روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

همه بايد از قوه قضائيه بخواهند در مورد هيچكس و هيچ پرونده‌اي كوتاهي نكند، با تمام پرونده‌ها براساس قانون و عدالت برخورد كند، تحت نفوذ هيچكس قرار نگيرد و سرعت عمل همراه با اتقان را نيز رعايت نمايد.

اين توصيه‌ها را در ماه رمضان و در خطبه‌هاي جمعه نيز مي‌توان مطرح كرد، زيرا توصيه‌هائي منطبق بر حق، خالي از حب و بغض و همراه با پرهيز از مصداق مشخص هستند. اما هنگامي كه توصيه‌ها از اين ويژگي‌ها تهي مي‌شوند و به تعريض‌هاي مصداقي آلوده مي‌گردند، نه تنها از چارچوب اخلاق تجاوز مي‌كنند و اثر خود را از دست مي‌دهند، بلكه عكس العمل‌هائي از اين قبيل را نيز پديد مي‌آورند كه چرا شما خواستار تسريع در محاكمه كساني نمي‌شويد كه اصل و اساس اختلاس‌هاي سه هزار ميلياردي و 9 هزار ميلياردي و 16 هزار ميلياردي بودند و ده‌ها مورد بي‌قانوني كرده‌اند و اقتصاد كشور را به افلاس كشانده‌اند و جامعه را دچار اختلاف و تهمت و دروغ و درگيري كرده‌اند و حتي مايل نيستند در جلسه دادگاه حاضر شوند و به سؤالات قاضي پاسخ بدهند؟

چرا به قوه قضائيه براي برخورد با دانه درشت‌هائي كه 8 سال اين مملكت را شخم زده‌اند كمك نمي‌كنيد؟ چرا درباره دزدي‌هاي بزرگ و دزدان بزرگي كه خزانه كشور را خالي و جيب‌هاي خود را پر كرده‌اند سكوت فرموده‌ايد؟ از بزرگاني چون شما انتظار اينست. البته همين‌ها را هم در ماه مبارك رمضان از شما انتظار نداريم. اجازه بدهيد لااقل اين يك ماه، اعصاب مردم آرام باشد و به قرآن خواندن و دعا و روزه و نماز و راز و نيازهايشان برسند و شما نيز.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    120 3
    این حرف دل ما نیز هست.قوه قضاییه با قاطعیت برخورد کند.
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    12 0
    الحق که دم روزنامه فهیم جمهوری اسلامی گرم . با روشنگریهایش روزنه امیدی در دل مردم میفروزد.