بیانیه مشترک اشتون و ظریف:طی چند هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهیم/اختلافات قابل توجهی باقی مانده است

ظریف و اشتون بیانیه مشترکی را در پایان مذاکرات وین 6 قرائت کردند.

به گزارش خبرآنلاین،در کنفرانس خبری ظریف و کاترین اشتون ، بیانیه مشترک ایران و 1+5 درباره تمدید مذاکرات هسته ای وین قرائت شد که در آن آمده است:ما به همراه مدیران سیاسی کشورهای 3+3 به صورت فشرده برای رسیدن به یک برنامه جامع اقدام مشترک با استفاده از شتاب سیاسی حاصل از تصویب و اجرای روان برنامه اقدام مشترک 24 نوامبر 2013 توسط طرفین تلاش کردیم.

ما از دولت اتریش و از سازمان ملل برای حمایت فوق العاده شان در میزبانی این مذاکرات در وین سپاسگزاریم.

ما جلسات مختلفی در اشکال مختلف و در فضای سازنده برگزار کردیم تا به یک راه حل جامع در دراز مدت مورد توافق مشترک که تضمین نماید برنامه هسته ای ایان همواره صلح آمیز خواهد بود دست یابیم.

در چند هفته گذشته ما تلاش های خود را به صورت فزاینده تشدید کردیم از جمله از طریق حضور فعال وزرا و معاونین وزرای امور خارجه 6 که روز 13 ژوئیه 2014 به وین آمدند تا از نزدیک با میزان پیشرفت مذاکرات آشنا شوند، گرچه ما پیشرفت های ملموسی در برخی از موضوعات داشته ایم و مشترکا برای تدوین یک متن برنامه جامع اقدام مشترک کار کرده ایم، لکن هنوز فاصله قابل توجهی پیرامون برخی موضوعات اساسی باقی مانده است که نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد از این رو ما به همراه وزرای خارجه 3+3 تصمیم گرفتیم که اجرای اقدام مشترک را تا 24 نوامبر که مطابق با زمان بندی پیش بینی شده در برنامه اقدام است ادامه دهیم.

ایران و 3+3 مجددا تلاش می کنند که اجرای تمامی تعهداتشان در برنامه مشترک اقدام را به صورت موثر و به موقع ادامه خواهند داد.

ما به عزم راسخ برای رسیدن به توافق پیرامون یک برنامه جامع اقدام مشترک در اولین فرصت ممکن جلسات خود را در اشکال مختلف طی هفته های آینده برگزار خواهیم کرد.

 

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    90 16
    داستان مذاکرات هسته ای ایران با غرب مثل فیلم های آلفرد هیچکاک شده هیچ کس نمی تونه بفهمه آخرش قرار چی بشه.
  • بی نام A1 ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    از تلاش های ارزنده جناب آقای دکتر ظریف و دیگر اعضای محترم هیات مذاکره کننده ایرانی صمیمانه سپاسگزاریم. العزه لله و لرسوله و للمومنین.
  • بی نام US ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    257 8
    ایشالا که بالاخره توافق انجام بشه و ما از شر تحریما خلاص شیم.
  • علی A1 ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    به نظرم نباید انتظار داشت اشتباهات دیپلماسی که طی 8 سال قبل از آقای دکتر روحانی انجام شده طی چند ماه حل شود . حالا هم صبر کنیم که اوضاع آرام آرام خوب بشه وانتظار معجزه نداشته باشیم چرا که اعتمادی که از بین برود زود جلب نمی شود. با تشکر از دکتر ظریف و تیم مزاکره کننده و آرزوی موفقیت
    • بی نام IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      134 9
      همچنین باید در نظر داشت که این مذاکرات تا به امروز دستاوردهای کمی هم نداشت دستاوردهایی مانند رابطه با آمریکا و عوض شدن نگاه دنیا به ایران و سفر مقامات کشورهای اروپایی به ایران بعد از 8 سال کاهش نرخ دلار و طلا برداشته شدن سایه ی جنگ بر میهن بازگشت مقدار قابل توجهی از مطالبات ارزی لغو برخی تحریم ها و ...
    • مهر IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      34 2
      كاملا موافقم عجول بودن يكي از خصلتهاي نادرست ماست
    • بی نام EU ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      12 0
      انتظار معجزه نداشته باشیم خیلی خوب اومدی
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
      1 11
      یه جوری درباره 8 ساله گذشته میگید که انگار الان چه اتفاق خاصی افتاده ..... دشمن همون دشمنه و هیچ فرقی نکرده ، همونطور که 10 سال پیش همون دشمن بوده .... هنوز فراموش نکردیم که چطوری دولت خاتمی رو گول زدند و خود خاتمی هم اذعان کرد به این قضیه ..... واقعا برای من جای سواله که این همه خوش خیالی رو از کجا میارید .....
  • محسن1298 A1 ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    8 25
    باز تمدید ..بازهم دلواپسی...بازرکود بازار،،،
  • بی نام A1 ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    110 3
    باآرزوی توفیق برای تیم مذاکره کننده انشااله درتمامی مراحل موفق باشند.
  • بی نام IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    22 1
    دست مولا علی پشتیبان این فرزندان راستین ایران زمین.
  • بی نام US ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    10 19
    فکر کنم تا مسابقات سال آینده لیگ جهانی والیبال طول بکشه مذاکرات. فقط امیدوارم تا یورو2016 دیگه تموم شده باشه.
  • بارانی IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    67 2
    کار سیاسی اگر با شتابزدگی همراه باشد هر گز نتیجه مطلوبی نخواهد داشت تیم هسته ای کشورمان مدبرانه وسرسختانه باید به مذاکرت خود ادمه دهند تا بتوانند به دنیا تفهیم کنند که کشور ما دنبال سلاح هسته ای نبوده وهمواره بدنبال ارتباط سلا با جهان است.
  • سعيد IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    19 1
    عبادت به جز خدمت خلق نيست
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    1 6
    بیانه ای که کاخ سفید درباره مذاکرات داده یعنی اینکه یا همه چیز به سود اسرائیل باید باشه یا هیچ توافقی در جریان نیست .... بعلاوه اینکه تمام تعهداتی که ما دادیم فقط به ضرر ما در میادش .... اینکه 4 ماه دیگه بگذره و اخرش هم بازم به نتیجه مطلوب نرسیم و اخرش امریکایی ها مدعی بشن که مقصر ایران بوده.
  • مهدی A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    3 0
    من موندم فقط این ها چطور در ژنو 1 به توافق رسیدند