ایسنا نوشت:

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به راه‌های زمینه‌سازی برای دریافت پیام پروردگار، گفت: برای دریافت پیام پروردگار ابتدا باید توبه کنیم، سپس عقل و اراده را به کار گیریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در مراسم شب احیای حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به سوره مبارکه قدر، خاطرنشان کرد: خداوند متعال می‌فرمایند که همه چیز را به اندازه آفریده‌ایم و هر چیز را در قدر و اندازه خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه قدر به بیان ویژگی‌های واژه «سلام»‌ که در این سوره آمده است پرداخت و گفت: در قرآن کریم بیش از ۴۰ مرتبه واژه «سلام» به کار رفته است که در این موارد «سلام»، خدا معرفی شده است. خداوند متعال در آیات قرآن کریم خود را «سلام» معرفی می‌کند و همچنین یکی از نام‌های بهشت را «دارالسلام» معرفی می‌کند.

وی گفت: «سلام» هدیه‌ای است که خداوند برای پیامبران خود قرار می‌دهد. همچنین وقتی بنده‌ای در حال وارد شدن به بهشت است فرشتگان با بر زبان آوردن «سلام»، به او خوشامد می‌گویند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان این‌که «خدای متعال از طریق فرشتگان برای بندگان خود پیام سعادت، سلامت، صحت و محبت، عزت و رحمت را تقدیم می‌کند»، تصریح کرد: خدای متعال از طریق فرشتگان پیام خود را به بندگان تقدیم می‌کند و این بندگان هستند که باید پیام پروردگارشان را دریافت کنند. چنانچه بندگان می‌خواهند که پیام پروردگارشان را دریافت کنند ابتدا باید دل‌های خود را پاک نمایند.

وی افزود: برای دریافت رحمت و پیام پروردگار ابتدا باید دل‌های‌مان را با توبه پاک نماییم.

وی تصمیم و اراده را از دیگر شرط‌های زمینه‌سازی دریافت پیام پروردگار از سوی بندگان دانست و به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم ۹ بار واژه عزم به کار رفته شده است. خداوند متعال همواره بر پیامبرانش مساله عزم را اشاره می‌کنند. معمار کبیر انقلاب نیز زمانی که در سال ۴۳ در شبستان مسجد اعظم قم فرمود «که من آخوندی نیستم که فقط حرف بزنم و بنشینم بلکه من به دنبال حرف خود راه می‌افتم» نیز با عزم راه افتاد و علیرغم این‌که به کشورهای مختلف تبعید شد توانست حرف خود را بر زبان آورد.

اکرمی در پایان گفت: برای دریافت پیام الهی و همچنین برای این‌که دیگر گذشته‌ها تکرار نشود و به گذشته‌ای که همراه آن خطر، خطا، خیانت، گناه، آلودگی، بی‌حجابی و حریم‌شکنی است باز نگردیم ابتدا باید توبه کنیم و سپس عقل و اراده خود را به کار گیریم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ع KW ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    1 0
    شما قانون را اجرا کنید وتسلیم قانون ورای ملت باشید مشکلی پیش نمی آید