مهر نوشت:

یک منبع موثق نظامی در ارتش عراق در گفتگو با خبرنگار مهر، روایت دهشتناکی از شب سیطره تروریستهای داعش بر موصل مطرح کرد.

وی در این باره اظهار داشت: ما در شب سیطره داعش بر موصل به عنوان نیروهای ارتش عراق در یکی از پایگاهها این شهر حضور داشتیم. تعامل و همکاری میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه در موصل و برخی دیگر مناطق که دارای اقلیت کرد هستند نیز موضوعی همیشگی در عراق پس از رهایی از رژیم بعثی صدام بوده است.

وی افزود: در آن شب بخصوص، برخی از نیروهای پیشمرگه جهت هماهنگی های لازم به پایگاه ما آمدند و قرار شد تا فردا نیز در آنجا بمانند. در نخستین ساعات بامداد من فشار جسم سخت روی سر خود را احساس کردم، ناگهان متوجه شدم یکی از نیروهای پیشمرگه با فشار دادن سلاح روی سر من در حال بر زبان آوردن تهدیداتی است.

این نظامی عراق افزود: وی مرا تهدید کرد برای اینکه زنده بمانم که سلاح خود را در پایگاه جا بگذارم و خود مقر ارتش را ترک کنم. بسیاری از نیروهای دیگر ارتش نیز با همین نوع تهدیدات نیمه شب از خواب برخاسته بودند و مجبور به ترک پایگاه شدند.

وی تاکید کرد: من حتی شنیدم که نیروهای پیشمرگه سربازان و افسرانی را که در برابر دستورات آنها مقاومت می کرده اند را به قتل رسانده اند.

این منبع نظامی با اشاره به وضعیت خطرناک آنها در هنگام خروج از موصل، افزود: پس از خروج از شهر موصل متوجه شدیم که تروریستهای داعش بر شهر مسلط شده اند و این مسئله با توجه به وقایع شب گذشته آن بسیار برای ما تامل برانگیز بود.

خاطرنشان می شود اظهارات این نظامی عراقی با تمایلات شدید برخی مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق به ویژه "مسعود بارزانی" در زمینه جدایی این اقلیم از عراق همخوانی دارد. ناظران منطقه ای معتقدند بارزانی تلاش دارد با این توجیه که حضور نیروهای داعش در شهرهای کردنشین امنیت این شهرها را برهم زده و این مسئله ناشی از ناکارآمدی دولت عراق است، در نهایت به هدف دیرینه خود در راستای استقلال و جدایی کامل منطقه کردستان از عراق دست یابد. طرحی که کاملا در راستای پروژه صهیونیستی تجزیه عراق بوده و بنابر دیدگاه "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر مقدمه فاجعه در منطقه است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    11 0
    آره از ترس جونتون فرار کردید حالا این و اون رو متهم کنید ترسوها