۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۱

تسنیم نوشت:

رئیس دفتر سیاسی حماس پذیرش هرگونه آتش بس را به لغو تحریم و محاصره اقتصادی و نیز پایان حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و آزادی افرادی که در کشته شه شدن سه شهرک نشین بازداشت شده اند، مشروط کرد.
به گزارش گروه بین‌­الملل خبرگزاری تسنیم، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف تاکید کرد: آتش بس قابل قبول نیست مگر اینکه اسرائیل تحریم و محاصره اقتصادی علیه غزه را پایان داده و حملات خود علیه آن را متوقف کرده و نیز افرادی را که در پی کشته شدن سه شهرک‌­نشین در کرانه باختری بازداشت کرده است، آزاد کند.
وی با اعلام آمادگی برای تعامل با هر میانجی که بر اساس شروط مزبور عمل کند، گفت: قطر و ترکیه نیز در کنار مصر در میانجیگری برای حل بحران ناشی از حمله اسرائیل به غزه مشارکت خواهند داشت.
مشعل در پاسخ به سوال این روزنامه انگلیسی که موشک­های حماس تاثیر چندانی نداشته و خسارت های زیادی در اسرائیل به بار نمی‌­آورد، گفت: هدف از شلیک این موشک­ها تاثیرگذاری سیاسی است نه مادی.
وی همچنین انعطاف بیشتر درخصوص گذرگاه رفح در مصر را خواستار شد.
مشعل در ادامه اظهار داشت: پس از ناکام ماندن گفت‌­وگوهای صلح به رهبری جان کری وزیر خارجه آمریکا بین فلسطین و اسرائیل که در اوریل گذشته انجام شد، دامنه خشونت و مقاومت در آینده ادامه خواهد یافت.
وی مسئولیت کشته شدن سه شهرک نشین را برعهده نگرفت ولی، هلاکت آنان را محکوم نکرده و تاکید کرد که این افراد شهرک نشین و مانند سربازان اشغالگر اسرائیلی، سرزمین ما را غصب می‌­کنند و باید در مقابل آنان مقاومت کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 1
    خودش نمي جنگه كه بدونه مردم بي گناه چي ميكشن اخه مرتيكه اسرايل داره هر روز صد نفر رو ميكشه شما چي كار كردين موشك مي ندازين اسرايل هم رو هوا ميزنه
  • iraj IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 1
    امیدوارم خودت هم در غزه باشی نه در دوحه یا ریاض .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 1
    این آقا باید خوشو مسئول همه کشتار بدونه. الام مهمترین مسئله توقف جنگ است باقی را می شود با مذاکرات حل کرد. خیلی شرم آور است با جان دادن کودکان مظلوم کرد
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    1 1
    خودش و خانوادش جای راحت و امن نشسته اند
  • سرهاد A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    0 1
    بیچاره مردم فلسطین که باید تاوان سیاست مداران خودشون هم را باید بدند
  • بی نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    1 1
    یکی ار اون ترکشها رو به خودش بزنند سریع قبول می کنه
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    1 1
    این اقانشسته توقطر بااتشبس مخالفت میکندبه این میگویندرهبرمبارز