واحد مرکزی خبر نوشت:

دستگاه اطلاعات اوکراین اعلام کرد گفتگویی تلفنی را شنود کرده است که در آن رهبران جدایی طلبان در شرق اوکراین می گویند یک هواپیمای بزرگ غیرنظامی را سرنگون کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آلمان از کییف، در این مکالمه تلفنی که روی شبکه اینترنت قرار داده شده است دو نفر از فرماندهانی که در این حادثه دست دارند به زبان روسی می گویند جدایی طلبان هواپیمایی را سرنگون کرده اند که غیرنظامیان سوار بر آن بودند.
یکی از این دو نفر می گوید این هواپیما از پست بازرسی در چرنوخین هدف قرار گرفته است. چرنوخین شهرکی در شرق اوکراین و تحت کنترل جدایی طلبان است و کمتر از بیست کیلومتر با محل سقوط هواپیمای مالزیایی فاصله دارد.
تاکنون میزان واقعی بودن این مکالمه ثابت نشده است.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه کی یف را « مسئول حادثه هولناک » هدف قرار گرفتن هواپیمای مالزیایی در آسمان اوکراین دانست.
این حادثه به کشته شدن حدود 300 نفر منجر شد.
رئیس جمهور روسیه گفت: « تردیدی وجود ندارد کشوری که این حادثه در حریم هوایی آن روی داد مسئول این حادثه هولناک است .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، پوتین گفت: « اگر صلح در این کشور برقرار و عملیات نظامی در جنوب شرق اوکراین شروع نشده بود چنین حادثه هولناکی روی نمی داد .»
پوتین که اواخر پنجشنبه شب در مسکو سخن می گفت، خاطر نشان کرد از مقامات نظامی روسیه خواسته است « کمک لازم را برای شفاف سازی درباره این اقدام جنایت کارانه انجام دهند .»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =