فارس نوشت:

امام جمعه مشهد گفت: برخی جریان‌های سیاسی امروز کشور بعد از 80 سال پایشان را جا پای رضاخان می‌گذارند.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار شد، با اشاره به روز 21 تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: در سال 1314 بین 2 تا پنج هزار نفر از مردم مشهد در شبستان تبریزی و ایوان مغفوره حرم مطهر توسط عوامل رضاخان به گلوله بسته شدند.

او گفت: بلافاصله پس از این جنایت 56 کامیون اجساد کشته‌شده‌ها و زخمی‌ها را در اطراف مشهد در زیر خاک ناپدید کردند.

علم‌الهدی گفت: این حرکت رضاخان و این جریان رضاخانی نکته‌ای را به ما ثابت کرده که بی‌حجابی برای کسی که می‌خواهد دین را براندازد یک ابزار قدرتمند است.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: امروز یک تعداد جریان‌هایی که می‌خواهند با دین مبارزه کنند در صدد گسترش بی‌حجابی در کشور هستند.

او با بیان اینکه در زمان رضاخان می‌گفتند حجاب مانع پیشرفت کشور است عنوان کرد: مردم ما در آن زمان سوژه این رفتار رضاخانی شدند و هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و الان هم کسانی که از حجاب دفاع می‌کنند اینها را آدم‌های تندرو می‌دانند و این عجیب است که در یک دانشگاه وقتی ما می‌گوییم چرا مقابله با بد‌حجابی تعطیل می‌شود می‌گویند این‌ها یک طوفان سیاسی علیه دانشگاه راه انداخته‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: ‌امروز برخی جریان‌های سیاسی کشور بعد از 80 سال پایشان را جای پای رضاخان می‌گذارند.

این مسئول ادامه داد: اینکه عده‌ای برای خرید آراء‌شان بیایند بی‌حجابی را در کشور راه بیندازند اینها پیرو سیاست رضاخانی در مملکت هستند.

علم‌الهدی گفت: چه طوفان سیاسی؟ مگر ما گفتیم با دانشگاه آزاد مخالفیم؟ شما می‌گویید در فضای علمی و مقدس بد‌حجابی و ولنگاری آزاد باشد و ما می‌گوییم با بی‌عفتی در این فضا مخالف هستیم.

او سپس با اشاره به دیدار چند روز گذشته مقام معظم رهبری با مسئولان نظام گفت: رهبری در دیداری که با مسئولان داشتند فرمودند که مراقب باشید که برخی با شعار اعتدال جریان‌های مومن را کنار نزنند، زیرا همین جریان‌های مومن هستند که در مواقع خطر سینه سپر می‌کنند.

امام جمعه مشهد یادآور شد:‌ مقام معظم رهبری بچه‌های بسیجی و مومن را جریان‌های مومن نامیدند چون اینها به انقلاب و نظام ایمان دارند و نکته بعدی اینکه هر کسی امر به معروف می‌کرد وی را افراطی می‌نامیدند که رهبری در بیاناتشان فرمودند نهی از منکر و استکبارستیزی عین اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری سپس با قرائت بخشی از وصیت‌نامه امام خمینی(ره) گفت: اگر امام و رهبری و اسلام را قبول دارید نظر ایشان همین چیزی است که رهبری فرمودند و در وصیت‌نامه امام هم آمده است.

علم‌الهدی گفت: در ماه رمضان به بهانه تئاتر دختران دانشگاه را می‌آورند در مقابل نامحرم به رقص وادار می‌کنند اینها باید خودشان وارد عمل شده و با این کارها برخورد کنند.

او سپس خطاب به مردم گفت: ما از شما مردم و جوانان می‌خواهیم در مقابل ناهنجاری اول به قانون مراجعه کنید.

امام جمعه مشهد سپس خطاب به مسئولان دولت متذکر شد:‌ ما از دولت دو چیز می‌خواهیم اول اینکه سیاستش را در مورد حجاب مشخص کند دوم اینکه قانون عفاف و حجاب را که از سال 85 تصویب شده و الان هشت سال است خاک می‌خورد اجرایی کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    آقای علم الهدی صحیح می گویند.بی حجابی وبدحجابی معضل بزرگی شده است که ایمان مردم راتهدیدمی کند
    • رعنا A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      اول طرف باید عفت کلام داشته باشه بعد حجاب ظاهری بعدشم این همه گفتند خواهرم حجابت یک بار هم بگویند برادرم نگاهت
    • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      51 43
      زدست دیده و دل هر دو فریاد.که هر چه دیده بیند دل کند یاد. بسازم خنجری نیشش ز فولاد. زنم بر دیده تا دل گردد آزاد. ما مواظب نگاهمون هستیم. شما هم لطفا مراعات بفرمایید
  • مهدي از بابل IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    6 82
    توجه همه كساني رو كه مخالف بهشت اجباري اند و از جهنم نمي ترسند جلب مي كنم به خاطره اي كه دكتر شريعتي در صفحه 290 پاراگراف دوم در كتاب هبوط در كوير خودش آورده . لطفا بخونيد ونظر خودتون رو در همين صفحه بيان كنيد . البته از حالا مي دانم جواب عده اي چه خواهد بود ولي به اميد تأمل بيشتر.
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    اگر از سال 85 خاک می خورد چرا احمدی نژاداجرایی نکرد؟
  • مصی A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    جای بسیار تعجبه که اقای علم الهدی الان خواستار اجرایی شدن قانون عفاف وحجاب هستند چرا در زمان اقای احمدی نژاد که شما از حامیانش بودید چنین درخواستی را نداشتید؟
    • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      باسمه تعالی همیشه این درخواست وجود داشته و داره امیدوارم که یکم دلمون برای خودمون بسوزه که داریم تمام ارزش هامون رو زیر پا می گذاریم. بس کنید این بازی های سیاسی رو اگه احمدی نژاد هم اجرا نکرده اشتباه کرده. یا حق
    • بدیع الزمان EU ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      اگر این گفته صحت داشته باشد...اگر برخورد نشه تبعات بدی داره...در ضمن صبر مردم هم حدی داره
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    قانونی که هشت سال است خاک می خورد حالا تازه یادتون افتاده تو دولت کریمه خاک خوردنش مهم نبود؟
    • بدیع الزمان EU ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      حرف شما درسته..کوتاهی شده...باید سریع اجرا بشه ...چون بی حجابهای وطنی هم ذاتا معترف به خوب بودن حجاب هستند وحتی خود را سرزنش هم میکنند.....اما فقر فرهنگی و جوزدگی ناشی از فضای مجازی و ماهوارها آنها را معلق بین فرهنگ منحط غرب و تمدن ایرانی اسلامی خانواده محور کرده.....البته در این میان عده ای هم از سر لجبازی و یا به صورت سازماندهی شده به این عمل ناصواب دست میزنند.....
  • mehran008 IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    91 10
    خبر آنلاین چرا فقط نظرات موافق رو میزاری رو سایت؟ ما هم جزء همین مردمیم بزارید نظرمونو بگیم
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    معضل بزرگ فقراست که خیلی ازنا حنجاریها ریشه در فقردارد
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    یه جریان قوی وجود داره برای بد حجابی یه عده کارشون اینه که با لباسهای ناجور صبح تا شب بچرخن تا اون لباس رو جا بندازن یا در قالب آزادی یواشکی در ماشین.....مدتی پیش در یه برنامه زنده از یه فروشگاه نادر که لباس های باحجاب داشت صحبت کردن که متوجه شدم این مدیر فروشگاه تحت فشاره و فروشگاه تعطیل شده و یا حضور عده ایی از زنان با وجود دانستن اینکه نمیتونن داخل ورزشگاه بشن جدا از مسئله که بیان یا نیان دخالت غیرعادی بازیکنان و مسولان تیم ورزشی خارجی و شبکه های ماهواره ای و القای داخلی با القاب مسئله شخصیه و یا آزادی و ...بیان . این همه اصرار برای بی حجاب کردن .زدن خانواده اخلاق و تعصب و...
  • حافظ IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    16 98
    آقا مردا باید نگاهشون رو حفظ کنن قبول منتها من موندم بعضی دخترا چرا حجابشون رو درست نمی کنن ؟ واقعا معضلی شده آقا یعنی چون مردا نگاه میکنن شما نباید سر و وضعت درست باشه ؟؟؟ این یعنی چی الان ؟ آقا دلیلت چیه واسه بی حجابی ؟ به منم بگو من بفهمم
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    فقر بیشتر از بی حجابی به دین ضربه می زند
    • رعنا A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      88 10
      فقط ما دخترا را مظلوم گیر اوردن جالبش اینجاست ی دفعه نیومدن بگن ی پسر ایرانی باید مواظب نگاهش باشه پسره با شلوارک لباس تنگ ابروی برداشته ی عالمه کرم سفید کننده زده به پوست موی ژل زده میاد بیرون اون وقت به این پسر نمیگن لباس مناسب بپوش ظاهر مناسب داشته باش
  • سام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    2 0
    واقعا برا م سواله بی حجابان بیشتربه کشور ضربه زدند یا امثال خاوری وزنجانی و........... یا کسانیکه 700 میلیارددلار پول مملکت راهاپولی کردند؟ واقعا مشکل اول امروز ایران بی حجابیه؟ فقر فساد بیکاری وعقب ماندگی ودرجازدن دراین چرخه غلط مشکلات ماست