نسیم نوشت:

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: با این سامانه، بسیاری از مشکلات شورای نگهبان در ارتباط با دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در اقصی نقاط کشور کاهش می‌یابد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در آئین گشایش سامانه ویدئو کنفرانس در انتخابات طی سخنانی این اقدام را لازم و ضروری دانست و گفت: به سبب فوایدی که این سامانه دارد علاقه داشتیم خیلی زودتر از این‌ها انجام می‌گرفت.

وی افزود: با این سامانه، بسیاری از مشکلات شورای نگهبان در ارتباط با دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در اقصی نقاط کشور کاهش می‌یابد، زیرا ضرورت رفت و آمد را کم می‌کند و موجب تسریع در امور، صرفه‌جوئی در وقت و امکانات می‌شود.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: از این سامانه‌ می‌توان در زمینه آموزش شبکه نظارت بر انتخابات و نیز ارتباط با هیأت‌های نظارت استفاده کرد و به ویژه در ایام انتخابات ارتباط شورای نگهبان با شبکه نظارت را تسهیل می‌کند.

آیت‌الله جنتی در ادامه ضمن گفت‌وگوئی کوتاه با مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌های مختلف، گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، ایام شهادت حضرت امیر مومنان(ع) را تسلیت می‌گویم.

وی تصریح کرد: واقعاً جا دارد برای مظلومیت آن حضرت گریه کنیم، زیرا اولین مردی که در کنار حضرت خدیجه دعوت پیامبر اسلام(ع) را لبیک گفت و در صحنه‌های مختلف برای جانفشانی در راه اسلام سر از پا نمی‌شناخت، سرانجام در اوج مظلومیت آن هم در شب قدر و در محراب عبادت به شهادت رسید.

وی افزود: فتنه‌گران، شرایطی ایجاد کردند که حتی جرأت نکردند پیکر مطهر حضرت را به طور معمول تشییع کنند و پیکر مطهر مخفیانه و غریبانه دفن شد، مبادا جسارتی به قبر بشود.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد به برکت توسل به ائمه هدی (س)، نظام اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری، با قوت و عزت اهداف حضرت امیرمومنان را اجرائی کند.

وی افزود: ما هم در حد وظایف خودمان باید بکوشیم برای توفیق نظام اسلامی بکوشیم.

در ادامه این افتتاحیه سیامک ره‌پیک معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان نیز گفت: با پشتیبانی حضرت آیت‌الله جنتی شرایط و امکانات لازم برای سامانه ارتباطی ویدیو کنفرانس مهیا شد.

وی افزود: دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در تعدادی از استان‌ها هم اکنون می‌توانند ارتباط دوسویه با شورای نگهبان داشته باشد، تلاش خواهد شد با توسعه این سامانه شبکه نظارت در اقصی نقاط کشور با شورای نگهبان ارتباط داشته باشند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز ضمن بازدید از سامانه ویدئو کنفرانس شورای نگهبان گفت: با راه اندازی این سامانه فرصت مغتنمی پیش آمده است تا اعضای شورای نگهبان مستقیماً سخنان مسئولان دفاتر نظارتی را در سراسر کشور بشنوند.

وی افزود: به ویژه در ایام انتخابات لازم است که ارتباط با دفاتر نظارتی به روز و سریع باشد و از این طریق می توان امیدوار بود شرایط بهتری برای نظارت بر روند انتخابات داشته باشیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =