ایرنا نوشت:

استفاده از سیستم‌های هوشمند مدیریت جاده‌ها، دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات رانندگان در سفرهای تابستانی در نشست کار گروه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، در نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌ها تصریح شد که با ارسال اطلاعات ثبت سرعت خودروها در فصل تابستان به مرکز پلیس راهور ناجا، کنترل سرعت خودروها در محورهای مواصلاتی کشور با دقت نظر بیشتری انجام می‌شود.

در این نشست مقرر شد با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با پلیس راهور ناجا، دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در شبکه راه‌های کشور فعال شده و اطلاعات ثبت شده برای اقدامات بعدی به پلیس راهور ناجا ارسال شود.

در این نشست دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به برنامه‌های اعلام شده هلال احمر و مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی برای سفرهای تابستانی خواستار ارائه برنامه مشترک و هماهنگ حوزه بهداست و درمان و جمعیت هلال احمر در سفرهای تابستانی به کمیسیون ایمنی راه‌ها شد.

محمود سالمی به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی (رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها) و وزارت کشور به استانداران در خصوص برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی اشاره کرد و گفت: استانداری‌ها جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها را تشکیل دهند تا برنامه هماهنگی برای دور دوم سفرهای تابستانی تهیه شود.

در این نشست در خصوص بررسی، جمع‌بندی و هماهنگی برنامه‌های مربوط به دور دوم سفرهای تابستانی، ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر (عابران پیاده و موتورسواران) در حاشیه راه‌ها و طرح نظارت و بازرسی فنی حمل و نقل عمومی با همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان راهداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تا پایان سال گذشته ۵۸۰ دوربین نظارتی، ۱۲۰۰ دستگاه تردد شمار، ۳۷۰ دوربین کنترل سرعت، ۲۰۰ تابلو پیام‌نما و سرعت‌نمای متغیر در جاده‌ها نصب شده است و همواره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور حوادث رانندگی در راه‌های کشور سعی در فراهم آوردن بستر مناسبی برای بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در حمل و نقل جاده‌ای دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =