به بهانه ی پشتیبانی از تولیدات داخلی کسی حق ندارد مال و جان مردم را به بازی بگیرد .در خودرو سازی کشور ما به دلیل بی رقابتی ،مردم و سرمایه هایشان محل آزمون و خطای خود روسازان شده است؛امری که از هیچ دیدگاهی پسندیده نیست.

 

داستان خودرو در کشور ماقصه ای زیبا برای صنایع تولید خودرو و غصه ای روز افزن برای مردم است.این داستان نه آنقدر بغرنج و پیچیده است که راه حلی نداشته باشد و نه آنقدرکم منفعت و ساده که سودجویان درون و حاشیه ی این صنعت بتوانند از آن چشم بپوشند و عطایش را به لقایش ببخشند.

شورای رقابت هم کاری از پیش نبرده و نمی برد .وقتی بازاری به گستردگی کشور ایران در اختیار دو یا سه شرکت مونتاژ کننده به اسم صنایع خودرو سازی قرار بگیرد بهتر از این نمی شود.

حمایت از تولیدات داخلی کاری بسیار ارزشمند است به شرط اینکه تولید کننده و مصرف کننده هر دو برای هم دل بسوزانند ،یعنی تولید کننده روز به روز به دنبال بالا بردن کیفیت محصولش باشد ومصرف کننده هم با اختیار از این تولید حمایت کند تاصنعت مورد حمایتش، جان بگیرد و بر پیشرفتش بیافزاید.

در صنعت خودرو سازی ما هیچ ابتکاری صورت نمی گیرد جز اینکه بطور مثال روی موتور پراید اتاقک های مختلف بگذارند و به نام محصول جدید به مردم بفروشند . همین اتاق پژو تا به حال روی موتور چند ماشین سوار شده و به اسم محصول جدید با پایین ترین کیفیت به مردم فروخته شده است؟

مدتی قبل در یک کار کارشناسی به اثبات رسید که اگر تمام کارکنان شریف خود رو سازی که در این بین جز زحمت هیچ مزیتی برایشان قایل نیستند ، حقوق بازنشستگی بگیرند و در خانه بنشینند ؛ خیر و برکتش برای محیط زیست و سلامت مردم بیشتر است تا اینگونه خودروهایی تحویل مردم شود که نه برای محیط زیست بی زیان است و نه برای جان سرنشینانش مکانی امن و راحت.

 فرهنگ داشتن خودرو شخصی در بین مردم ما نهادینه شده است از طرفی فاصله ی ما تا تهیه ی امکانات حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است و همانطور که بعد از چند سال هنوز به تعداد لازم نتوانسته ایم پمپ گاز برای ماشینهای گاز سوز ایجاد کنیم نخواهیم توانست حمل ونقل ریلی و غیر آن را به حدی برسانیم که مردم صرفه را در استفاده از آن بدانند و به سراغ ماشین شخصی نروند .با این حساب دولت که حامی مردم و سرمایه های آنهاست نباید اجازه دهد در این بی رقابتی هر بلایی به سر شهروندان در آید و به نام حمایت از تولید داخلی زندگی مردم در درون ماشینهای بی کیفیت به خطر افتد.

یکی از روزنامه ها در همین یکی دو روز گذشته مقایسه ای کرده بود تا بفهماند با پولی که برای خرید خودروهای به اصطلاح ساخت داخل می پردازیم،چه ماشینهایی می توان سوار شد؟ اصلأ غیر قابل قبول است که در این شوریده بازار حقیقتأ پولمان را به دست خودمان به آتش بکشیم البته اگر در داخل تولیدات داخلی، خودمان و زندگیمان ناگهان به آتش بی درایتی مونتاژ کارانمان نسوزد و از بین نرود.(مثل اتفاقی که مدتها برای ماشینهای 405 می افتاد)

خلاصه مطلب اینکه اگر دولت محترم گمان می کند با تعارف و پیغام و پسغام می تواند در بی رقابتی ،صنعت خودرو را سرو سامان دهد، زهی خیال باطل. لطفأ اجازه بفرمایید خودروهای مناسب با قیمتهای واقعی به دست مردم برسد ،آنوقت خواهید دید آنانی که توان رقابت برای محصول باکیفیت دارند جایشان را باز می کنند و سود جویان وصل شده به تحولات دلار به دنبال کار خودشان خواهند رفت و هیچ آسیبی هم به جایی نمی رسد.اگر هم مصرانه به تولید داخلی می اندیشید پس لطفأ از چای و برنج و گندم شروع کنید که خیلی واجب تر و ضروری تر است.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    135 1
    جانا سخن از زبان ما می گویی. بلاخره مرد می فهمند که پراید بیست میلیونی یعنی مسخره کردن مردم. همین ماشینا رو افغانستان حاضر نشد از ما خریداریکنه .خدا عاقبت ما رو به خیر کنه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    99 2
    تا وقتی اشخصاصی هم در خودرو سازی پست دارند و هم دارای شرکت قطعه سازی هستندنمی گذارند خودرو کاهش قیمت پیدا نماید باید اینها را شناسایی و اخراج کرد ...
    • reza32 A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      14 0
      افرین..دقیقا همین مطلب رو یکی از کارکنان کارخانه بزرگتر تولید خودرو گفت که خود مدیران ان شرکت . قطعه سازی دارند و باجبار باید قطعه انها رو خرید تا بنده خداها رو دستشون نمونه..تازه بنده خداها زحمت می کشند و میرن چین سفارش قطعه می دن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    62 1
    احسن...درود بر شرفت ...بالاخره یکی پیدا شد واسه جان و مال مردم دل بسوزونه...
  • فرشاد A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    44 11
    از دولت محترم خواهشمندیم دست از سر این خودرو سازان مظلوم بردارد و نرخ های آزاد را آزادتر بگذارد و همچون گذشته در کار آنها دخالت نکند و از طرف دیگر خواضعانه خواهشمندیم تعرفه ورود خودرو را به 10 درصد کاهش دهد تا در فضای رقابتی سالم خودرو سازان داخلی توانایی خود را به طور کامل نشان دهند و استعدادهایشان هدر نرود.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    84 0
    این موضوع رو بارها جاهای مختلف بیان کردیم که خودروسازان حق دارن به هر قیمتی میخوان جنسشونو بفروشن ولی خریدار هم حق داره در بازار آزاد و بدون محدودیت و تعرفه انتخاب کنه اون موقع خود بازار قیمت رو تعیین میکنه و اگه قراره پیشرفتی هم بشه در اون شرایط صورت میگیره
    • مسعود RO ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      14 0
      نمونه بارزش در مناطق آزاد جنوب و شمال خودمون ببینید مردم با چه پولی چه خودروهای امن و با کیفیتی سوار میشن ولی عموم ملت بیچاره به اسم حمایت از " صنعت خودروسازی" چه تابوتهایی رو مجبورن بخرن و علاوه بر مال تا پای جانشون از این خودخواهی و سودجویی حمایت کنن.آیا در رقابت آزاد و در مناطق آزاد کسی چنین اجناس بنجلی رو میخره؟؟ با اینهمه باصطلاح حمایت خودرو سازی ما از کدوم کشور دنیا جلوتر رفته؟؟؟
  • فرزین IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    37 1
    احسنت
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    78 1
    تولید کندگان چای برنج گندم تولیدگندگان جزئی هستند و سرمایه دار نیستند پس برای سیستم ارزشی ندارند.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    34 1
    حرف حساب
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    55 1
    احسنت حرف شما حرف دل مردم است.
  • مقصودی EU ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    70 1
    بنظر من باید صنعت خودرو سازی کشور در رقابت با بازارهای جهانی قرار داد وگرنه سودجویی افراطی، منفعت طلبی بی محابا، مسئولیت ناپذیری و عدم پاسخگویی الی الابد از این صنعت رهایی نخواهد یافت. بنده پژو 206 صندوق داری وی هشتی دارم که اولا از همان ماشین 4 سال قدیمی تر به لحاظ بدنه ضعیف تر است در کمتر از ده هزار کیلومتر صفحه کلاژ و ابزار مربوطه را بدون قبول مسئولیت گارانتی با هزینه شخصی تعویض کردم. در 25 هزار موتور آن ایراد پیدا کرد و سرسوپاپ ها را تعمیر کردم. تا بحال سه بار در جاده تسمه پروانه رها شد و هر دفعه با هزینه شخصی آنرا تعمیر کردم.... به من بگویید چه کسی پاسخگو است ...؟؟؟ من الان ترجیح می دهم و عطای ماشین ایرانی را به لقای آن ببخشم و یک ماشین خارجی بخرم که حداقل برای چند سال خیالم راحت باشد
  • مهدی A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    37 1
    عالی بود حرف دلمو زدین
  • بی نام EU ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    185 3
    باور کنید راه حل ساده ای جود داره: اول این دو تابوت ساز تعطیل بشود بعد به شرکتهای معتبر مثل تویوتا فروخته شود البته با شرط اینکه کارگران آن باید همچنان در سر کار باشند...نتیجه اش میشه شرکت تولیدی خودرو تویوتا با مدیریت تویوتا... مردم خودرو باکیفیت استفاده میکنند دولت میتواند قیمت بنزین را افزایش دهد چون مصرف بنزین با خودرو باکیفیت یکسوم میشود کارگران همچنان سرکار خود میمانند و تنها مدیران نالایق این دو تابوت ساز و دلالان بیکار میشوند
    • بی نام EU ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      15 1
      حالا یک سوم که نه ولی نصف میشه
    • آریا IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      12 1
      احسنت
    • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      40 1
      دوست من خوب گفتي ولي مديران اين دو شركت تابوت ساز نمي‌گذارند كار به آنجا برسد چون خودشان در متن قدرت و گزينش راهبردها و سياست‌ها هستند
    • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      5 0
      ای گفتی
  • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    31 1
    دمت گرم
  • بدون نام ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    46 1
    ممنون ولي كو گوش شنوا. خود آقايان دستشان تو جيب مردمه
  • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    32 1
    کاملا موافقم
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    61 1
    همه اين به اصطلاح "حمايت از توليد" بهانه اي براي سود جويي ها ورانت خواري عده اي است كه دستي در ساختار قدرت دارند هزينه هاي كلاني صرف كاميابي اين عده ميشود كه اقتصاد وسلامت كشور رو به زانو دراورده ، وگرنه سي و پنج سال حمايت ازاين باصطلاح "توليد" چه منفعتي داشته بجز ضرر هاي كلان .اين شركت ها واين انحصارها ورانت ها سرطان اين كشورند.
  • اسماعيل A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    75 1
    خدا رحمت كند پدر و مادرت معلومه لقمه حلال خوردي اين حرفها حرف دل يه ملت
  • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    32 1
    احسنت
  • حسن A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    30 1
    احسنت
  • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    67 1
    احسنت....... انشالله خدا خودرو را آزاد کند.
  • فرهاد IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    42 1
    آفرین حرف دلم ما مردم را زدی...مسلمانی اینکه که احتکار کنیم و بعداونو چند برابر قیمت به مردم بدیم .... من نون شبمو ندارم و بیست و سه میلیون به پراید بدم...اگه گوش شنوا ویک نفرآزاده ای است یک حرکت عاشورایی انجام بده وتکلیف قیمت خودرور را روشن کنیم مردم ما که درتمام روزهای سخت انقلاب در کنار دولمردان هستند یک سکوتی کنند واین مشکلات را حل کنند....بهترین راه حل آزادسازی خودروهای ارزان قیمت خارجی است تا رقابت در بهترین محصول با کفیت ارئه بشه تا مردم بهترین آن را انتخاب کنند....بعد مشخص میشه که مردم چه محصولی را انتخاب کنند.....یا حیدر مدد ....؟؟؟؟؟
  • pipeman IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    204 3
    این حرفها خیلی عالیه و همیشه زده میشه ولی نمیدونم چرا هیچ فایده ای نداره
  • بی نام A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    گل گفتی ۰۰۰۰ آقای روحانی به شما رای دادیم که کاری بکنی و گرنه وقت گذران تو این مملکت زیاده
    • بی نام ES ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      66 0
      "در خودرو سازی کشور ما به دلیل بی رقابتی ،مردم و سرمایه هایشان محل آزمون و خطای خود روسازان شده است" گل گفتی خدا پدر و مادرت رو بیامرزه
    • حمید صحرایی A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      41 1
      همین وضعیت در صنایع دیگر هم هست. کولر با مصرف اب زیاد و برق زیاد، بخاری با اتلاف انرزی بسیار زیاد، واگن سازی که هنوز در عصر درشکه گیر کرده، پالایشگاهها . کارخانه های ذوب اهن تمام صنایع ما از رده خارج است. حمایت از تولید داخل در واقع باعث عدم پیشرفت صنعت شده. کدام تولید کننده تا زمانی که اشغال میسازد و به قیمت طلا میفروشد و وام های کم بهره هم میگیرد دنبال تکنولوژی جدید و رقابت میرود؟ اگر برود حتما دیوانه است.
    • رضا A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      51 1
      واقعا اين يه ظلم آشكاره .... اگه جلوي واردات خودرو خارجي كم قيمت رو نگيرند ، اون موقع ميبينيد كه پرايد به زير ٣ ميليون هم ميرسه .... ارزشش همين قدره
  • بی نام EU ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    186 4
    عزيز دل برادر در اين قبري كه داري فاتحه ميخوني مرده نداره اين مقاله ها شده مثنوي هفتاد من كاغذ جانم بدان رانتي وجود داره كه دست بردار نيستن از اين همه كارشناسي
  • بی نام A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    281 2
    خدا وکیلی دولت حقوق ما ملت را فدای ااین مونتاژکاری نکنه، کو تولید ملی کو پیشرفت . اگر از اول رقابت را آزاد میکردید الان چیزی شده بودند نه مونتاژکار
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    236 3
    یعنی میشه یک روز مجبور به خرید این خودرو های بی کیفیت نباشیم
    • علی ق IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      21 3
      آره، روزی که پولدار بشیم مجبور نیستیم ماشینای اینا رو بخریم
    • همایون A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      5 0
      دستهائی در کاره که نزاره آب خوش از گلوی مردم پائین بره ، این مردم اگر زیادی خوش باشند ...
  • محمد A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    112 0
    هر وقت رفتم نمایندگی دو سه برابر بیرون از من پول گرفتند گفتم ماشین گارانتی داره گفتند برو آقا دلت خوشه
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    46 1
    آفرین خوشمان آمد
  • سیامک A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    61 1
    دروووود بر شما...یکنفر آمد و حرف حساب زد. آفرین بر شما. چه تولید داخلی که بعد از ده پانزده سال کیفیت اتومبیلش کم و کمتر شده یا بوق عوض کردن یا چراغ یا فیس لیفت کردن و سر دنده دیزاین کردن و رنگ نشانگر ها رو عوض کردن و ...خجالت داره.تو رو خدا کره رو ببینید چکار میکنند هر سال دو سال یک طرح جدید و ارتقا یافته تعرفه باید صفر شود همین و بس...چقدر حمایت آخه به چه درد خورده این حمایتها؟؟پس رفت پشت پس رفت....
    • بی نام IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      3 1
      این کاره ایها معلومه.بابا فیس لیفت
  • بی نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    42 1
    درود برشما.
  • آراز IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    6 0
    هی گفتیم و هی دزست نشد
  • دانشجو A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    6 0
    احسنت...
  • جواد A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    4 2
    اگه خبر آنلاین کمک کنه نظرات ما رو به مسوولین بده به خدا ثواب داره.مردم همیشه پای انقلاب وایستادن ولی این کار خودرو سازان ظلمه به خدا ظلمه .کسی پیدا بشه به داد ما برسه.
  • بی نام A1 ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    5 0
    مسئول اصلی این ظلم و انحصار دولت و وارزت صنعت می باشد.اقای روحانی شما سوگند خورده اید.... مردم از شما انتظار دارند هرچه زودتر به این ظلم و بی عدالتی در حق مردم پایان دهید....راه حل هم این است که یا اجازه دهید دلار ازران شود و به همان تک نرخی ۱۲۲۶ تومان برسد و یا تعرفه خودرو وارداتی را صفر کنید.والسلام.
  • احمد A1 ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    16 0
    اصل فاجعه خودرو سازی جایه دیگه هست که متاسفانه تو این دو سه سال اخیر نه تلویزیون و نه حتی سایتها بهش نمی پردازند و اون افزایش وحشتناک قیمت کامیون بوده. دو سال هست که مرتب قیمت کامیون دنبال می کنم یه ایسوزو 6 تن از 15 میلیون به 120 ملیون و بلکه بیشتر رشد قیمت داشته و یه امیکو 50 ملیونی 170 ملیون شده یه کشنده ولوو از 110 ملیون به 650 ملیون رسیده. تو رو خدا یکی این حرکت خطرناکو پیگیری کنه. می دونین این افزایش بسیار بسیار افسار گسیخته تو بخش حمل و نقل چه کارایی کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیرب.ب A1 ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    6 0
    ای‌کاش‌این‌تابوت‌سازان‌ایرانی‌یادحساب‌کتاب‌اون‌دنیا‌هم‌بودند‌بالاخره‌خدایی‌هم‌هست
  • رامین A1 ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    18 0
    جالب اینجاست که این شرکت های خودرو سازی هرسال ضرر هم میکنندبه نقل از خودشانپس دیگه واقعا چه دلیلی داره که دولت از این شرکت ها حمایت کنه...
  • طاها A1 ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    9 1
    خودرو ساز ها چون پول حرام از مردم دریافت میکنند به هیچ عنوان خیر نمیبینند .مردم وقتی اجبار به خرید از سبدی که شامل چند خودرو بسیار بی کیفیت است ،دارند و نمیتوانند از امتیاز تکنولوژی دیگر کشورها استفاده کنند یعنی به زور پول مردم را از جیبش خارج میکنند و این یعنی عین حرام و کلاه برداری.
  • نادر CZ ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    18 0
    من یک ماه است که پژو 206 تیپ 5خریده ام آن هم 40 میلیون در حالی که پسر خواهرم که در اروپا زندگی می کند با 20 میلیون یک تویوتای شاسی بلند خریده و این قیاس وحشتناک است . در این یک ماه من سفتگیرِ تسمه ، پولیِ تسمه ، خود تسمه ، قفل دو در جلو ، چراغ داخل ماشین ، لنت های جلو را عوض و شیشه های قسمت شاگرد و گیربکس را هم تعمیر کرده ام . آمپر هم که دائم از کله ی سحر که ماشین سرد است بالاست و تمام مکانیک ها در این معما درمانده اند . گر چه ماشین مثلا گارانتی دارد اما اولا نمایندگی هیچ قطعه ای ندارد ، دوما می گوید مکانیکش را ندارم سوما باید از 6 صبح رفت و مثل آوارگان در خیابان منتظر بود تا پرسنل نمایندگی با ناز ، ساعت 8 تشریف بیاورند و مثل پادشاهی بر شما امر و نهی کنند
  • امیر IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    9 1
    تبارک الله زمانی که یورو 1250 تومان بود اینها ماشینهای بی کیفیت را با قیمتهایی گرانتر از ماشینهای کلاس مشابه در خارج از کشور به مردم فروختند و سودهای کلانی به جیب زدند حالا که یورو 4000 تومان به بالاست اینها هم توقع قیمت چهار بربری دارند حتما
  • بی نام US ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    5 0
    درود بر شما ......ولی کجاست گوش شنوا؟
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    10 0
    من خواهشی از مردم دارم که از خرید خودرو فعلا صرفه نظر کنند و همگی از دولت و مجلس بخواهیم برای وضعیت نابسامان این بازار رسیدگی دقیق کنند.
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    15 0
    برادر من اینا که گفتی همه درست ولی موضوع اینه که این خودروسازها همونطور که هممون می دونیم دولتی هستند این حرف شما مثل این میمونه که به خود دولت بگویی لطفا از جیب مردم ندزد و آنها را به کشتن نده معلومه که هیچ اتفاقی نمی افته. آخه کدومشون حاضرند از این سفره مفت خوری برن کنار؟ بدبخت مردم که مثل همیشه باید قربانی زیاده خواهی های آقایان شوند. فقط امیدوارم هر چه زودتر ... خدایا
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    9 0
    وقتی دولت وخودرو ساز بفکر ما نیستن ما خودمون باید بفکر خودمون باشیم با تخریدن این گاریها برین انواع ماشین خارجی هس باانواع قیمت که رده خارجشون از بالاترین خودرو ساخت داخل با کیفیت تر و امکانات بالا وامنیت است با جون عزیزانتون بازی نکنین
  • محسن A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    6 1
    سلام کاش زودتر بساط خودروهای ناامن داخلی جمع شود .به امید آن روز
  • محمدرضا IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    11 1
    خدا كنه روزي برسه اين دو شركت ورشكست كنند تا ما هم بهترين خودروهاي دنيا رو سوار بشيم.
  • مظلوم IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    11 1
    بعد از سالها تجربه به این نتیجه رسیدم که اصلاح این خودروسازها فقط با شمشیر حضرت مهدی ع ولا غیر درست میشه بقیه حرفها فقط در حد یک لطیفه و جوکه
  • نصرالله IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    7 1
    یک آرزوی دست نیافتنی خدایا میشه یه روز مدیران منتاژخودرو و... بیایند و التماس کنان به مردم خودروی از دم قسط با کمترین قیمت بدهند اونوقت مردم به ریششان بخندند بهشان بگند چی؟ پژوه برو بابا بنزو ببین مگر دولت امام زمانعج
  • احمدعلی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    15 0
    ای بیچاره مردم ای بدبخت مردم ... در حسرت سوار شدن یک ماشین خوب چقدر می خواهید این مردم را بار کنید. کی میرسد مردم ایران هم حسرت ماشین های خارجی را نخورند؟ این ملت که برای رای دادن صف میکشند برای راهپیمایی که نگو. والله ای بیچاره مردم ایران. همین
  • ع. IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    4 0
    دوستان گلم... اگه این معضل تو کشوری مثل فرانسه یا آلمان باشه به نظرتون مردمش چکار میکنن؟ .......مشکل همینجاست...هر کاری هم که بکنن بازم میخریمشون.اگه مردم واقعا ناراضی هستن. برای یه مدت مثل 1 سال اصلا نخرن بابا ..والا اون ور آب تو این شرایط مردمشون اون بازار رو تحریم میکنن..با هم متحدن اما اینجا خبری از این حرفا نیست..باور کنین اگه پراید بشه 30 ملیون هم باز مردم میخرنش..به قول معروف جهان سوم جاییه که من و تو همدردیم اما همدل نیستیم..
  • رضا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    5 0
    تا زمانی که آقایونی که از قیمت خودروها سهمی دارن از سهامشون نگزرن هیچ اتفاق خاصی نمیافته
  • بیچاره IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    4 0
    خودروسازان بی انصافند و دولت همکار و همیار آنان. شکایت خود را پیش چه کسی ببریم . چرا من باید در ایران متولد میشدم ؟
  • عباس اسکندری A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    4 0
    تقریبا دوستان هرچه را لارم بود را گفتند. از نویسنده عزیز متشکرم. تنها نکته ای کوچک مانده که ان هم: خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    4 0
    اگر هم مصرانه به تولید داخلی می اندیشید پس لطفأ از چای و برنج و گندم شروع کنید که خیلی واجب تر و ضروری تر است....عالی بود
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    5 0
    چرا مردم باید مجبور باشند تا این خودرو های اشغال رو خریداری کنند
  • livhk A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    4 0
    ﻫﯿﺘﻠﺮ: ﻣﻦ ﺗﻮﯾﻪ ﺟﻨﮓ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﮐﺮﺩﻡ ﺟﺎﻥ 3ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺭﻭ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﻧﺎﭘﻠﻮﻥ: ﻣﻦ ﺩﺭ ﺧﻼﻝ ﺟﻨﮓ ﻫﺎﯾﻢ ﺳﺮ50ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺭﻭ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩﻡ ﺟﻮﻟﯿﻮ ﺳﺰﺍﺭ : ﻣﻦ ﭼﺸﻢ ۷۰ ﻫﺰﺍﺭ ﺍﺯ ﺍﺳﯿﺮﺍﻧﻢ ﺭﺍ ﺳﻮﺯﺍﻧﺪﻡ ﮐﺎﻟﯽ ﮔﻮﻻ: ﻣﻦ ۲۰۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮﻭ ﮐﺸﺘﻢ ﻭ ﺩﺳﺘﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﮐﺮﺩﻡ ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ شرکت خودروسازی ...: ﺧﻔﻪ ﺷﯿﺪ ﺑﺎﺑﺎ
  • پویا A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    4 0
    گوش شنوا مگه هست نشانم بده :|
  • سعید A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    4 0
    من1جوانم که برای اطمینان ازکارم ومحیاشدن شرایط ازدواجم نیازبه1ماشین دارم.حتی نمیتونم1وام4یا5 میلیونی بگیرم که حداقل نصف پول1پراید10,12 سال کارکرده روبدم.کدوم از این مدیران میتونه جواب منو اون دنیا بده
  • سامی IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    احتمالا این دوست عزیزمون هنوز حق و حسابش رو از اینا نگرفته که داره از این حرفا میزنه وگرنه داستان جور دیگه ای بود.