وزش باد و گرد و خاک در غرب ایران موجب کاهش دید و کیفیت هوا شده است. ضمن اینکه هوا گرمتر می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ گرد و خاک عربی دوباره به ایران رسید و فعلا استان های غربی و جنوبی را تحت تاثیر قرار داده است. امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی دراین باره به خبرآنلاین گفت: باد و گرد و خاکی که از عراق به غرب و جنوب کشور رسیده، امروز و فردا نوار غربی را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته او سرعت وزش باد در عراق نسبتاً شدید خواهد بود: انتقال این گرد و خاکها به غرب ایران موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر شده است.

نقشینه گفت: همچنین استانهای شرقی به ویژه در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک دارند. بعد از ظهر امروز برای استانهای سمنان، شمال اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران وزش باد و گرد و خاک موجب کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.در شهرهای جنوبی استان تهران باد و گرد و خاک موجب کاهش دید و کیفیت هوا در شده و غبار آلود خواهد شد.

او گفت: طی روزهای آینده به ویژه روزهای جمعه و شنبه هفته آینده افزایش دما به صورت محسوسی باعث بالا رفتن بیشینه دمای هوای خواهد شد. بیشینه دمای تهران امروز دوشنبه 39 درجه، فردا سه شنبه 40 درجه و پس فردا چهارشنبه 41 درجه خواهد بود. همچنین بیشینه دمای هوای استان خوزستان امروز دوشنبه 47 درجه خواهد بود. آخر هفته گرمتری را سپری خواهیم کرد و در بیشتر مناطق کشورمان افزایش دما خواهیم داشت.

همچنین مرکز دیده بانی اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: میزان دید در اهواز در روز دوشنبه 800 متر است که این رقم در مناطق مختلف استان متغیر است. شوشتر با 200 متر و مسجد سلیمان با سه هزار متر بیشترین و کمترین میزان دید را دارند. همچنین دید افقی در آبادان صبح امروز 400 متر بود و اکنون به هزار و 500 متر رسیده است.

 

هوای کرمانشاه خارج از شرایط استاندارد است

‌مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هوای کرمانشاه هم اکنون خارج از شرایط استاندارد است به ایسنا گفت: طی هشت ساعت اول امروز (دوشنبه،23 تیر) هوای استان در وضعیت بحران قرار داشت.

سیعد دزفولی نژاد گفت: از ساعت 24 شب گذشته شاهد افزایش غلظت گرد و غبار در شهر کرمانشاه بودیم که این افزایش در ساعت پنج و شش صبح به بیشترین میزان خود رسید. غلظت ذرات معلق در هوا بین ساعت پنج و شش صبح امروز 634 میکروگرم بر مترمکعب هوا بود.

مسئول ایستگاه های سنجش آلودگی هوای محیط زیست کرمانشاه با اشاره به روند نزولی غلظت ذرات معلق موجود در هوای کرمانشاه، گفت: این رقم هم اکنون به 311 میکروگرم بر مترمکعب هوا رسیده، اما همچنان در وضعیت خارج از شرایط استاندارد قرار داریم، اما به نظر می رسد با این روند گرو غبار تا ظهر از شهر خارج شود.

دزفولی نژاد، میانگین غلظت ذرات گرد و غبار موجود در هوای کرمانشاه طی هشت ساعت اول امروز را 532 میکروگرم بر مترمکعب هوا عنوان کرد که شاخص آلودگی یا PSI آن برابر 428 است و بیانگر وضعیت بحران است: طی 24 ساعت گذشته نیز غلظت ذرات معلق موجود در هوای کرمانشاه 121.5 میکروگرم بر مترمکعب هوا بوده که شاخص آلودگی آن 71 است و بیانگر وضعیت نرمال است.


47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    7 1
    ببخشید بوشهر اصلا داخل ایران هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟