائیلی زخمی شدند.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرد: شورای امنیت خواستار توقف فوری خشونت‌ها و برداشتن ظلم واقع‌ شده از غزه شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    3 0
    این مردم بی پناه که دهه ها است بیشتر خاک سرزمینشان اشغال شده و به دو نوار و باریکه در شرق و غرب سرزمین مادریشان رانده شده اند، در تراکم بسیار بالایی در این دو نوار زندگی می کنند و یک نارنجک هم می تواند آسیب ها و کشته ها زیادی بر آن ها وارد کند. در محاصره غذایی و دارویی هم که از مدت ها پیش هستند ان وقت این صهیونیست های بی همه چیز در همین دو منطقه متراکم و انبوه از زن و بچه هم به آن ها رحم نمی کنند. خدا در همین دنیا و در همین روزگار ما که آن را به چشم ببینیم؛ سزای این اسراتیلی های بی صفت و رذل را بدهد. جهانیان هم که دهانشان را آسفالت گرفته اند. پس این حقوق بشر دقیقا چند من است الان؟
  • حسن A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    4 0
    خداوندا به حق شبهای قدر نابود کن نتانیاهوی ظالم و همپیمانانش
  • حمید IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    4 1
    خدایا عاملین این جنایات و حامی بی وجدانش امریکا را نیست و نابود و خوار بگردان آمین