تسنیم نوشت:

 نویسنده و تحلیلگر برجسته جهان عرب با حمله به سران عرب به خاطر وقت کشی در واکنش به حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکید کرد که مسئولان عرب با رژیم اسرائیل برای از بین بردن مقاومت و جلوگیری از گسترش آن در منطقه همدست شده اند.
 عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله امروز خود در روزنامه اینترنتی رای الیوم به موضع سران عرب در قبال حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه و سکوت غرب درقبال جنایات این رژیم پرداخت و نوشت: غرب به طور شرم آوری درقبال کشتار اسرائیل در نوار غزه سکوت کرده است و برخی از رسانه های غربی (ای.بی.سی آمریکا) کودکان شهید فلسطینی را به گونه ای به تصویر می کشند که آنها کودکان یهودی هستند که موشک های شلیک شده از نوار غزه آنها را کشته است. تونی بلر "فرستاده صلح" و نخست وزیر اسبق انگلیس نیز که مسئول قتل یک میلیون عراقی است، در پایتخت کشورهای عربی به بهانه یافتن طرحی برای آتش بس بین فلسطینی ها و اسرائیل در تردد است و به طور رسمی از او در این کشورها استقبال می شود.

وی افزود: آنها به تجاوزگری اسرائیل زمان کافی می دهند که کودکان و زنان و سالخوردگان بیشتری را بکشد؛ به این امید که نیروهای مقاومت در غزه پرچم های سفید را بالا برنند اما آنها هرگز این کار را نخواهند کرد و بر صلابت آنها افزوده می شود و به شلیک موشک ها به جای جای فلسطین اشغالی ادامه میدهند و بی صبرانه منتظر یورش زمینی هستند تا به آن پاسخ دهند.

عبدالباری عطوان نوشت: فرماندهان گروههای مقاومت تلفن های خود را خاموش کرده اند و نبردها را از اتاق های عملیات مستحکم زیر زمین مدیریت می کنند تا به میانجیگران عرب دسیسه کار که برخلاف ادعای خود، بدنبال نجات خودشان پیش از نجات ملت فلسطین هستند، پاسخ ندهند.

این نویسنده تصریح کرد: اسرائیلی ها که مدرنترین تجهیزات جاسوسی جهان را در اختیار دارند و وجب به وجب نوار غزه را می شناسند؛ دریافتن این مردان مقاومت شکست خورده اند و به طور سراسیمه و سردرگم مساجد و خانه های آنها را هدف قرار می دهند و کودکان و همسایگان آنها را می کشند و تنها ماموریت ارتش اسرائیل، کشتن غیرنظامیان بی گناه است؛ ارتشی که از 40 سال پیش با ارتشی عربی روبرو نشده است.

وی به مقاومت مردم غزه در برابر حملات و جنگ های رژیم اسرائیل اشاره کرد و افزود: مردم مقاوم غزه سلاح خود را به زمین نگذشته اند بلکه برعکس توان رزمی خود را توسعه داده و مدرن کرده اند و در زمینه ساخت موشک و گلوله های سنگین و حفر تونل با وجود محاصره و همدستی رژیم‌های عرب با اسرائیل، نوآوری داشته اند.

عبدالباری عطوان نوشت: شمار شهدا رو به افزایش است و اما برخلاف ادعای همه عناصر مایوس بویژه در تشکیلات خودگردان فلسطین و سخنگویان آن، مقاومت در نوار غزه این جنگ را انتخاب نکرد بلکه این جنگ را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل و باند قاتلان اسرائیل بر مقاومت تحمل کردند و در این راه از کشته شدن مبهم سه شهرک نشین برای به راه انداختن این جنگ سوء استفاده کردند که بعید نیست خودشان برای بهانه تراشی اینکار را کرده باشند.

وی وقت کشی کشورهای عرب برای بررسی اوضاع غزه را مورد انتقاد شدید قرار داد و نوشت: وزیران خارجه عرب امروز دوشنبه نشستی "فوری" را برای بحث درباره اوضاع غزه برگزار نخواهند کرد. آیا اینها و دبیرکل اتحادیه عرب خجالت نمی‌کشند؟ این نشست به اصطلاح "فوری" آنها با "کندی زیاد" بعد از گذشت هشت روز از آغاز تجاوزگری اسرائیل علیه غزه برگزار می شود؟ اینها چه تصمیمی خواهند گرفت؟ آیا دسته های گل برای نتانیاهو و دولتش خواهند فرستاد زیرا کاری را کرد که آنها از آن ناتوان بودند؟ یعنی ویران کردن نوار غزه زیرا به مقاومت پایبند است و آن را جنبش حماس به زعم آنها "تروریست" اداره می کند؟

عبدالباری عطوان افزود: شرم باد بر اینها که برای مسلح کردن مخالفان سوری با هم مسابقه می دهند و ده‌ها میلیارد دلار برای حمایت از آنها اختصاص می دهند و اکنون با سکوت خود در قبال اسرائیل در روز روشن برای ویران کردن نوار غزه توطئه می کنند زیرا درمقابل سرکشی و قلدوری اسرائیل مقاومت می کند.

وی با انتقاد از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به خاطر بستن گذرگاههای مرزی این کشور با نوار غزه نوشت: سران عرب نمی خواهند که با زعم آنها "ویروس" مقاومت گسترش یابد و نمی خواهند که اسرائیلی ها را ناراحت و امنیت و ثبات اسرائیلی های به زعم سران عرب "مسالمت جو" را برهم بزنند.

عبدالباری عطوان تاکید کرد: به سران مصر و همتایان دیگر آنها اطمینان می دهیم که اهل غزه به هیچ کشور عربی پناهنده نخواهند شد و نوار غزه پایدار را ترک نخواهند کرد و به مقاومت ادامه خواهند داد؛ همانطور که شنبه شب تلاش ارتش اسرائیل برای هلی برد دریایی را با شجاعت نادری خنثی کردند و آنها ترجیح دادند تا در شن های نوار غزه شهید شوند تا اینکه در گذرگاههای بین مصر و نوار غزه و فرودگاههای عربی مورد اهانت قرار گیرند.

وی نوشت: شمار شهدا رو به افزایش است... بله... اما روزهای مقاومت و پایداری نیز افزایش می یابد زیرا کسانی که از نوار غزه دفاع می کنند، ترسی از مرگ ندارند و تجلی بخش روح جدیدی هستند که با قدرت به کالبد این امت دمیده می شود، روح کرامت و عزت و فداکاری، و از قلب غزه شراره تغییر واقعی در کل منطقه سر برخواهد آورد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    8 2
    اسرائیل باید اسفالتشه