۰ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

تسنیم نوشت:

رهبر فهرست متحدون عراق که همسو با اقلیم کردستان و برخی کشورهای منطقه همچنان به توطئه علیه نخست وزیر ادامه می‌دهد، کنار نرفتن نوری المالکی را مساوی جنگ داخلی در این کشور دانست.

به گزارش  شبکه السومریه، اسامه النجیفی پس از دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر مدعی شد: فرصتی برای مشارکت واقعی داده نشده است و تک روی، سلطه طلبی، کنار زدن دیگران و تخلف از قانون اساسی حاکم بوده است و این نافرمانی و انقلاب را در استان های سنی به وجود آورد.

وی افزود: عراق در برابر مسیر مشارکت واقعی و دولت جدید با رئیس جدید و روند اصلاح اشتباهات یا جنگ داخلی و تجزیه که هم از آن آسیب خواهند دید قرار دارد.

رئیس مجلس سابق عراق بیان کرد: گروهک داعش از وضع کنونی نهایت استفاده را برده است و فساد موسسات نظامی نیز در فروپاشی اوضاع موثر بود.تسلط داعش بر دومین شهر بزرگ عراق و فروپاشی نظامی در برابر تروریست ها قابل فهم نیست.

وی ایجاد اقلیم ها در استان ها را حق مطابق با قانون اساسی دانست و گفت: هدف ما وحدت کشور است.

اسامه النجیفی مجددا از ائتلاف شیعیان خواست که جایگزینی برای نوری المالکی معرفی کند تا تکلیف ریاست مجلس و معرفی نامزد ریاست جمهوری از سوی کردها مشخص شود.

از سوی دیگر وزیر خارجه مصر بر ضرورت پشت سر گذاشتن بحران و تقویت روابط مصر و عراق با توجه به پیوندهای محکم میان طرفین تاکید کرد.

یادآور می شود در حالی اسامه النجیفی رئیس مجلس سابق عراق دم از وحدت می زند و دولت نوری المالکی را مسئول می داند که در دوره وی قوانین حیاتی به حالت تعطیل درآمد و پارلمان تحت رهبری وی عملا ناکارآمد بود. در جریان اشغال نینوا از سوی داعش نیز نقش وی و برادرش اثیل النجیفی استاندار فراری نینوا بر کسی پوشیده نیست.اسامه النجیفی به همراه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان از هیچ اقدامی و توطئه ای علیه دولت مالکی دریغ نکرده اند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    0 2
    يه جوري نوشتيد انگار كشور خودش نيست، منم از اين دار و دسته اسامه النجيفي شايد خوشم نياد ولي هر چي باشه كشور خودشونه، خير و صلاحش رو بهتر از ما مي دونند