فارس نوشت:

رایزنی معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای بعد از سه ساعت پایان یافت و قرار است نشست بعدازظهر در دو سطح معاونان و کارشناسان به طور همزمان برگزار شود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای که ساعت 10:45 صبح امروز (جمعه) در شهر وین از سر گرفته شده بود، بعد از حدود سه ساعت پایان یافت.

قرار است ادامه نشست بعدازظهر در دو سطح معاونان و کارشناسان به طور همزمان برگزار شود.

از جمعه 13 تیر ماه تاکنون معاونان ظریف و اشتون برای نگارش این پیش نویس رایزنی‌های چندین ساعته داشتند.

روز گذشته نیز محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رایزنی پرداختند که دو ساعت به طول انجامید و پس از آن نشست سه جانبه‌ای با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان ظریف، هلگا اشمیت، معاون کاترین اشتون و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا برگزار شد.

بعد از این نشست، وندی شرمن نماینده آمریکا در گروه 1+5 با حضور در محل اقامت ظریف به مدت نیم ساعت با وی به گفت‌وگو پرداخت.

در حالی که اعلام شده بود قرار است رایزنی معاونان ظریف و اشتون برای نگارش پیش نویس توافقنامه بعدازظهر برگزار شود ولی این رایزنی‌ها به صبح جمعه موکول شد.

آخرین رایزنی روز پنجشنبه بین معاونان ظریف و اشتون و هانس دیتر لوکاس نماینده آلمان در گروه 1+5 صورت گرفت.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    7 0
    موفق باشند