۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
جاسوسان تلمود را بیشتر بشناسیم

«اصول اطلاعاتی در منابع دینی یهود، شگردهای اطلاعاتی یهود، تأثیرپذیری یهودیان از آموزه‌های دینی، نظام حقوقی یهود در مجازات جاسوسان و...» از جمله فصل های کتاب «جاسوسان تلمود» است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «جاسوسان تلمود» نوشته علی عباسی بررسی رویکرد امنیتی اطلاعاتی آیین یهود با ارائه اطلاعات از منابع مستند، زیر ساخت‌های اطلاعاتی عبریان را تحلیل کرده است. کتاب که در 468 صفحه توسط انتشارات دیده بان به چاپ رسیده است، مشتمل بر 11 فصل است.

ناشر در توضیح کتاب آورده است: بخش عمده ای از تاریخ قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان به بازگویی عملکرد قوم بنی‌اسرائیل و مقابله آنان با رسول خدا صلّی الله عليه و آله و سلّم پرداخته است. قرآن کریم به صراحت می‌‌فرمایند لَتَجِـدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا مائده/82 به طور مسلّم(ای پیامبر) دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت و از طرف دیگر در سوره بقره آیه 75 یادآور می‌شود اَفَتَطْمَعُونَ اَنْ يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَ قَدْ كانَ فَريقٌ مِنْهُمْ ...آيا [براستى‏] طمع [و آرزو] داريد كه اينان به شما ايمان بياورند؟
با گذشت قرن ها از نزول قرآن، دشمنی بنی‌اسرائیل با مسلمانان ادامه داشته و عده‌ای از نفوس این قوم که فلسطین پاره تن اسلام را به اشغال خود در آوردند، همچنان دشمن اول مسلمانان بوده و حکومت صهیونیستی آن، دشمن برانداز جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود. بررسی و شناخت آرا و اندیشه‌های دشمن صهیون یکی از راه کارهای موثر در ایجاد اشراف اطلاعاتی است. زیرا به طور اخص انجام امور جاسوسی در بنی‌اسرائیل ریشه در آموزه‌ها و تکالیف شرعی داشته و بدون آشنایی با مبانی فقهی یهود، امکان احاطه بر دشمن وجود نخواهد داشت.


بنابراین گزارش، فصل نخست با «پيشينه‌ تاريخي اطلاعات يهود»، آغاز شده و سابقه فعالیت‌های اطلاعاتی یهودیان را از دو نگاه روایات یهودی و روایات قرآنی، بررسی کرده است. در فصل دوم به «اصول اطلاعاتي در منابع دینی يهود» پرداخته و بخش های امنیتی- اطلاعاتی تورات و فتاوای اطلاعاتی فقهای یهودی در تلمود، كه براي خواننده جذاب خواهد بود را آورده است.
بررسي خصوصيات و صفات منحصر به فرد يهوديان، مطالب فصل سوم را تشکیل می‌دهد که با عنوان «منش اطلاعاتي قوم یهود»، از آن یاد شده است. فصل چهارم «شگردهای اطلاعاتی یهود» نام گرفته است که جهت آشنايي با این قبیل شگردها، به تعدادي از آن‌ها از جمله يهود مخفي، زبان عبري، نام پوششي، فرقه‌گرایی، نفوذ در سرويس‌هاي جاسوسي دنيا و ازدواج‌هاي اطلاعاتي اشاره گردیده است.
«رویکرد اطلاعاتی یهود در صدر اسلام»، پنجمین فصل کتاب را به خود اختصاص داده است. تشریح چگونگی حمله خزنده یهود مخفی به اسلام نوپا و هم‌چنين مقابله اطلاعاتی رسول اکرم (ص)، از جمله مطالبی است که در این فصل نویسنده به آن پرداخته است.فصل ششم نیز به «رویکـرد اطلاعـاتی یهود در برابـر مسیحیت» اشاره و چگونگی خنـثی نمودن آموزه‌های این دین انقلابی توسط سازمان جاسوسی یهود تشریح شده است.

فصل هفتم «تأثیرپذیری یهودیان از آموزه‌های دینی» نام دارد. ضرورت بررسي تأثيرپذيري آحاد مردم يهود از دستورات حاخام‌ها، از ديگر موضوعاتي است كه مورد توجه قرار گرفته است. در هشتمین فصل کتاب، به «بررسي انديشه تئوريسين‌هاي يهود» پرداخته اند. كاهنان قوم، مبادرت به صدور فتاوایی نموده‌اند كه برتري این قوم، هميشه محفوظ بماند. بیشتر اين فتاوا با دیدگاه امنيتي- اطلاعاتي حاكم بر تفكرات كاهنان صادر شده و در قالب تفاسير توراتي يا استفتائات تلمودي، در اختيار قوم یهود قرار گرفته است.
برای فهم چگونگی نهادینه شدن نظام حقوقي شرعي در سيستم قضايي رژیم صهیونیستی، باید فتاوای فقهای یهود را بررسی مصداقی نمود. به همین دلیل فصل نهم به «نظام حقوقی یهود در مجازات جاسوسان» اختصاص داده شده است.

در فصل دهم که «جاسوسان تلمود» نام دارد، در خصوص تاریخ شکل‌گیری جامعه اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس و تعدادی از عملیات‌هایی که توسط جاسوسان یهودی به نفع این رژیم انجام شده، مورد بررسی و خیانت یهودیان به وطنی که در آن به دنیا آمده‌اند، در معرض قضاوت قرار گرفته است.
بخش پایانی به کتابنامه، اعلام و تصاویر اختصاص دارد که در فصل یازدهم مورد مطالعه خوانندگان محترم قرار خواهد گرفت.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =