ایرنا نوشت:

 شبکه خبری ˈسمان یولوˈ که از رسانه های مخالف دولت آنکارا به شمار می رود، روز پنجشنبه با برجسته سازی ادعاهای ارسال سوخت از بنادر ترکیه برای جنگنده های رژیم صهیونیستی که عملیات خونینی را علیه مردم غزه دنبال می کنند، خواستار پاسخگویی مقامات رسمی آنکارا شد.
در این خبر آمده است: ادعای ارسال سوخت جنگنده های اسراییلی از بنادر ترکیه در شرق دریای مدیترانه در شماره روز پنجشنبه روزنامه مخالف ˈآیدینلیکˈ مطرح شده است.

این روزنامه نوشته است سوخت مورد استفاده جنگنده های اسراییلی که سرگرم بمباران شدید نوار غزه هستند از بنادر ˈمرسینˈ و ˈاسکندرونˈ ترکیه به بندر حیفا در سرزمینهای اشغالی منتقل می شود.

سمان یولو نوشته است اگر این ادعاها صحت داشته باشد، ترکیه به طور غیرمستقیم پشتیبانی عملیات خونین اسراییل علیه مردم غزه را به عهده گرفته است و گرنه باید مقامات رسمی ترکیه در این زمینه توضیح لازم را بدهند.

بنابر این ادعا سوخت مورد نیاز جنگنده های اسراییلی از این بنادر توسط کشتی های شرکت یونانی موسوم به ˈ Angora İnvestment Trust İNCˈ حامل پرچم کشور جزیره ای ˈمالتˈ به حیفا منتقل می شود. نفتکش این شرکت از سوم ژوئن (13 خرداد) گذشته تاکنون هفت سفر در مسیر بندر اسکندرون - حیفا انجام داده است.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند در حملات فشرده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون 75 فلسطینی از جمله شمار زیادی از کودکان جان خودرا از دست داده اند.

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور اطلاعیه ای خواسته است رژیم صهیونیستی از مجازات دسته جمعی فلسطینیان به بهانه کشته شدن سه جوان صهیونیست در شهرک های یهودی نشین دست بردارد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    28 8
    ارامنه رو نسل کشی کردن حالا نوبت فلسطینی ها است
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    2 3
    بیانیه دولت ترکیه یعنی پذبرفتن تنبیه فلسطینیان در صورتی که انهمه خونریزیهای گاه و بیگاه اسرائیل از مردم فلسطین را چه کسی باید تنبیه کند از اولش هم بروشنی معلوم بود که اینها عوامل استکبار و جزئ از دستگاه استکباری جهان هستند وگرنه دولتی با ادعای اسلامی بخواهد بغل گوش اسرائیل اولوروم قولدروم در بیاورد؟
  • مسعود IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    6 6
    خسته نشدید از بس اخبار منفی از ترکیه پوشش دادید؟ دنبال چی هستید واقعا؟ به فضل خدا رابطه دو کشور و دو ملت ایران و ترکیه محکمتر از همیشه بوده و خواهد بود. تا کور شود هر آنکه نتواند دید از جمله خبر آنلاین
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    14 5
    ادعا نیست حقیقته بازی کثیفی که شروع شده تا چند روز ایتده تموم میشه ولی رو سیاهی این جریان همیشه بر پیشانی نئوعثمانی ها با قی خواهد ماند
  • جلال US ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    7 2
    شبکه "سامان یولو" وابسته به فتح اله گولن است که با انتشار این اخبار قصر تخریب دولت این کشور را دارد
  • حسین NL ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    6 17
    منظورش سوختی بوده که اقلیم کردستان از طریق بنادر ترکیه فروخته در ضمن منبع خبریتون از حامیان اسرائیله و صرفا برای تخریب اردوغان این بازیا رو درمیاره
  • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    18 3
    اینا مسلمون نیستن به چه قیمت آخه؟