فارس نوشت:

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفت: به دلیل زلزله خیزی ایران، می توان گفت کشور روی یک شیشه ترک خورده قرار دارد.

ناصر چرخ‌ساز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، افزود: در واقع ایران روی گسل‌‌های مختلف زلزله قرار دارد و همین امر موجب شده که هر روز زمین لرزه‌های مختلفی در کشور رخ دهد.

وی با بیان اینکه هر روز تمام نقاط کشور می‌لرزد، ادامه داد: خوشبختانه به جز چند مورد زلزله در برخی شهرهای کشور که خساراتی در پی داشته، این زمین لرزه‌ها صدمات زیادی ندارند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه ایران با تمام حوادث دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: احیای شعار هر خانواده یک امدادگر می‌تواند در راستای مقابله جدی با حوادث و سوانح غیرمترقبه تاثیر جدی داشته باشد.

وقوع زلزله در نقاط دورافتاده خسارات بیشتری وارد می‌کند

وی گفت: از آنجایی که در زمان وقوع زلزله، به روستاهای دورافتاده، خسارات بیشتری وارد می‌شود، به همین منظور تدابیر ویژه‌ای در این مناطق در نظر گرفته شده است.

چرخ‌ساز تشکیل تیم‌های امدادی در روستاها را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در استان‌های مختلف، تیم‌های واکنش سریع مستقر هستند، اما با توجه به اینکه این گونه وقایع در زمان اولیه وقوع بیشتر نیاز به امدادرسانی دارد، با تشکیل تیم‌های امدادی در روستاها می‌توان بهترین شیوه امدادرسانی را به مردم آسیب دیده و حادثه دیده ارائه کرد.

برنامه جامعی برای ایجاد پایگاه‌‌های امدادی داریم

وی با بیان اینکه برنامه جامعی برای ایجاد پایگاه‌های امداد جاده‌ای در کشور داریم، افزود: باید این پایگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد، زیرا به عنوان نمونه در برخی مناطق کویری نیازی به ایجاد پایگاه نیست و در برخی محورهای پرتردد و پرخطر باید پایگاه‌های بیشتری احداث شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: حادثه خیز بودن، تراکم تردد و محورهای پرخطر به عنوان معیارهای اصلی در ایجاد پایگاه‌های امداد جاده‌ای است و به همین منظور در منطقه‌ها و محورهای برفگیر فاصله پایگاه‌ها را کمتر کرده و در مناطق کویری و کم تردد این فاصله بیشتر خواهد شد.

وی گفت: پایگاه‌های امدادی برای آماده‌سازی نیروها و کمک به آسیب‌دیدگان در زمان وقوع حوادث مختلف است، به همین منظور با نیازسنجی و بررسی بیشتر این پایگاه‌ها ایجاد می‌شود.

چرخ‌ساز ابراز امیدواری کرد با اجرای شعار هر خانواده یک امدادگر، تشکیل تیم‌های امداد در روستاها و پوشش بیشتر حوادث توسط امدادگران، بتوان هنگام وقوع حوادث و سوانح غیرمترقبه، میزان تلفات و خسارات احتمالی را کاهش داد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =