واحد مرکزی خبر نوشت:

یک ژنرال آمریکایی تصریح کرد: بی تردید حمله به هواپیمای مالزیایی بر فراز اوکراین، کار نظامی هماهنگ شده و حساب شده بوده است. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سرلشگر جیمز اسپایدر مارکس از فرماندهان بازنشسته ارتش آمریکا در گفتگو با این شبکه از واشنگتن گفت:« اوکراین توان شلیک موشکهای زمین به هوا را دارد. روسیه نیز چنین توانایی دارد. روسیه موشکهایی دارد که برد آن تا ارتفاع هفتاد و دو هزار پایی از زمین است.

هواپیمای سرنگون شده مالزیایی بر فراز اوکراین نیز در ارتفاعی پرواز می کرد که در دامنه برد این موشکها بوده است. بی تردید به سرعت می توان به جزییات بیشتری دراین خصوص دست یافت. برای این منظور می توان از اطلاعات آی آر و مادون قرمز استفاده کرد و همه این اطلاعات را برای پی بردن به عمق مسئله، تجزیه و تحلیل کرد. به هنگام شلیک موشک، به راحتی قابل شناسایی است که آیا هدف نظامی است یا غیرنظامی. موشکی که برای هدف قراردادن این هواپیما در چنین ارتفاعی از آن استفاده شده است باید بخشی از نیروی نظامی یک کشور باشند زیرا سامانه پیشرفته ای دارد و برای شلیک آن نیز باید اطلاعات مختلف و سیگنالهای لازم وجود داشته باشد و به پرتاب کنندگان انتقال پیدا کند.

عاملان پرتاب چنین موشکی باید از جای دیگری که مرکز اطلاعات است برای شلیک این موشک، دستور گرفته باشند. بنابراین، یک یا چند فرد مستقل نمی توانند این کار را انجام بدهند بدون آنکه اطلاعات کافی را داشته باشند. کاری که آمریکا باید انجام بدهد این است که تلاشهای اطلاعاتی بسیار زیادی انجام بدهد تا اینکه مشخص شود عامل شلیک این موشک از کجا بوده است و سپس آمریکا به شدت و با قاطعیت در این خصوص،موضع گیری کند.»

گفتنی است شرکت مالزی ایرلاینز که هواپیمایش دیروز در اوکراین ساقط شد، امروز (جمعه) اعلام کرد اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی مسیر این هواپیما را در شرق اوکراین امن اعلام کرده بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از کوالالامپور، این شرکت با ذکر این که هواپیمای ساقط شده 298 سرنشین داشت نه 295 سرنشین، افزود اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی که وابسته به سازمان ملل متحد است، گفته بود در مسیر هواپیمای بوئینگ ساقط شده، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =