ایسنا نوشت:

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح تسهیلات در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل از اعطای دو هفته مرخصی تشویقی به آنان در صورت زایمان همسرشان خبر داد.

سردار موسی کمالی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل گفت: در راستای اجرای قانون اصلاح و تنظیم جمعیت و خانواده که اخیرا ابلاغ شده، تصمیم بر آن شد تا به کلیه سربازانی که همسرانشان در طول خدمت زایمان کنند، دو هفته مرخصی تشویقی اعطا شود.

وی با بیان اینکه این قانون هم اکنون با هدف افزایش جمعیت و نرخ باروری اجرایی شده است گفت: سربازانی که در طول خدمت همسرشان زایمان داشته و هم اکنون نیز سربازند می‌توانند از این مرخصی استفاده کنند.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، این افراد برای دریافت مرخصی باید به یگان‌های محل خدمت خود مراجعه و گواهی ولادت فرزندشان را ارائه دهند.

کمالی همچنین با اشاره به تسهیلات دیگری که در قانون برای سربازان متاهل پیش بینی شده است، گفت: سربازان متاهل در نزدیک ترین یگان محل سکونت همسرشان به کار گرفته می‌شوند و حق عائله مندی به آنان نیز همچون کارکنان رسمی دولت پرداخت شده و 85 هزار تومان به حسابشان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین حق فرزند نیز برای این دسته از سربازان مانند کارکنان رسمی بوده و به ازای هر فرزند 21 هزار تومان به حسابشان واریز می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مرخصی سربازان متاهل 10 روز بیشتر از دیگر سربازان است گفت: این 10 روز علاوه بر دو هفته‌ای است که برای زایمان همسر به آنان تعلق می‌گیرد.

 

خبرهای خوش برای سربازان متاهل

کمالی همچنین با اشاره به اجرای سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا در خصوص جمعیت گفت: در این خصوص برنامه‌هایی در رابطه با مشمولان متاهل در دست بررسی است که نتایج آن پس از تصویب و ابلاغ اعلام خواهد شد.

به گفته وی، این برنامه‌ها که در آن تسهیلات خوبی برای سربازان متاهل پیش بینی شده است به زودی اجرایی و اعلام خواهد شد.

۱۷۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365326

برچسب‌ها