دیدار مجدد اشتون و ظریف/اوباما با کنگره درباره لزوم تمدید مذاکرات هسته‌ای مشورت می‌کند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای چندمین بار با یکدیگر ملاقات کردند.

کاترین اشتون و محمدجواد ظریف پیش از ظهر امروز به وقت محلی با یکدیگر به صورت خصوصی و بدون حضور معاونان‌شان دیدار کردند.

ایسنا از احتمال برگزاری  کنفرانس خبری پایانی ظریف و اشتون برای امروز عصر خبر داده است. با این حال تاکید کرده است که  منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده هنوز این مساله را تایید نکرده‌اند.

همچنین باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به طور سرزده وارد اتاق نشست خبری کاخ سفید شد و در اظهاراتی، گفت: طی روزهای آینده با نمایندگان کنگره درباره لزوم تمدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 مشورت خواهد کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در برخی حیطه‌های مشخص تلاش کرد که زمینه‌های لازم برای موافقت قانونگذاران آمریکا با تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای بین دو طرف بعد از اتمام موعد 20 جولای (29 تیرماه) را فراهم آورد.

اوباما با بیان این‌که«به روشنی در چند حوزه پیشرفت‌هایی واقعی داشته‌ایم» ابراز عقیده کرد: البته مسیر زیادی برای پیش رفتن داریم اما با نزدیک شدن به موعد مشخص شده در توافق موقت هنوز شکاف‌های قابل توجهی بین جامعه بین‌الملل و ایران وجود دارد و کارهای بیشتری برای انجام دادن است. در سه روز آینده در مورد تمدید شدن یا نشدن مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهد شد.

 

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ehsan A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    17 4
    جالبه تصمیم در 1 5 گرفته می شود اما آمریکایی ها به خودشون اجازه می دهند مشورت و نظر مجزا داشته باشند