فارس نوشت:

در حالیکه اخیراً مقامات آمریکایی هشدارها در ارتباط با افزایش تهدیدات تروریستی را تشدید بخشیده‌اند، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند.
به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، «متیو جی اولسن»، مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا، بعد از سه سال از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

طبق این گزارش، اولسن هنوز تاریخی را برای کناره‌گیری از سمت خود تعیین نکرده است اما احتمالاً ظرف چند ماه آینده بعد از آنکه جانشین وی مشخص شود، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

اولسن، 52 ساله، مشاور عمومی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با تجربه گسترده در مسائل و موضوعات جاسوسی است زیرا 24 سال در دولت آمریکا فعالیت داشته است و به دوستان و همکاران خود گفته است که تمایل دارد دیگر خارج از دولت فعالیت داشته باشد.

مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 تأسیس شد و مسوولیت تحلیل و تکمیل و یکپارچه سازی اطلاعاتی است که از سازمانهای اطلاعات ملی تهیه شده است را تجزیه و تحلیل کند و ارزیابی‌های خود را در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر سیاستگذاران ارشد این کشور قرار دهند.

طبق این گزارش، اولسن در ارتباط با تهدیدات جوانان افراط‌گرا با گذرنامه‌های غربی که برای مبارزه با دولت بشار اسد، سفر می‌کردند، هشدار داده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =