رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی اظهارات احمد توکلی و مقداد نجف‌نژاد در هیأت نظارت بر نمایندگان شد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه پارلمان، پس از نطق میان‌ دستور مقداد نجف‌نژاد که احمد توکلی را به زمین‌خواری متهم کرده بود و همچنین تذکر احمد توکلی در پی این اظهارنظر و طرح مباحثی پیرامون نماینده بابلسر گفت: امروز مطالبی از سوی دو نماینده مجلس بیان شد که در مجموع طرح چنین مباحثی در خانه ملت نه تنها مفید نیست، بلکه مضر است.

بعد از انتشار مطلبی در سایت الف، نماینده بابلسر در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی مجلس به اظهارات توکلی واکنش نشان داد.

وی با تأکید مجدد بر اینکه اگر دستگاه قضایی تملک شخصی زمین‌ها را از سوی خود ثابت کرد سزاوار مجازات است، خطاب به توکلی افزود: شما پرونده زمین‌خواری‌تان روشن است و چند هزار متر زمین در شهرک غرب گرفته‌اید که قرار بوده بخشی از آن به ایتام تعلق بگیرد که آن هم صورت نگرفته است.

نماینده بابلسر تصریح کرد: همچنین شما چند هزار متر زمین در منطقه دماوند گرفتید، آیا دست پیش می‌گیرد که پس نیفتید؟ انسان تعجب می‌کند از کسانی که شعارشان گوش فلک را کر می‌کند، اما موقع عمل پایشان می‌لنگد.

به گزارش فارس،نجف نژاد خطاب به توکلی ادامه داد: آقای توکلی! شما بیمار هستید، به روانپزشک مراجعه کنید، بلکه درمان شوید.
به دنبال این اظهار نظر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نجف‌نژاد گفت:‌ شما چرا با این لحن سخن می‌گویید؟ که وی پاسخ داد: «کلوخ‌انداز را جواب سنگ است».

نجف‌نژاد با اشاره به اینکه میزان رأی ملت است و وی پس از معامله زمین‌ها در بابلسر دوباره رأی آورده است، خطاب به توکلی خاطرنشان کرد: فرد فاسدی برای دلالی به من مراجعه کرد، اما از من ناامید شد و بلافاصله به شما وصل شد.

بعد از این اظهارات توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در تذکر آیین‌نامه‌ای با انتقاد از اظهارات مقداد نجف‌نژاد در نطق میان‌ دستورش که توکلی را به زمین‌خواری متهم کرد، اظهار داشت: آقای نجف‌نژاد امروز به بنده نسبت‌هایی داد که به طور حتم می‌توانم در دادگاه از خود دفاع کنم و تکلیف روشن خواهد شد، بنده خودم را مبرا می‌دانم و اگر مبرا نمی‌دانستم، دستم را مانند آقای نجف‌نژاد در لانه زنبور نمی‌کردم.

پس از این اظهارات رئیس مجلس از نمایندگان درخواست کرد که در تریبون مجلس از طرح چنین مباحثی خودداری کنند و افزود:  مجلس جای اثبات این دعاوی نیست و قوه قضاییه باید به این موضوع رسیدگی کند و نظر دهد. طرح این مسائل در مجلس تنها ابهام را اضافه می‌کند و شرایط کشور را مبهم می‌کند؛ لذا من از نمایندگان می‌خواهم این مسائل را از تریبون مجلس مطرح نکنند؛ زیرا هر چیزی جای خود را دارد.

ایسنا هم گزارش داد:رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به دلیل این که هم در مورد آقای نجف نژاد مطالبی مطرح شد و هم ایشان درمورد آقای توکلی مسائلی را مطرح کرد که ابهاماتی به وجود آورد هر دو نامه‌ای به من نوشتند که موضوع در هیات نظارت بر نمایندگان بررسی شود.

لاریجانی تصریح کرد: هیات نظارت بر نمایندگان در اسرع وقت جلسه‌ای ترتیب دهد و موضوع را بررسی و اعلام نظر کند تا مسائل روشن شود و آن چیزی که حق است گفته شود.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365562

برچسب‌ها