در روزهای پایانی تیرماه،‌ گرمای هوا در نقاط مختلف ایران بیش از قبل شده است. ضمن اینکه سازمان هواشناسی درباره رسیدن گرد و خاک به استان های غربی و جنوب غربی هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از دو روز پیش سازمان هواشناسی پیش بینی افزایش دما تا روز یکشنبه هفته آینده را کرده بود. اکنون اما هوای خوزستان به اوج خود رسیده است؛ ۵۰ درجه.

این افزایش دما در نقاط دیگر ایران هم اتفاق می افتد به طوریکه فردا دمای ۱۰ استان بالای ۴۰درجه سانتیگراد است و البته خوزستان همچنان با دمای ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین استان کشور است. هوای تهران هم به آستانه ۴۰ درجه می رسد.

اما پدیده آزاردهنده این روزها، گرد و خاک است؛ بر اساس نقشه های پی یابی هواشناسی طی دو روز آینده در برخی مناطق شرقی کشور به ویژه زابل در بعضی ساعات، وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک تداوم دارد و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این نواحی می شود.

این شرایط برای استان های غربی هم وجود دارد. البته سوغاتی از عراق. تصاویر ماهواره ای نشان دهنده افزایش سرعت وزش باد و تولید گرد و خاک در عراق است، براین اساس طی دو روز آینده کاهش دید افقی وکیفیت هوا در استانهای واقع در غرب وجنوب غرب کشور پیش بینی می شود. از عصر امروز بتدریج در استان های ایلام و خوزستان و روزهای شنبه و یکشنبه در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر کاهش دید افقی وکیفیت هوا خواهیم داشت.

همچنین به سبب وزش باد نسبتا شدید طی امشب و فردا در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شرایط در برخی ساعات برای باد و گردوخاک و کاهش دید افقی مهیا است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    18 0
    اینجا اهواز همه در حال تبخیر شدنیم
  • س GB ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    8 0
    کسی نیست که به داد ما برسد.
  • بی نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    18 3
    حالا اگر این گردو خاک و باد مربوط به تهران بود کلی کامنت ميزدند که وااای مردیم به دادمون برسید و...
  • ایرانی ES ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    6 1
    چرا همیشه بالا رفتن دما از 50 درجه, در روزهای تعطیل اتفاق می افتد و اعلام میشود؟ تا هوای تهران گرد و خاکی میشود, هم اعلام میکنند, هم تعطیل میکنند, هم کنفرانس میگذارند, هم اخبار شب یادش میافتد کارشناس دعوت کند و هم چاره اندیشی میکنند. اما مردم مناطق گرمسیر مثل خوزستان و ایلام داخل ادم نیستند. برای ایشان این مصیبتها چون از عراق می آید, برکت هم دارد. واقعا چرا فقط روزهای تعطیل دما بالای 50 میرود؟
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    16 8
    هوای تهران خوب باشه ، بقیه جاها خوب نبود هم خوب نبود .....
  • اهوازی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    32 1
    2 ماهه که هوا بالای 50 درجه است.یه نگاه به سایت هواشناسی جهانی کنید.گرما که جزیی از این اقلیمه اما امکانات زندگی که ربطی به خدا و هوا نداره.تا کی باید از نفت سهممون فقط الودگی باشه نه پولش؟
  • فاطیما A1 ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    13 2
    سلام همتونو دعوت میکنم بیایین یاسوج یه آب وهوایی عوض کنین .هواش خیلی خوبه
  • محسن1298 A1 ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    26 3
    بابا پنجاه درجه چیه..چرا مثل سالهای قبل.حقیقتو به مردم نمیگین..حداقل 56درجه س.اب نیمه جوش میشه میشه چای درست کرد .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    5 2
    تهرانم شامل میشه ؟؟؟