لیبی، بدنبال شلیک راکت و درگیری شبه نظامیان برای کنترل فرودگاه بین المللی طرابلس، پایتخت، تصمیم دارد برای برقراری امنیت در درون مرزهایش از نیروهای بین المللی تقاضای کمک کند.

   



احمد الامین، سخنگوی دولت لیبی در واکنش به درگیری ها و در کنار تدابیر اندیشیده شده، گفت:«دولت همچنین استراتژی درخواست احتمالی کمک از نیروهای بین المللی را بررسی کرده است که هدفش تحقق قابلیت های دولت، محفاظت از شهروندان، جلوگیری از هرج و مرج و آشفتگی، و همچنین فراهم آوردن فرصتی برای دولت است تا با اولویت پرداختن به ارتش و پلیس، نهادسازی کند.»

وی افزود در حمله دوشنبه شب به فرودگاه طرابلس دو سرباز کشته و ۹۰ درصد هواپیماهایی که در محوطه این فرودگاه بودند، آسیب دیده اند.

علاوه بر فرودگاه طرابلس، فرودگاههای دو شهر بنغازی و مصراته نیز بسته شده اند.

همزمان، سازمان ملل متحد اعلام کرد به دلایل امنیتی کارکنانش را موقتا از لیبی خارج می کند.

درگیری های شبه نظامیان رقیب در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس از نخستین ساعات روز یکشنبه آغاز شد و در جریان آن شش تن کشته شدند.

شبه نظامیانی که حدود سه سال پیش حکومت سرنگونی معمر قذافی را سرنگون کردند اکنون به مهم ترین چالش دولت لیبی تبدیل شده اند. آنان از یک سو امنیت لیبی را تامین و از سوی دیگر آن را نقض و تهدید می کنند.

منبع: رویترز/ یورونیوز

52261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    10 7
    قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید آخه نونتون نبود آبتون نبود انقلاب آبکیتون چی بود؟؟ حالا بکشید حقتونه
    • بی نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 0
      اینها انقلاب نکردند بلکه از بیرون تحریک شدند سپس جوگیر شدند و فقط می خواستند قذافی را بیرون کنند برای بعد از قذافی هم هیچ برنامه ای نداشتند