ایسنا نوشت:

مسئولان عراقی حدود 4000 داوطلب را به شهر الرمادی جهت کمک به نیروهای عراقی در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری داعش اعزام کردند، این در حالی است که تروریست‌ها برخی از مناطق دیالی را تحت تصرف خود درآورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رشید فلیح، فرمانده عملیات استان الانبار اعلام کرد که حدود 2500 داوطلب وارد الرمادی شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که 1500 تن دیگر نیز وارد این شهر شوند.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد که این افراد داوطلب از بغداد و از طریق هلی‌کوپتر به الرمادی انتقال داده می‌شوند.

جنگنده‌های عراقی تعدادی از پایگاه‌های تروریست‌های مسلح را در دو استان نینوا و صلاح‌الدین هدف قرار دادند.

یک منبع آگاه در نیروی هوایی عراق خاطرنشان کرد که نیروهای عراقی در حملات هوایی خود پایگاه‌ها و انبارهای سلاح افراد مسلح وابسته به داعش را هدف قرار دادند.

در موصل نیز در جریان حملات هوایی ارتش عراق به منطقه بادوش چندین تن کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، برخی منابع مدعی شده‌اند که اعضای داعش پس از اینکه توانستند روستاهای جدیدی را در دو شهر جلولا و العظیم تحت تصرف خود درآوردند به پیشروی‌هایی در استان دیالی دست یافتند.

یک منبع اطلاعاتی در مصاحبه با اسکای نیوز اعلام کرد که حملات افراد مسلح باعث کشته شدن حدود 20 نیروی امنیتی شده که بیشتر آن‌ها از اعضای ارتش و افراد داوطلب بوده‌اند.

این منبع اعلام کرد که افراد مسلح همچنین نزدیک است میدان‌های نفتی خانه، قدیمی‌ترین میدان نفتی عراق که در شرق استان دیالی قرار دارد را تحت کنترل بگیرند.

همچنین تروریست‌های عراقی به یک پایگاه نظامی که در ورودی‌های منطقه مقدادیه قرار دارد، حمله کردند.

از سوی دیگر، در حمله اعضای داعش به مقر پیشمرگ‌ها در جلولا در استان دیالی پنج تن از نیروهای پیشمرگ کرد کشته شده و 15 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای این کشور حمله گسترده تروریست‌ها که شهر حدیثه را هدف قرار داده بود، دفع کردند.

منابع افزودند: این حمله به هلاکت 13 عضو داعش و بازداشت 31 تن از آن‌ها و آتش گرفتن 11 خودروی آن‌ها انجامید.

در همین حال، چهار تن از نیروهای پلیس و 11 تن دیگر نیز در جریان این حملات زخمی شدند.

از سوی دیگر، افراد مسلح ناشناس شنبه شب به یک مجتمع مسکونی در مرکز بغداد حمله برده و حدود 32 نظامی را به قتل رساندند که بیشتر آن‌ها زن بودند.

منابع خبری گزارش دادند، این حمله که عاملان آن مشخص نیستند مجتمع مسکونی زیونه در مرکز بغداد را هدف قرار داد.

یک افسر پلیس و یک منبع در بیمارستان اعلام کردند که این حمله به کشته شدن 32 تن انجامید که 25 تن آن‌ها زن بودند و افراد مسلحی که دست به این حمله زدند لباس‌های غیرنظامی به تن داشتند.

یک مقام در پلیس استان صلاح الدین نیز اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع توانستند کاخ ریاست‌جمهوری " شجره الدر"‌ را در تکریت از اعضای تکفیری داعش پس بگیرند.

منابع نظامی عراق اعلام کردند که این کاخ در دروازه جنوبی تکریت قرار دارد و بعد از درگیری‌های شدید با داعش آزاد شده است.

این کاخ یکی از کاخ‌های ریاست ‌جمهوری نظام سابق است.

علی فریحی فرمانده عملیات صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای امنیتی و نظامی به طور کامل به دروازه شمالی تکریت و دانشگاه تکریت و حومه آن تسلط یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای مهندسی توانستند 28 بمب شدید الانفجار را در چندین نقطه منفجر کنند و نیروهای اضافه به مقر استقرار نیروها در جنوب تکریت رسیده‌اند.

از سوی دیگر، یگان‌های زنان نیروهای پیشمرگ کرد آموزش‌های میدانی خود را برای مقابله با هرگونه اقدام فوق‌العاده‌ بیشتر کرده‌اند.

خانم ناهده احمد رشید، فرمانده یکی از یگان‌های زنان وابسته به پیشمرگ‌ها در مصاحبه با سومریه نیوز، گفت: نیروهای زنان ما آماده انجام هر ماموریتی هستند.

تعداد اعضای یگان زنان به حدود 500 تن می‌رسد که این افراد روزانه برای استفاده از انواع سلاح‌های سبک و سنگین و متوسط آموزش می‌بینند.

وی افزود: یگان‌های ما در حال حاضر مامور حفظ امنیت تعدادی از مناطق سلیمانیه هستند و بخشی از آن‌ها به منطقه البشیر و تازه در کرکوک و همچنین گروه دیگری به خانقین اعزام شده‌اند.

وی افزود: نیروهای ما دوشادوش نیروهای پیشمرگ در سال 2002 وارد درگیری‌هایی با گروه انصار السنه شدند و علاوه بر آن در جنگ آزادسازی عراق در سال 2003 در منطقه کرکوک نیز مشارکت کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    2 0
    نفت خانه نزدیک مرز ایرانه باید بیشتر مراقب باشیم
  • بی نام RO ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    2 0
    اگر کردها طبق این اخبار شما با داعش می جنگند پس حرف مالکی مبنی بر پناه دادن داعش در کردستان دروغ است