ایسنا نوشت:

پایگاه خبری صدای آمریکا در مقاله‌ای با عنوان این که پس از رفع تحریم‌ها چه در انتظار ایران است؟ نوشت: اکنون سوال این است که با توجه به این که آخرین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ در حال انجام است پس از دستیابی به توافق چه گامی از سوی هر دو طرف برداشته خواهد شد.

برخی کارشناسان غربی معتقدند که حضور ایران در مذاکرات هسته‌ای یکی از موفقیت‌آمیزترین سیاست‌های خارجی دولت اوباما است. در همین راستا الیزابت روسنبرگ، مامور پیشین سیا و از کارشناسان مرکز امنیت آمریکا درباره‌ی ایران پس از تحریم‌ها گفت: با توجه به بازارهای موجود ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. جمعیت جوان و مالیات کم باعث شده است که اشتهای شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران افزایش یابد.

او ادامه داد: شرکت‌های آمریکایی تنها شرکت‌هایی نیستند که خواهان سرمایه‌گذاری در ایرانند بلکه آسیا و اروپا نیز به ایران به عنوان یک بازار جدید می‌نگرند.

هم‌چنین کنت کازمن از کارشناسان اداره خاورمیانه مرکز تحقیقات کنگره با بیان این که لغو تدریجی تحریم‌ها برای ایران کافی نخواهد بود، گفت:‌ ایران تلاش می‌کند که آمریکا این درخواستش را عملی کند که چه هنگام می‌تواند به یک آرامش دائمی دست یابد. چنین اتفاقی در طول یک یا دو سال آینده انجام می‌گیرد.

هم‌چنین سوزان مالونی از کارشناسان موسسه بروکینگز واشنگتن گفت: در تجارت ایران منابع نفتی از اهمیت بالایی برخوردارند. از مهم ترین اهداف ایران این است که بتواند تجارت خود را به میزان گذشته بازگرداند. اما من معتقدم که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به طور کلی لغو نمی‌شود.

اکنون شماره معکوس برای پایان مهلت برای دستیابی به توافق جامع آغاز شده است. اما این نکته آشکار است که اقتصاد ایران روز به روز احتیاجش به لغو همه‌ی تحریم‌ها افزایش می‌یابد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامسری IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    لغو تحریمها به نفع هر دو طرف ماجراست..البته بیشتر به نفع ما
  • محمد A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    39 2
    هيچ انسان عاقلي از اينكه در تحريم باشه خوشش نمياد،اقايان بايد پيام راي مردم به آقاي روحاني را درك كنند
  • ایران IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    17 1
    ن شاالله که تحریمها برداشته شود