ایسنا نوشت:

منابع خبری اعلام کردند که هلی کوپترهای رژیم صهیونیستی بار دیگر صبح امروز (دوشنبه) مناطقی از غزه را هدف قرار دادند در حالی که تعداد شهدای غزه به 172 تن و زخمی‌ها به 1260 تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار الجزیره گزارش داد که هلی‌کوپترهای رژیم صهیونیستی بامداد امروز مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار دادند که در این حملات مسجد النور ساختمان دولتی کامپیوتر و مجتمع امنیتی انصار در امان نبودند.

رسانه‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که در حملات رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در منطقه التفاح در غزه چندین تن زخمی شدند.

در همین حال اشرف القدرة، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: پس از اینکه 34 تن دیگر روز گذشته به شهادت رسیدند تعداد شهدای فلسطین به 172 تن افزایش یافته است.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که دامنه عملیات نظامی علیه غزه گسترده‌تر می‌شود.

خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که در پی حملات رژیم صهیونیستی یک کودک و چهار زن به شهادت رسیدند.

در حمله‌ای که خانه‌ای را در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه هدف قرار داده بود یک زن به شهادت رسیده و چندین تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های فلسطینی از شهادت یک خانم مسن در منطقه الشجاعیه و شهادت یک کودک و زخمی شدن 11 تن در حمله به خانه‌ای در اردوگاه الشاطئ در غرب غزه خبر دادند.

در یکی از حملات رژیم صهیونیستی یک برج مسکونی در منطقه تل الهوا هدف قرار گرفت که براثر آن یک فلسطینی مجروح شد.

در حمله دیگری یک مسجد در دیرالبلح در مرکز نوار غزه مورد حمله قرار گرفت و کاملا تخریب شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین زمین‌های کشاورزی در منطقه الزیتون را هدف قرار دادند. پس از حملات شدید رژیم صهیونیستی و هشدار مقامات این رژیم به تشدید حملات، هزاران تن از خانه‌هایشان خارج شدند.

از سوی دیگر، وزارت مشاغل عمومی فلسطین بامداد امروز اعلام کرد: از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل از دوشنبه گذشته 560 واحد مسکونی در نوار غزه کاملا تخریب شده است.

مفید الحساینه، وزیر مشاغل عمومی فلسطین با بیان این خبر گفت: در پی این حملات 12 هزار و 800 خانه دیگر نیز به صورت جزئی آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر، بخش امور امدادرسانی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در پی شلیک موشک از غزه 208 اسرائیلی زخمی شدند که 11 تن از آن‌ها با ترکش‌ آسیب دیده‌ و 36 تن در هنگام رفتن به پناهگاه‌ها زخمی شده و شش تن دیگر در هنگام شنیدن صدای آژیر خطر در حوادث جاده‌ای آسیب دیده‌ و 151 تن دچار ترس و وحشت شدید شده‌اند.

از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که با موشک پایگاه‌های نظامی مهم رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است که چندین نقطه در منطقه اسدود و اطراف آن در آماج حملات قرار گرفتند و یکی از این موشک‌ها مستقیما به پایگاه نظامی سدوت میخا اصابت کرد که این پایگاه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی با نام کناف 2 شناخته شده است و این پایگاه آتشبارهای حیتس 2 و موشک‌های زمین به زمین از نوع یریحو 2 است که کلاهک‌های هسته‌ای دارد.

پیشتر گردان‌های قسام اعلام کرده بود که موشک شهرهای تل آویو و ریشون لیتسیون و بخش‌های جنوبی شهر حیفا را هدف قرار داده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چندین موشک بر فرودگاه بن گوریون در شهر تل آویو در تمام توابع جنوبی آن و شهرهای شمالی‌اش همچون بیتح تکفا، هرتزلیا و نتانیا و همچنین شهرهای عسقلان، نقب، بئرالسبع اصابت کرده است.

همچنین صداهای آژیرهای خطر در منطقه الخضیره در جنوب حیفا بلند شده است.

منابع اعلام کردند که سامانه گنبد آهنین تنها توانست حملات چند موشک را خنثی کند.

در همین حال گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که شهر عسقلان و شهر نتانیا در شمال تل آویو را برای نخستین بار هدف قرار داده است.

گردان‌های قدس همچنین تهدید کرد که دو شهر دیمونا و تل آویو را هدف قرار خواهد داد اما زمانی را برای این اقدام مشخص نکرد.

از سوی دیگر، آژانس امدادرسانی و کار آوارگان (آنروا) درهای هشت مدرسه در نوار غزه را در مقابل هزاران آواره که مجبور شده بودند به این مدارس پناه ببرند، باز کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که نیروهای رژیم صهیونیستی تهدید کردند که خانه‌های آن‌ها را در حملات هوایی پی در پی هدف قرار می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان چندین منطقه در شمال نوار غزه خواست تا هرچه سریعتر خانه‌هایشان را ترک کنند اما در مقابل وزارت داخلی در غزه از شهروندانی که خانه‌هایشان را ترک کرده و به مدارس آنروا به دلیل تهدیدهای رژیم صهیونیستی پناه برده‌اند خواست تا هرچه سریعتر به خانه‌هایشان باز گردند و در اجرای طرح رژیم صهیونیستی که با هدف آسان کردن ماموریت آن در مرکز نوار غزه است، مشارکت نکنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =