رئیس جمهور درجمع نمایندگان:متاسفانه عده ای امربه معروف رابه برخوردبا چند بی حجاب تفسیرکرده اند

رییس جمهوری عصر یکشنبه و در سومین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت، با بیان اینکه مردم دلشان می‌خواهد مجلس و دولت در رفع دغدغه‌های اصلی آنان شریک، سهیم، همدل و همکار باشند، گفت: مجلس و دولت باید کمر همت در مسیر خدمت به مردم ببندند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،دکتر روحانی با اشاره به اینکه در قانون اساسی مترقی ما وظایف سه قوه مشخص شده است، تصریح کرد: رییس‌ جمهوری مسئول اجرای قانون اساسی است و همه ما باید به وظایف‌مان در عین همکاری و هماهنگی عمل کنیم.
رییس جمهوری ادامه داد: اگر سه قوه بخواهند علیه یکدیگر مچ‌گیری کنند، کار مردم بر زمین می‌ماند این در حالی است که مردم از ما انتظار خدمت دارند و باید خواست ما بر خواست عمومی مردم منطبق باشد.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه زیباترین تعبیر را در خصوص همکاری قوای سه‌گانه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر کارگزاران نظام با معظم‌له داشته‌اند، گفت: همه ما باید با برگزاری جلسات و مشورت، امور کشور را پیش ببریم و در عین حال از نقد سازنده استقبال کنیم.
رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: دولت از نقد و انتقاد سازنده استقبال می‌کند و معتقد است اگر قانونی دارای مشکل است، می‌توان آن را به پیشنهاد مردم و یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح کرد و نباید به دلیل انتقاد، اجرای قانون را به تعویق انداخت.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس و اعضای هیأت دولت باید به طور مشترک در امور مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کارها را پیش ببرند، گفت: دولت و مجلس باید کاری کنند تا مردم از اقدامات‌شان احساس جناحی عمل کردن نداشته باشند، بلکه همه کارهای ما باید ملی و برای رضای خدا و اجرای خواست مردم باشد.
دکتر روحانی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: مجلس و دولت دو نهاد بسیار مهم در کشور هستند که با رأی مردم انتخاب شده اند و باید مسئولیت‌های خاص خود را در چارچوب قانون اساسی که میثاق ملی است انجام دهند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه مردم ولی‌نعمتان ما هستند، ادامه داد: من همواره خود را فرزند مجلس دانسته‌ام و با بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سابقه رفاقت و همکاری دیرین دارم و خوشبختانه‌ امروز شخصیت‌های بزرگ و فرهیخته‌ای در مجلس برای خدمت به مردم حضور دارند.
دکتر روحانی تأکید کرد: مشروعیت نمایندگان و اعضای دولت از صندوق آراء اخذ شده است، بنابراین قوای مقننه و مجریه باید کاملاً به خواست و مطالبات مردم توجه کنند، زیرا هم در پیشگاه خداوند و هم در محضر مردم مسئول هستند.
رییس جمهوری حق مردم را نظارت بر ارکان نظام دانست و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین وظایف اجتماعی است که باید در جامعه اجرا شود، گفت: امروز متأسفانه از امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر طوری تفسیر می‌شود که گویا امر به معروف فقط در خیابان‌ها و برای برخورد با عده‌ای بدحجاب است. حال آنکه این فریضه بزرگترین وظیفه اجتماعی ما است.
دکتر روحانی تصریح کرد: امربه‌معروف یعنی امر به عمل صالح و آنچه شایسته است و نهی از منکر یعنی ایستادگی و مقاومت در برابر هر آنچه که به ضرر جامعه و مردم است.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: همه روزنامه‌ها، رسانه‌ها و تریبون‌ها در کشور باید آمر به معروف باشند، نقد سازنده و اگر دولت در مسیر درستی حرکت می‌کند حمایت از دولت بزرگترین معروف است و مجلس نیز وظیفه نظارت دارد.
رییس شورای عالی اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موفقیت دولت در کنترل نرخ تورم، گفت: مهار تورم در اقتصاد بیمار ما به منزله جلوگیری از خونریزی به منظور نجات بیمار از مرگ حتمی بود و امروز ما باید در مسیر درمان اقتصاد کشورمان حرکت کنیم که به دلایل مختلفی نظیر تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها دچار مشکل شده است.
دکتر روحانی در پایان تأکید کرد: اکنون وظیفه بزرگ ما شکستن رکود است. این کار شروع شده و دولت برای ادامه راه به حمایت مجلس شورای اسلامی نیاز دارد. ما لایحه‌ای برای ایجاد رونق اقتصادی طراحی کرده‌ایم که به زودی در اختیار نمایندگان قرار خواهیم داد و بسته آن نیز برای شکستن رکود به زودی اعلام می‌شود.
دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز برگزاری جلسات مشترک میان دولت و مجلس را در حل و فصل چالش‌های اساسی پیش‌روی کشور و نظام اسلامی مهم و مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد این جلسات موجب وفاق و همدلی مجلس و دولت در حل معضلات اساسی مردم شود.
رییس مجلس شورای اسلامی، مسأله هسته‌ای و مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ را از جمله مهمترین چالش‌ها در حوزه بین‌المللی ذکر و ابراز امیدواری کرد با تلاش‌ گروه مذاکره کنندگان مجرب و متعهد ایرانی کارها در این عرصه بهتر و به نفع مردم به پیش رود.
دکتر لاریجانی تصریح کرد: شرایط بحرانی و اسفبار مردم مظلوم غزه، اوضاع عراق، سوریه و افغانستان ، از مهمترین چالش‌های حوزه منطقه‌ای ایران است که قطعاً مورد توجه و اهتمام تمامی مسئولین در نظام می‌باشد و باید از تمامی ظرفیت‌های دنیای اسلام برای حل این بحران‌ها استفاده کنیم.
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از دولت تدبیر و امید برای آرامشی که در بحث تورم ایجاد کرده، توجه دولت را به مسأله رکود معطوف کرد و خواستار هم‌فکری و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای حل این مشکل و ایجاد ثبات و نشاط در عرصه اقتصادی کشور شد.
وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه‌ کشاورزی و صنعت کشور ، خواستار همفکری و مشورت دولت و مجلس برای رسیدن به راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات شد و گفت: با توجه به اینکه کشاورزان با خشکسالی و صنایع بخش متوسط کشور نیز با مشکلات ناخواسته مواجه‌اند، باید با به تعویق انداختن معوقات بانکی این بخش‌ها و یا تسهیلات کم بهره به آنان کمک کنیم تا بحران‌های پیش رو را پشت سر بگذارند.
دکتر لاریجانی با تأکید بر رهنمود مقام معظم رهبری در اعمال سیاست‌های حمایتی بویژه در بخش کشاورزی، پیشنهاد کرد: ستادی در استان‌ها ایجاد شود تا به مشکلات کشاورزان و صنعتگران رسیدگی کرده و آنان را در بازپرداخت بدهی‌های بانکی‌شان یاری کند.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به تأثیر متقابل اقتصاد و فرهنگ و سیاست بر یکدیگر، بر همکاری همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در حوزه‌های مختلف نظیر کتاب، هنرهای نمایشی، مطبوعات، سینما و رسانه‌های جمعی در دستور کار قرار داده است و تلاش می‌کند نقش خود را آنچنان که لازم و شایسته است، ایفا کند.
حجت الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه با محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه، به بیان دغدغه‌های فرهنگی جامعه در خصوص عفاف و حجاب،‌ فساد اداری، امر به معروف و نهی از منکر و کاهش جمعیت پرداخت و از دولت خواست تا با تدوین برنامه‌های عملی در رفع دغدغه‌های فرهنگی متدینین و دلسوزان جامعه گام بردارد.
رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با بیان اینکه نبود استراتژی در برنامه‌ها و مدیریت‌ منجر به بروز چالش‌ها و صدماتی به بخش‌های صنعت و معدن شده است، خواستار ارائه لایحه حمایت از تولید از سوی دولت شد. وی همچنین از افزایش قیمت‌ خودروهای داخلی در روزهای اخیر انتقاد کرد.
حمید رضا فولادگر رییس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی در ادامه این جلسه به بحث تولید و چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان پرداخت و دریافت تسهیلات از بانک‌ها و تأمین نقدینگی لازم برای تولید را عمده‌ترین دغدغه در عرصه تولید کشور ذکر کرد.
وی ساماندهی بازارهای سرمایه، ایجاد ثبات قیمت در بازار، متعهد کردن شرکت‌های دولتی در پرداخت بدهی پیمانکاران، تأمین سرمایه و نقدینگی تولیدکنندگان و بالا بردن بهره‌وری، کیفیت و رقابت‌پذیری تولیدکنندگان را اولویت‌های اساسی در حل مشکلات تولید و تولیدکنندگان ذکر کرد.
غلامرضا تاج‌گردون رییس کمیسیون بودجه مجلس هم بر ارائه بودجه شفاف از سوی دولت برای سال ۹۴ تأکید کرد و ضمن قدردانی از تلاش های دولت برای کنترل نرخ تورم ، گفت: امیدواریم رونق اقتصادی در کشور با برنامه‌ریزی صحیح ایجاد شود و همچنین قانون هدفمندی یارانه‌ها به طور کامل به مرحله اجرایی درآید.
عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز بحث تنظیم بازار محصولات کشاورزی را از مهمترین دغدغه‌های عرصه کشاورزی کشور برشمرد و گفت: باید فاصله تولید و مصرف را ساماندهی کرده و نظام دلالی و واسطه‌گری را از بین ببریم.
وی افزود: برای تأمین حقوق مصرف کنندگان نباید از حقوق تولیدکنندگان صرف نظر کنیم، بلکه باید در برخی از موارد از بودجه‌های دولتی برای کاهش نرخ‌ها استفاده کرد. رجایی کاهش نرخ تسهیلات بانکی بخش کشاورزی، تهیه برنامه‌های مدون و بلند مدت در بخش تولید به منظور تأمین کالاهای مورد نیاز بازارهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی و کاهش واردات، ساماندهی سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی و ساماندهی حوزه آب کشور را از دیگر دغدغه‌های نمایندگان مجلس و برنامه‌های مشترک میان مجلس و دولت در عرصه کشاورزی و صنعت ذکر کرد.
این نشست که به میزبانی دولت برگزار شد با اقامه نماز جماعت و ضیافت افطاری پایان یافت.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    9 173
    باسمه تعالي هر چیزی سر جای خودش مهم است و نمی شود به بهانه انجام کاری وظایف دیگر را نادیده گرفت. و البته امر به معروف و نهی از منکر از همه امور مهمتر است. امام على عليه السلام: «ما اعمال البر كلها، والجهاد فى سبيل الله عند الامر بالمعروف و النهى عن المنكر الا كنفثة فى بحر لجى‏» .... تمامى اعمال و كارها حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر مانند قطره اى در مقابل يك درياى بزرگ و پهناور است .... حکمت 374 نهج البلاغه
    • صدا A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      123 2
      اما دوست گرامی امر به معروف که فقط برای بدحجابی نیست فکر کنم این چیز ها رو هم شامل بشه: دروغ، تهمت، غیبت، دزدی، رانت، گرانفروشی، احتکار و .... چرا نمیرید به یک کاسب بگید چرا توی معامله غش انجام میده؟ چرا من و شما با اینکه میدونیم دروغ و غیبت گناه کبیره ست و هم رده با مشروب خواری، انجام میدیم و کسی رو هم نهی از این منکر نمیکنیم؟؟ همه چی خوبه؟ فقط حجاب مونده...؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      32 3
      امر به معروف و نهی از منکر شرایط داره. بعد هم طبق معمول برادرا ساده‌ترین تعبیر رو از یک حکم دینی کردن و همون رو هم اجرا می کنن. امر به معروف واقعی که مدنظر حضرت علی هم بوده، نقد منصفانه اصحاب قدرته نه گیر دادن و تحقیر کردن زن و بچه مردم
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    9 2
    آقا محمد اينها همه شعار عزيز من ،گوشمون از اين حرفا پر بي خيال
  • وحید IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    39 13
    سلام میخواستم روی منفی کلیک کنم اشتباهی روی سبز کلیک کردم..یکی از آمار موافق ها کم کنین
  • رمضان A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    11 1
    باعرض سلام اول اینکه من اشتباهی موس را بردم روی مثبت وبه محمدآقا رای مثبت دادم .کاملا با نظر محمدآقای عزیزمخالفم ضمن اینکه بابی بندوباری هم موافق نیستم . دوم اینکه بسیار ناراحتم ازاینکه همه دین ما شده مبارزه با بیحجابی درحالیکه فلسفه وجود دین بسیاری از فضایل است که یکی از آنهاهم رعایت اخلاق درجامعه که درکنار آن پوشش مناسب برای همه است.
  • هادی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    7 38
    تاریخ تکرار مکررات هست ... تعرف الشیا باضداده بعضی وقتا حق رو با ناحق میشناسند و من دولت روحانی رو با امضا کنندگان ممنوع البیانی خاتمی شناختم
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      15 6
      ببخشید من منفی زدم اشتباهی . حریف ایشان درسته حق را با نا حق نیز می توان شناخت. درود بر روحانی
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    11 2
    دیشب صدا وسیما چراغ خاموش مستند من روحانی هستم را پخش کرد
  • حميد A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    47 5
    وقتي بحث اجراي قوانين اسلامي مي شود بايد به همه موارد توجه كرد چون مسائل متاثر از يكديگر و به هم مربوط ميباشد نمي شه كه فقط حجاب و عفاف رو گرفت و بقيه مثل تبعيض و رانت وگراني ، و.... كه امروز در جامعه ما هست رو ول كرد.