واحد مرکزی خبر نوشت:

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با راشاتودی و در واکنش به اظهارات جدید باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو ، تاکید کرد ، ضروری است برای واکنش مناسب به این تحرکات ؛ تحریم های اعمال شده علیه روسیه را تجزیه و تحلیل کنیم.

وی با انتقاد از تحریم‌های آمریکا ضد روسیه گفت تحریم مسکو با منافع ملی آمریکا ضدیت دارد و تأکید کرد که اعلام حمایت از واکراینی‌ها نباید تنها طرفداری از عده‌ای معدود را شامل شود.
پوتین که در نشست کشورهای بریکس در میان خبرنگاران حضور داشت در پاسخ به سوالی درباره بسته تحریمی جدید آمریکا که باراک اوباما رئیس جمهور این کشور آنها را به تازگی اعلام کرده گفت: «ما این تحریم‌ها را اعمال نکرده‌ایم، باید از خود آنها پرسید.»
رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: «اما، این تحریم‌ها معمولاً اثرات بومرنگی دارند و بدون شک روابط آمریکا و روسیه را به حاشیه خواهد کشاند. این ضربه‌ای مهلک به روابط ما است و منافع امنیتی بلند مدت آمریکا و مردم این کشور را تضعیف می‌کند.»
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد دولت این کشور تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به کار گرفته است. این تحریم‌ها در ارتباط با نقش ادعا شده مسکو در حوادث اوکراین علیه این کشور اعمال شده‌اند.

در همین حال سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره تشدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه گفت: «تصمیم جدید دولت آمریکا به اعمال این تحریم ها به بهانه های واهی علیه برخی از نهادها و اشخاص در روسیه را تنها می توان فاجعه بار و کاملا غیر قابل قبول خواند و مسکو قطعا تدابیر و اقداماتی اتخاذ خواهد کرد که برای واشنگتن دردآور و ناراحت کننده خواهند بود.»
ریابکوف در ادامه خاطر نشان کرد : «ما به دنبال تاثیرات کوتاه مدت نیستیم و نمی خواهیم از شیوه های دولت آمریکا پیروی و تقلید کنیم، ما به اقدامات تحریک آمیز پاسخ نمی دهیم بلکه واکنش ما کاملا آرام خواهد بود.»
این مقام بلندپایه روس افزود « منطق آمریکا این است که همواره می خواهد اراده سیاسی خود را به دیگران تحمیل کند؛ این منطق دیگر محکوم به فنا و ناکامی است و تصمیم اخیر دولت واشنگتن، تنها به پیچیده تر شدن روابط میان دو کشور منجر خواهد شد؛ واشنگتن باید این موضوع را درک کند که ماهیت اقداماتی از این دست، نه تنها برای روابطش با روسیه بلکه برای سیاست خارجی و منافع خودش نیز زیان بار است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو؛ آمریکا روز چهارشنبه تحریم های جدیدی علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین در نظر گرفت.
گفته می شود شرکت نفتی دولتی روسنفت که ریاست آن را ایگور سچین، از نزدیکان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بر عهده دارد، مشمول این تحریم ها شده است و به احتمال زیاد دارایی های این شرکت در آمریکا مسدود خواهد شد.
مطابق با تحریم های جدید، شرکت های آمریکایی حق ندارند با شرکت نفتی روسی روسنفت معامله کنند.
در دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه، نام موسساتی همچون بانک متعلق به شرکت گازپروم روسیه یعنی گازپروم بانک Gazprombank و نیز مقامات بلندپایه جدایی طلبان هوادار روسیه در دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین نیز به چشم می خورد.
از میان مقامات روس که مشمول این تحریم ها هستند، نام معاون دومای روسیه، وزیر امور کریمه و یکی از مشاوران پوتین بیشتر قابل توجه است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =