۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

همزمانی چندین اتفاق در منطقه و نیز بیان یکسری جملات و فعل و انفعالات از رهبران مختلف سیاسی و نظامی ، دقت نظر خاصی را برای تحلیل اوضاع کنونی منطقه می طلبد که با بازخوانی تاریخ منطقه و اشراف به انواع منابع طبیعی و ژئوپلیتیکی منطقه می توان انچه برای اینده منطقه در ذهن استعمار وجود دارد را شناسایی و برای مقابله با ان اقداماتی را پیش بینی نمود .

پنتاگون : بدون موافقت اوباما قتل ابوبکر البغدادی غیر ممکن است .

اردوغان خطاب به داعش : اگر شما مومنان واقعی هستید گروگان های ما را آزاد کنید .

داعش : وظیفه ی ما جنگیدن با اسرائیل نیست .

مالکی : اربیل به پایگاه تروریست ها و بعثی ها تبدیل شده است .

وزیر جنگ اسرائیل : آماده حمله کامل زمینی به نوار غزه هستیم .

این چند جمله ای که در خبر ها امده است و البته تقارن زمانی بیان آنها ، با توجه به گویندگان آنها ، در کنار نبرد همه جانبه ای که اسرائیلی ها  برای نابودی غزه به راه انداخته اند ، تا به منابع گازی این منطقه تسلط کامل تری پیدا کنند ، عملا ذهن آدمی را به سمت و سویی خاص متوجه می کند .

داعش گروگان ها را آزاد می کند ( چون وام دار الطاف اردوغان در جنگ سوریه و حمایت های تسلیحاتی در عراق می باشد. ) پس مومنان واقعی به زعم نخست وزیر ترکیه رونمایی می شوند!!!. اینکه صاحب داعش اسرائیل و آمریکا هستند والبته ترکیه دایه آن ها نیز با بیان پنتاگون کاملا قابل فهم است و اینکه داعش با توجه به ظاهر آیات قرآن مجید ، جنگ با اسرائیل را وظیفه خود نمی داند ( که البته ما نیز می دانیم وظیفه ی داعش تنها قتل عام و نسل کشی مسلمانان علی الخصوص شیعیان است ) و وعده داده تا پس از ساقط کردن منافقین با کفار می جنگد - که البته این نیز یک تخیل بیش نیست - باعث شده تا در نقشه آنها عملا قصه اسرائیل به عنوان تروریست ترین دولت جهان از خاطره ها محو گردد .

همچنین همزمان با حملاتی که در این چند روز باعث شهادت و مجروحیت عده ی زیادی از ساکنان غزه و نیزاز بین رفتن زیر ساختهای این منطقه شده است ، علی الاصول باید به راحتی ساختار ساده ولی در هم تنیده ی این ابزارهای سیاسی و متوحش را آسان تر بشناسیم . و با نگاهی عمیق تر دریابیم که چرا انواع زمینه چینی های حکومت کردستان عراق به این پازل از پیش طراحی شده از قبیل حفر خندق از مرزهای سوریه تا ایران - چاپ اسکناس اقلیم کردستان - اقدام برای تعلیق عضویت وزرای کرد کابینه درست زمانی که عراق نیاز به حفظ همبستگی و آرامش مرکزی برای غلبه بر انواع مشکلات بوجود امده دارد - خط و نشان های جناب بارزانی برای تشکیل حکومت مستقل کردی و اقدام برای تجزیه کشور عراق و البته عدم مبارزه با حملات داعشی ها در استانهای نینوا و مناطق شمالی این کشور و ... باید چنین تقارن زمانی واضحی داشته باشد ؟.

ماحصل چنین برداشتی ، یادآوری نیازهای فوری ما را به "وحدت بین اقشار مختلف مردم منطقه" ، "هوشیاری مسئولین برای جلوگیری از راه اندازی جنگ های خانمان سوز قومی و مذهبی" ، "جلوگیری ازخود باختگی ملت ها برای چپاول وغارت ثروت ها و منابع عظیم انرژی" و ... نمایان می کند . آنچه غرب برای آینده منطقه تدارک دیده ، باطلی است همراه با همت ، کار گروهی و پشتکاری عجیب که برای مقابله با آن باید به "حقی" با اتحاد ، هوشیاری ، از خود گذشتگی و تلاشی مضاعف مسلح باشیم .    

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =