تسنیم نوشت:

به دنبال سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین و کشته شدن ۲۹۵ سرنشین آن، بریتانیا، روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان اعلام کردند که از خطوط هوایی خود خواسته‌اند که از پرواز بر فراز حریم هوایی اوکراین خود داری کنند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، در پی سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین و کشته شدن 295 سرنشین آن، بریتانیا، روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان اعلام کردند که از خطوط هوایی خود خواسته اند که از پرواز بر فراز حریم هوایی اوکراین خود داری کنند.
ساعاتی پیش یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی با شماره پرواز ام 17 در اوکراین و در نزدیکی مرزهای این کشور با روسیه سقوط کرد.
گفته می‌شود هواپیمای مسافربری خطوط مالزی یک بوئینگ 777 بوده که با 295 مسافر از آمستردام پایتخت هلند به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی در حرکت بوده است.
خبرگزاری اینترفکس اعلام کرده که هواپیمای مالزیایی در ارتفاع 10 هزار متری از سطح زمین و در شرق اوکراین سرنگون شده است.
از سویی دیگر آنتون هراشچنکو مشاور وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که این هواپیمای حامل 280 مسافر و 15 خدمه بود که همگی سرنشینان آن در این سانحه کشته شده‌اند.
مشاور وزارت کشور اوکراین همچنین گفت که این هواپیما توسط سامانه‌های دفاعی سرنگون شده است.
خبرنگار بی بی سی در مسکو نیز اعلام کرد منطقه‌ای که هواپیمای مذکور سقوط کرده در مرکز منطقه تحت کنترل استقلال طلبان اوکراین قرار دارد.
خطوط هوایی مالزی با تایید سانحه سقوط تاکید کرد موقعیت و تماس با هواپیما از زمانیکه بر روی حریم هوایی اوکراین بوده، از دست رفته است. مشاور وزارت کشور اوکراین در صفحه فیس بوک خود نوشت هواپیمای مالزیایی توسط مخالفان اوکراینی سرنگون شده است.
رویترز نیز به نقل از منابعی اعلام کرد هواپیمای فوق در حال سوختن پیدا شده است.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد یکی از خبرنگاران این رسانه سامانه پدافندی «بوک» را که احتمال می‌رود توسط آن به هواپیمای فوق شلیک شده باشد، در نزدیک شهر «اسنیژه» در شرق اوکراین دیده‌ است. اسنیژه تحت کنترل مخالفان اوکراینی است.
این سانحه هوایی برای هواپیمای مسافربری مالزی در حالی رخ داد که در ماه مارس نیز یک هواپیمای مسافربری دیگر خطوط مالزی با 227 مسافر که از کوالالامپور به سوی پکن در پرواز بود از صفحه رادارها ناپدید شد و جستجوها برای یافتن آن نتیجه‌ای نداشته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =