فارس نوشت:

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در گزارش خود اعلام کرده است که دو تن از مدیران خاطی در خصوص اخذ اجباری وجه هنگام ثبت نام عزل شده‌اند.

فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما چرا علی رغم تأکید بر عدم دریافت هیچ وجهی هنگام ثبت نام، باز هم شاهد اخذ اجباری وجه هستیم»، گفت: اخذ وجه اگر به صورت اجباری باشد، خلاف قانون است و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در استان‌ها و مناطق آموزش و پرورش باید با این موضوع برخورد قانونی کنند.

او ادامه داد: معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش نیز در گزارش خود اعلام کرده بود که دو تن از مدیران خاطی را در این خصوص عزل کرده‌اند.

بشیری گفت: اگر اولیا با چنین مسئله‌ای روبه‌رو شدند می‌توانند به مراکز آموزش و پرورش اعلام کنند تا با آن برخورد شود و درجلسه‌ای که برگزار شد مقرر شد کمیسیون آموزش مجلس و وزارت آموزش و پرورش شماره‌های تماسی را اعلام کنند تا مردم شکایت‌های خود را انعکاس دهند تا با آن برخورد قانونی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص «آخرین تصمیمات جلسه اعضای کمیسیون آموزش با مسئولان آموزش و پرورش»، گفت: دو طرح در این جلسه مطرح شد که رأی نیاورد؛ یکی طرح هیأت امنایی شدن آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها بود و دیگری طرح قرآن در خانه بود که آن نیز رأی نیاورد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدیر مدرسه EU ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    5 6
    وای ترسیدم ...
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    7 1
    وقتي وزير محترم آموزش و پرورش اعلام ميدارد 5/99 درصد بودجه وزارتخانه به حقوق پرسنل تعلق مي گيرد .پس هزينه مدارس از كجا بايد تامين شود. بيايم بامردم صادق باشيم و بگويم به دليل مشكلات مالي بايستي به مدارس كمك كرد هرچند قانون اساسي بيان ديگري دارد نه اينكه اول سال تحصيلي افكار مردم را به بازي بگيريم كه بفرض 2 مدير اخراج شدند.
  • معلم A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    13 3
    باسلام خدمت نمایندگان عزیز مثل ابنکه شما از هرینه های کلان مدارس خبر ندارید یا اینکه انقدر سرگرم حل وفصل مسایل سیاسی بین خودتان هستید که از مهمترین وزارتخانه کشور بی خبرید مدرسه ای که من در آن تدریس می کنم امسال یک ریال دولت به حسابش واریز نکرده است شما علت پول گرفتن مدیر را هم پرسیدید یا اینکه فقط بر اساس گزارشات عمل می کنید همین مردم جهت گذر از شهرداریها و دارایی و......... ملیون خرج می کنند اما برای سرمایه اصلی زندگی خیر.
    • بازنشسته A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
      7 6
      چه مدرسه و چه شهرداری و دارایی هرشخص و اداره ای که خارج از قانون از مردم پول بگیرد مشمول حـــــــــق الناس میباشد.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    13 1
    هیچ کس در این مملکت فکر آموزش نیست. مدیر انتصاب کردن که اصلا مدرک مرتبط با مقطع مربوطه ندارد که هیچ سابقه کار در آن مقطع را هم ندارد . بیچاره بچه ها
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
      6 0
      تا وقتی که رئوسای مناطق خود به بخشنامه ها مافوق توجه نکنند از مدیران چه انتظاری دارید. مدرک کارشناسی و مرتبط و سابقه معاونت از مفاد بخشنامه انتصاب مدیر میباشد ولی بیشتر اوقات توجه نمیشود در همین خبر آنلاین از قول معاون ابتدایی وزیر از همکاران ابتدایی خواسته شده بود بازنشست نشوند ولی در منطقه .... تهران همه مدیران را بدون توجه به بخشنامه بازنشست کردند . و مدیران بی تجربه را به مدارس روان نمودند. خدا بخیر کند.
  • امیری IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    7 0
    با سلام چندین سال است این تناقض گویی ها باعث شده که مدیرا ندونند چکار کنند مسئولان اعلم می کنند که پول نگیرید ولی ریالی به حساب مدارس واریز نمیشه پس چکار کنند؟