ایسنا نوشت:

وزارت دفاع آمریکا قرارداد فروش 11 میلیارد دلار تجهیزات از جمله هلی‌کوپترهای جنگی آپاچی و تسلیحات دفاع هوایی پاتریوت و جاولین به کشور قطر را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا و حمد بن علی العطیه، همتای قطری وی روز دوشنبه در پنتاگون این قرارداد فروش را امضا کردند.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکاست که میزبان مرکز عملیات‌های هوایی این کشور است. قطر همچنین در آزادی گروهبان بو برگردال تنها اسیر آمریکایی در افغانستان در تاریخ 31 مه نقش مهمی ایفا کرد. این سرباز آمریکایی که پنج سال در دست طالبان اسیر بود، در ازای آزادی پنج فرمانده سابق طالبان از زندان گوآنتانامو در کوبا آزاد شد و طبق اعلام دولت آمریکا، با گذشت شش هفته از آزادی وی، قرار است این سرباز بار دیگر به وارد ارتش شود و خدمت کند.

دولت آمریکا طی سال‌های اخیر ارتقاء سیستم‌های دفاع هوایی کشورهای متحدش در حوزه خلیج فارس را در اولویت کارهای خود قرار داده است و امضای این قرارداد بزرگترین قرارداد فروش در سال جاری میلادی برای پنتاگون محسوب می‌شود.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: امضای این قرارداد فروش تاکیدی بر روابط قدرتمند میان آمریکا و قطر در حوزه امنیتی و دفاعی است و ما همکاری‌های دوجانبه خود را در کنار طیف گسترده‌ای از عملیات‌های نظامی ارتقا خواهیم داد.

وزیر دفاع قطر در ماه دسامبر با سفر چاک هاگل به دوحه توافق همکاری دفاعی 10 ساله را با آمریکا امضا کرد که موجب ادامه فعالیت نیروهای آمریکایی مستقر در قطر از جمله در مرکز عملیات‌های هوایی مشترک در پایگاه هوایی العدید قطر می‌شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه زیادی A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    اینها پول زیاد دارند . چند تا رانت خوار بفرستیم آنجا ازشون وام بگیرند بعد هم پولشون را برایشون بخورند .
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    وقتش نشده بزنیم به انبار عربای دشمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/کلی تجهیزات خریدن؟؟دست رو دسنت گذاشتین اونا داعش ساختن ما هنوز سنگ ت و دستامونهغیر منطقیه ما مسلح نیستیم سازمان دهی نشدیم
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 0
    چي بوديم و چي شديم. ما 35 سال پيش قرار داد 11 ميليارد دلاري با آمريكا بسته بوديم.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    چه میکنه امریکا... چه می دوشن این اعراب جوگیر رو