ایسنا نوشت:

اخباری مبنی بر اعلام "امارت اسلامی که شریعت خدا را اجرا کند" توسط سرکرده جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه منتشر شده است.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط، مرکز اطلاع رسانی حلب به نقل از یک منبع در جبهه تروریستی النصره گزارش داد: ابومحمد الجولانی، رهبر النصرة در نشستی که قرار بود در آن بازسازی ساختار این جبهه و سازمان دهی اعضای آن مورد بررسی قرار بگیرد، حاضر شد و همگان را با این حضور خود و ریاست این جلسه غافلگیر کرد.

این حضور الجولانی یک اقدام غافگیر کننده بود، الجولانی تاکنون میان اعضای جبهه النصرة ظاهر نشده و این اولین بار بود که از هویت حقیقی خود پرده برمی‌داشت. چرا که وی از حضور در رسانه‌ها اجتناب می‌ورزد و تنها یک بار با شبکه الجزیره مصاحبه داشته است که در آن این شرط را گذاشته بود تا چهره وی نشان داده نشود.

اما روزنامه آمریکایی آسوشیتدپرس عکسی از وی را منتشر کرد که این عکس از سوی سازمان اطلاعات عراق به دست این روزنامه رسیده بود.

الجولانی سخن خود را در این جلسه با ستایش و قدردانی از اعضای النصرة آغاز کرد و از آن‌ها خواست تا به "جهاد و دفاع از آبروی مسلمانان" ادامه دهند.

وی وعده اعلام "امارات اسلامی" پس از هماهنگی با گروههای مختلف و برخی از گردان‌های ارتش آزاد را داد.

الجولانی گفت: این امارت تنها متشکل از جبهه النصرة نخواهد بود بلکه گروه‌هایی که تمایل دارند نیز می‌توانند به آن بپیوندند اما هدف اصلی از آن "اجرای شریعت خدا و مبارزه با فاسدان" است.

وی تاکید کرد که جبهه النصرة امکانات بسیاری برای تشکیل امارت دارد.

در همین حال، یاسر نجار، رئیس مجلس اعلای فرماندهی مخالفان در حلب با بیان اینکه مساحت تحت تصرف جبهه النصره در حومه حلب بسیار محدود است اعلام کرد که این امر اعلام امارت را بسیار پیچیده می‌کند.

برخی منابع مخالف سوری اعلام کرده‌اند که این اقدام سرکرده النصره در واکنش به اعلام "خلاقت" توسط داعش صورت گرفت.

به نظر می‌رسد که در صورت اعلام امارت توسط النصره، این امارت پایگاهی برای مقابله با داعش خواهد بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =