روزنامه جام جم مصاحبه زیر را با حسین هدایتی منتشر کرده است:

پرسپولیس قرار بود با حسین هدایتی خودش را برای فصل جدید آماده کند، اما سرانجام راه شما و این باشگاه از هم جدا شد. شاید چرای آن از زبان خودتان شنیدنی‌تر باشد.

بله. من پنج جلسه چند ساعته با امیر خادم داشتم. به دنبال این جلسات قراردادی سه صفحه‌ای هم تنظیم و برای من فکس شد که در آن آمده بود در ازای 27 میلیارد تومان به مدت یک سال پرسپولیس را در اختیار بگیریم. ما حتی روی اعضای هیات‌مدیره هم به توافقاتی رسیده بودیم، اما به یکباره گفتند نمی‌توانم رئیس هیات‌مدیره شوم. فقط می‌توانم به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره حضور داشته باشم.

البته دلیلش از سوی خادم بدهی شما به شهرداری عنوان شد.

من 30 سال است ‌ هم به شهرداری بدهکارم و هم طلبکار، چرا که فعالیت‌های عمرانی زیادی دارم. ضمن این‌که کل بدهی من در بخش پیمانکاری به شهرداری 9 میلیارد تومان است، نه 41 میلیاردی که عنوان شده بود، اما دوستان در وزارت ورزش به همین بهانه گفتند ممنوع‌الکار هستم تا با گروهی دیگر به توافق برسند.

یعنی بحث ممنوع‌الکار بودن شما صحت نداشت؟

به هیچ عنوان. من خودم از مراجع نظارتی پیگیری کردم و متوجه شدم استعلامی هم که درباره من گرفته شده، نتیجه‌اش مثبت بود و مشکلی برای ریاست هیات‌مدیره نداشتم. آنها نام چهار نفر را برای استعلام به نهادهای ذی‌ربط داده بودند که سه نفر از آنها از جمله من تائید شده بودیم.

پس با این حساب اختلافات شما و شخص وزیر، ریشه‌دار‌تر از این حرف‌هاست.

بحث اختلاف نیست. من فکر می‌کنم علت این برخوردها را باید در نوع نگاه وزیر ورزش به بخش خصوصی جستجو کرد. پیش از انتخاب گودرزی به او گفتم فضای دانشگاهی با کار اجرایی متفاوت است، اما ظاهرا او توجهی به این موضوع ندارد. او نگاهش به خصوصی‌سازی منفی است و آن را تهدید محسوب می‌کند.

چرا به این باور رسیده‌اید؟

در سالی که وزارتخانه ورزش پولی در بساط نداشت و با تغییر دولت مواجه شده بود، من از حساب شخصی خودم چیزی حدود ده میلیارد تومان برای کمک به فدراسیون‌های ورزشی هزینه کردم، بدون آن‌که جایی به آن اشاره کرده باشم یا رسیدی بابت این مبالغ گرفته باشم، اما از وزارتخانه حتی یک تماس خشک و خالی هم با من گرفته نشد که تشکر کنند. آنها به جای تشکر کردن من را به رانت‌خواری هم متهم کردند.

او در یکی از جلساتش عینا عنوان کرد برخی‌ها در ورزش هزینه می‌کنند تا از رانت و ویژه‌خواری آن استفاده کنند. آن هم در شرایطی که بیشتر این کمک‌ها به درخواست خود فدراسیون‌ها و به دلیل مشکلات شدید مالی که با آن دست به گریبان بودند، صورت گرفت.

آیا اسم این کارها رانت است. کدام رانت؟ کدام ویژه‌خواری؟ مگر من عکس یادگاری با کسی انداخته‌ام؟ مگر جایی این کمک‌ها را رسانه‌ای کرده‌ام؟ باور کنید کل پاداش من از مجموعه این کمک‌ها یک پیراهن تیم ملی فوتبال بود که پس از صعود این تیم به جام‌جهانی به من هدیه شد.

البته برخی هم می‌گویند حسین هدایتی بیشتر به دنبال مطرح کردن خودش است.

شما یادتان هست وزنه‌برداری در جریان اختلاف نظر پنج ملی‌پوش المپیکی‌شان با سرمربی با چه چالش بزرگی مواجه شد. آن چالش را چه کسی حل کرد؟ ما آنها را به همراه رئیس فدراسیون در یک مراسم آشتی کنان دور یک میز جمع کردیم تا مشکل برای همیشه حل شود.

همان زمان یکی از شروط ملی‌پوشان برای بازگشت این بود که پاداش‌های معوقه‌شان هم پرداخت شود، اما فدراسیون در آن مقطع قادر به پرداختش نبود. من حتی پاداش‌های وزنه‌برداران المپیکی را هم از جیب خودم دادم تا مشکل هرچه زودتر حل بشود.‌ اگر این کار را نمی‌کردم چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا منفعتی برای من داشت؟ من اگر دنبال مطرح کردن خودم بودم نمی‌توانستم تک‌تک این موارد را رسانه‌ای کنم.

حداقل در این یک ماه گذشته خبری مبنی بر این‌که حسین هدایتی با پاداش‌های نقدی خود از ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام‌جهانی یا از والیبالیست‌ها در لیگ جهانی حمایت خواهد کرد، دیده نشد. انگار دیگر از آن پاداش‌ها خبری نیست؟

حق با شماست. وقتی وزارت ورزش نگاه خوبی به بخش خصوصی ندارد چطور انتظار دارید ‌ من همچون سابق برای هر برد یا هر نتیجه خوب پاداش در نظر بگیرم. اتفاقا من خیلی دوست داشتم با تعیین کردن جایزه نقدی برای فوتبالیست‌ها و والیبالیست‌ها، به آنها قبل از شروع جام‌جهانی فوتبال و لیگ جهانی روحیه بدهم.

حتی فدراسیون فوتبال از من برای حضور در مراسم بدرقه تیم ملی ‌ دعوت کرد، اما احساس کردم برخی‌ها از حمایت‌هایی که من از ورزشکاران می‌کنم ناراحت می‌شوند. به هر حال اگر برای ملی‌پوشان پاداش نقدی چشمگیری درنظر گرفته می‌شد، در عملکرد آنها بی‌تاثیر نبود، اما چاره‌ای نداشتم جز این‌که همچون یک هوادار بنشینم و از بازی‌های خوب بروبچه‌های تیم‌های ملی فوتبال و والیبال لذت ببرم.

ناگفته نماند وزیر ورزش معتقد است نباید شأن ورزشکار را با صحبت کردن درباره پاداش پایین آورد.

این چه حرفی است. شما به عنوان خبرنگار آیا حقوق و پاداش ندارید؟ هر کس در حوزه فعالیت خودش از این مزایا برخوردار است. اما وزارت ورزش به این دلیل که بودجه‌ای برای پاداش دادن به ورزشکاران ندارد می‌گوید این در شأن ورزشکار ملی نیست که درباره پاداش حرف بزند. آنها به این فکر نمی‌کنند که آیا یک ورزشکار می‌تواند با چنین استدلال‌هایی خودش را قانع کند؟ کشتی‌گیرانی که بعد از 42 سال ایران را قهرمان جهان کرده‌اند، چرا نباید پاداش قابل توجهی دریافت کنند. چه اشکالی دارد اگر به یک وزنه‌بردار که حقوق سالیانه‌اش از 25 میلیون تومان تجاوز نمی‌کند، بابت قهرمانی‌اش در جهان یک خودروی تولید داخل پاداش داد.

اتفاقا یکی از همین مردان طلایی ما در المپیک لندن پس از آن‌که از ما یک خودرو هدیه گرفت عنوان کرد من تا قبل از این با موتورسیکلت در شهرم تردد می‌کردم. آیا این پایین آوردن شأن ورزشکار است؟ نه. ما شأن یک ورزشکار ملی را با این کار حفظ کردیم، بدون آن‌که بخواهیم از بیت‌المال برای آن ورزشکار هزینه اضافی بپردازیم.

بعضا پاداش بسیاری از این قهرمانان را در همان فرودگاه و به محض بازگشت به کشور پرداخت می‌کردیم و معتقدم همین نگاه در کسب موفقیت‌های بعدی موثر بوده است. بسیاری از همین قهرمانان بابت این نگاه و توجه ویژه از ما تشکر کردند. همین تشکر را متولیان ورزش هم می‌توانستند داشته باشند.

در هر حال به نظر می‌رسد خودتان هم دیگر انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ورزش ندارید، چون بعد از منتفی شدن پرسپولیس، پیشنهاد خرید راه‌آهن را هم رد کردید.

بی‌انگیزه نیستم، اما آیا با توجه به نوع نگاه مسئولان ارشد ورزش به بخش خصوصی فکر می‌کنید می‌توان در این فضا کار کرد. حضور آقایان به جای قوت و دلگرمی مایه ضعف و دلسردی بخش خصوصی شده است و این چند نفری هم که هم‌اکنون فعالیت می‌کنند با این رفتارها فراری خواهند شد. تا زمانی که این نوع نگاه وجود دارد جای فعالیت ما نیست.

پرسپولیس حالا با تیم مدیریتی جدید مشغول کار است و هواداران امیدوارند اسپانسر جدید باشگاه بتواند نیازهای کادر فنی را رفع کند. فکر می‌کنید پرسپولیس با این گروه به موفقیت برسد؟

من نمی‌خواهم نیمه خالی لیوان را ببینم، اما همین مجموعه (اسپانسر جدید باشگاه) دو سال پیش دو ملک از من خریداری کردند و باوجود آن‌که موعد تسویه مرداد 92 بود، هنوز هم کامل تسویه نشده است. آنها در بحبوحه امضای قرارداد با پرسپولیسی‌ها از من خواستند چیزی درباره این بدهی‌ها نگویم تا شبهه‌ای برای مسئولان وزارت ورزش ایجاد نشود. در مجموع من آقای رحیمی را قبول دارم و فکر می‌کنم می‌تواند برای پرسپولیس موثر باشد، اما با این گروهی که به عنوان اسپانسر جلو آمده‌اند خیلی نمی‌توان به آینده این تیم امیدوار بود. البته آرزوی قلبی من این است که آنها بتوانند به پرسپولیس کمک کنند.

البته اگر اسپانسر جدید پرسپولیس نتواند به تعهداتش عمل کند بار دیگر نام حسین هدایتی سر زبان‌ها می‌افتد. در آن صورت آیا باز هم برای این تیم برنامه‌ای خواهید داشت؟

نه! تا زمانی که این نگاه در وزارت ورزش حاکم است جای فعالیت برای ما نیست. جالب است رانت‌خوارها و ویژه‌خوارها که مشهود هستند صاحب پست و مقام می‌شوند، اما برای من که در تمام این سال‌ها حتی یک مورد فعالیت رانتی نداشتم چنین محدودیت‌هایی قائل می‌شوند. به جرات می‌گویم اگر کسی در این 35 سال‌ یا مشخصا در هشت سال دولت احمدی‌نژاد رانت‌خواری از من سراغ داشت تا الان ده بار پای من به زندان باز شده بود. الان هم می‌گویم اگر کسی مورد خلافی از من می‌داند به مراجع نظارتی گزارش دهد. چرا هیچ گزارشی موجود نیست؟ البته دوستان گاهی تهمت‌هایی را مطرح می‌کنند. مثلا یکی از سایت‌ها همین چند وقت پیش نوشت بدهی پنج هزار میلیاردی هدایتی به بانک پارسیان. همان زمان به محض این که برخی از همکاران شما درباره این بدهی از من سوال کردند اول از آنها خواستم بگویند این بدهی به ریال است یا به تومان!

حالا به ریال بود یا به تومان؟

به ریال بود. یعنی 500 میلیارد تومان. جالب است بدانید در همان جدولی که از سوی آن سایت منتشر شده بود، جمع بدهی‌های من 130 میلیارد تومان بود نه 500 میلیارد تومان. درحالی که بدهی‌های بانکی من حتی 130 میلیارد تومان هم نیست. اساسا من که 14 ـ 13 کارخانه دارم اگر به سیستم بانکی بدهکار باشم کاملا طبیعی است، اما هستند کسانی که چند برابر این مبلغ بدهی دارند، بدون آن‌که کارخانه‌ یا تولید انبوهی‌ داشته باشند.

می‌خواهم بگویم از این اتهامات زیاد مطرح می‌شود که اتفاقا من هم بسادگی از کنار آنها نمی‌گذرم. به عنوان مثال من از همان سایتی که درباره بدهی‌های بانکی من غلو کرده بود شکایت کردم و حالا پس از صدور کیفر خواست از سوی دادگاه، آنها به دنبال جلب رضایت من هستند.

حالا میزان دقیق بدهی‌های بانکی شما چقدر است؟

اگر بپرسید میزان همه وام‌هایی که در ده سال گذشته گرفته‌ای چقدر است بهتر است. اتفاقا همین آقای امیر خادم در یکی از جلساتی که داشتیم به من گفت می‌گویند شما یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور هستید که من در جواب گفتم شما می‌توانید با زدن یک نامه به بانک مرکزی میزان بدهی‌های من را به ساده‌ترین شکل ممکن استعلام کنید. کل بدهی‌های بانکی من زیر صد میلیارد تومان است.

10 میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین، 9 میلیارد تومان به بانک ملی و 74 میلیارد تومان هم به بانک پارسیان. این همه بدهی‌های مجموعه کارخانجات ما با جرایم آن است. این درحالی است که فقط کارخانه کاشان من بالای 500 میلیارد تومان ارزش دارد.

شاید بهتر باشد این رقم را در مقابل ارزش کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های من قیاس کنید. بعد این مهم است که بدانید این بدهی‌های بانکی و این وام‌ها از چه طریقی بوده است؛ آیا با رانت‌خواری و نامه‌نگاری و سفته گذاشتن بوده یا وام‌گیرنده وثیقه‌های معتبر گذاشته است. وام‌گیرنده‌ای که وثیقه ملکی می‌دهد این نشان دهنده قدرت و پشتوانه آن است. چندی پیش اسامی 575 نفر از بدهکاران بانکی اعلام شد که اسم من در میان آنها نبود؛ چرا؟ به سبب همین وثیقه‌های بانکی معتبر. به عنوان مثال دفتر کار من در اقدسیه برای وامی به مبلغ چهار میلیارد و 600 میلیون تومان در رهن بانک پارسیان است. حال آن‌که ارزش واقعی آن ملک در حال حاضر 40 میلیارد تومان است، اما هستند کسانی که ارزش وثیقه‌ای که برای دریافت وام گذاشته‌اند هنوز بعد از چند سال به قیمت مبلغ وام نرسیده است. ناگفته نماند من از سال 86 تا به حال حتی یک ریال وام نگرفته‌ام. ضمن این‌که یک دلار هم بدهی ارزی ندارم. این بدهی‌ها همه‌اش برای قبل از سال 86 است، زمانی که برای خرید ماشین‌آلات صنعتی مجبور به استفاده از ‌تسهیلات بانکی بودیم.

اما به هر حال باید بپذیرید میزان دارایی‌های شما و پول‌های بی‌حساب و کتابی که در همین مدت در ورزش هزینه کرده‌اید برای هر کسی می‌تواند شائبه برانگیز باشد.

25 سال است که درباره من حرف می‌زنند. هشت سال زمان آقای هاشمی رفسنجانی، هشت سال زمان آقای خاتمی، هشت سال زمان آقای احمدی‌نژاد و یک سال هم اکنون که از رئیس‌جمهوری آقای روحانی می‌گذرد. از این سال‌ها ده سالش را من در ورزش بودم، اما این حرف و حدیث‌ها از همان 25 سال پیش برای من آشناست.

 35 سال است من مشغول کاسبی هستم. از زمانی که یک نوجوان پانزده ساله بودم. همین کارخانه استیل‌آذین، جرقه‌اش برای من از پانزه سالگی خورد، زمانی که سوم راهنمایی بودم. به عبارتی شروع همه این درآمدها از یک مغازه پرسکاری بود که من در آن واشر می‌زدم. بعد رفتیم سراغ ساخت تجهیزات پرده و بعد هم رسیدم به استیل‌آذین. آن زمان که من ماهی 50 هزار تومان درآمد داشتم بلیت هوایی تهران ـ‌ مشهد رفت و برگشت فقط 600 تومان بود. کمتر از هزار تومان.

 کارخانه استیل‌آذین را سال 58 راه‌اندازی کردم و اولین ساختمان سازی‌ام ‌ سال 65 بود. شاید باور کردن این صحبت‌ها برای خیلی‌ها آسان نباشد، اما زمانی که من بابت فعالیت کارخانه استیل‌آذین ماهی 50 هزار تومان درآمد داشتم زمین در دماوند و فیروزکوه متری 10 تومان بود!

الان در مخیله یک جوان بیست ساله نمی‌گنجد که بتواند ملاک شود، اما آن زمان امکان‌پذیر بود و خدا هم به من کمک کرد. سال 65، یعنی 27 سال پیش من یک زمین به مساحت صد هکتار در جاده خاوران خریدم یک میلیون تومان. الان قیمت همین زمین چقدر است؟ 17 سال بعد زمین دیگری را به مساحت 530 هکتار در لواسان خریدم دو میلیارد تومان. یعنی تقریبا متری 400 تومان. الان زمین در لواسان متری 10 میلیون تومان است .

یا 400 هکتار زمین در عسلویه خریدم 700 میلیون تومان که ده سال پیش ارزشش به 120 میلیارد تومان رسیده بود و حالا هزار میلیارد تومان هم برایش کم است یا همین کارخانه کاشان را من سال 84 در جریان خصوصی‌سازی از وزارت صنایع خریدم 50 میلیارد تومان. امروز ببینید سهام فولاد امیرکبیر در بورس چقدر ارزش دارد؟ همین ویلایی که در لواسان دارم سال 63 متری هزار تومان خریدم. الان زمین در لواسان متری 12 میلیون تومان است یا خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنم در کمتر از ده سال ارزش آن از یک میلیارد و 600  میلیون به 40 میلیارد تومان رسیده است. اگر تورم در کشور باعث شده املاک مردم گران شود، آیا این اسمش رانت‌خواری است؟ آیا من کار خلافی انجام داده‌ام؟ تنها جرم من خرید ملک بوده است. زمینی را که 13 سال پیش متری 13 هزار تومان خریده‌ام، الان می‌توانم متری 5 یا 10 میلیون تومان بفروشم. در کنار آن در عرصه تولید هم فعالیت دارم؛ این‌طور نبوده که فقط به دنبال درآمدهای اینچنین باشم و خوشبختانه از محل درآمدهایم علاوه بر پرداخت وجوهات قانونی و شرعی، به ورزش هم کمک کرده‌ام. آیا این اشکال دارد؟ نه یک ریال بدهی مالیاتی دارم و نه بابت پرداخت نکردن حق بیمه پولی بدهکار هستم.

اما مهم این است که یک ریال هم خارج از ایران سرمایه‌گذاری نکرده‌ام. این‌که می‌گویند هدایتی در دبی برج دارد دروغ است. من حتی می‌توانستم در خارج از ایران تیمداری کنم. برای خرید یک باشگاه و تیمداری در کشورهای انگلیس، یونان، ترکیه و جمهوری چک حتی پای میز مذاکره هم نشستیم. من می‌توانستم تیم چارلتون انگلیس را بخرم، اما به توصیه مراجع نظارتی این کار را نکردم. با این حال برخی هنوز می‌گویند هدایتی امتحانش را پس نداده است. نمی‌دانم آقایان به دنبال چه چیزی هستند. شاید چون از کنار من به منفعت مالی نرسیده‌اند، اینچنین علیه من موضعگیری می‌کنند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 90
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    خدا بهت بیشتر بره. یادت نره همش باید بزاری و بری بخوابی توی یه متر زمین
  • بی نام IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    اقای باهوش خرید زمین در عسلویه را بد اومدی. بهت خبر دادن قرار اینجا پتروشیمی و پالایشگاه بزنند اومدی زمین خریدی و این اسمش رانت است.
  • عرشیا A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    98 5
    خوشت باشه .الان تو این فکرم که یه اپارتمان 55 متری بدون انباری و پارکینگ تو طرفهای تهرانسر چند قیمته .جناب هدایتی شما نمیدونین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ملت A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    58 5
    واااااااااااااااااااااااچقدثروت
  • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    117 4
    واشر می زد ماهی 50 هزار تومان
  • بی نام FI ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    واقعا چه راحت می گوید من زمین های به این بزرگی مثلا 500 هکتاری خریدم قیمتش رشد کرده اشکال کار کجاست اشکال کار اینجاست که شما نه به خاطر فعالیت های مفید اقتصادی بلکه به خاطر سو استفاده از شرایط وخیم اقتصادی و همسویی با کسانی که مثلا مثل شما زمین های 500 هکتاری خریده و بدون پرداخت ریالی ان را تغییر کاربری داده و قیمت انرا از 400 تومان به 10 ملیون تومان رسانده اند عمل کرده اید شما باید رقم بسیهر بالایی مالیات عوارض جریمه بابت این کار پرداخت می کردید که از طریق ان حق بیت اعمال ادا می شد که متاسفانه نکردید.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    39 93
    نوش جونت
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    208 6
    با این حساب این آدم افقط 2میلیارد دلار زمین تو لواسان داره.کی این یکی هم گندش در بیاد خدا داند.
    • بهنام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      87 4
      16 میلیارد دلار میشه دوست عزیز، کل برج خلیفه دبی با 2 میلیارد دلار ساخته شد
    • فرزاد A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      81 1
      عزیزم چطوری حساب کردی که شد 2 میایارد دلار، ما اینجا داریم 530 هکتار که با حساب هر هکتار 10000 متر میشه پنج میلیون و سیصد هزار متر، حالا ایشون فرمودن هر متر 10 میلیون ینی تقریبا هر متر 3000 دلار، حالا پنج میلیون و سیصد هزار متر ضربدر 3000 دلار میشه چیزی در حدود 16 میلیارد دلار، البته اگه این اعداد و ارقامی که حاج حسین دادن درست باشه
  • علی IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    ماشاالله خدا زیاد کنه اموالتونو اما بشرط اینکه حق من و امثال من رو نخورده باشین من 20سالگی ازدواج کردم سه ساله نامزدیم , هم درس میخوانم هم کار میکنم تو حسرت 50 متر خانه توی شهرستان هستم که عروسی بگیرم زنم رو ببرم توش زندگی کنم حالا آقا 1000هکتار زمین و 14 کارخانه داره تفاوت را احساس کنید
    • ابراهیم IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      مجبورت که نکردن. اول شرایط رو محیا کن، بعد برو زن بگیر.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    146 8
    اقای هدایتی کاش به بیماران حاص هم کمک کنید بخدا خیلی صواب داره چون من بعضی هاشونو میشناسم که هزینه عمل شونو ندارند
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    287 8
    قبول آقای هدایتی اما یک سوال این زمینهای مورد اشاره شما در این مقیاس میشود حدس زد که زمینهای دولتی بوده و شاید البته شاید رانتی نیز باشد؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    173 3
    خرید زمین های عسلویه از مردم نااگاه یکک رانت اطلاعاتی بوده که در زمان خودش سرصدای زیادی داشت.امثال هدایتی با رانت هایی که دارن و داشتن اقتصاد مملکت رو به اینجا کشیدن
  • بدون سانسور EU ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    47 4
    سرم سوت کشید ...
  • سین شین A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    116 7
    اگر واقعا پولهایت از راه درست بدست آمده و حقی در آن ضایع نشده نوش جانت باشد.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    81 4
    به جای کمک به ورزش بدهی 120 میلیاردی اش به بانکها که بیت المال است را از سرمایه چند هزار میلیاردی خود بدهد کسی که سرمایه دارد باید به زور پولش را گرفت نه اینکه 7 سال به او مهلت داد
    • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      24 1
      بي نام عزيز متاسفانه بعضي افراد از عدم وجود قوانين لازم سوء استفاده مي كنند و هر روزه بر ثروت هاي باد آورده شان بصورت تصاعدي اضافه مي شود و در مقابل ملت ايران در تنگدستي و اعسار بسر مي برد .
  • محمود IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    87 11
    هه...خب منم یه 206 خریدم 14 تومن الان شده 35 تومن..این روزها همه ما یک حسین هدایتی هستیم......
  • سام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    52 9
    مخم سوت كشيديكي ميمرد زدرد بي نوايي،يكي ميگفت جانم زردك نخواهيالبته واقعيت جامعه ما همينه اينروزا اختلاف طبقاتي و فاصله زياد اين اختلاف كاملا مشهودهما بخيل نيستيم در زمينه اين ارقام نجومي ولي كاش آقاي هدايتي در امر اشتغال جوانان هم فعاليت بيشتري داشتندتا بيشتر مورد دعاي خير مردم بودند نه مسئولين
  • یونس IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    146 3
    من موندم مثلا جوان 20ساله ای در زمان بحران جنگ که مردم برای دفاع از سرزمینشان کشته می شوندند والبته ایشون هم مشغول کار بودن که داشتند واشر پرس می کردند ولی من موندم حدود 4میلیارد که 2میلیارد در زمین لواسان 1میلیارد در زمین خاوران 1میلیارد در تهران از کجا اوردن خریدنماهی 50تومان درامد داشتن.البته من به نرخ اون زمان خودش حساب می کنم.و اینکه کی بوده که 530هکتار زمین منابع طبیعی را به ایشان واگذار کرده و چطور؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    379 4
    ایشون با صداوسیما هم خیلی روابط گرم و نرمی داره. درست مثل زنجانی و شرکت هواپیماییش. رسما برنامه قدیمی ورزش از نگاه دو رو خریده کنتورات براش کار میکنن.
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    65 2
    این مصاحبه با این جزئیات اشتباه بود آقای هدایتی.
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    295 5
    زمین رو از کی خریدی؟ از خدا؟
  • من A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    90 1
    این زمین ها رو احتمالا از منابع طبیعی به قیمت تقریبا مفت خریده
  • بی نام GB ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    181 3
    شرمنده آقایی هدایتی با این همه دارایی میشه بدونم میزان مالیات پرداختی شما چقدره؟
  • حسین IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    83 2
    خدائیش با اینکه رشتم ریاضیه تو محاسبه صفرهای داراییهای آقای هدایتی دچار مشکل شدم.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    246 3
    واقعا اگر تورم افسار گسيخته در ايران نبود چگونه مي توانستند اقايان تريلياردر شوند؟ايا بيل گيتس و زاگربرگ هم اينگونه ثروتمند شدند؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    61 3
    فقط زمین 530 هکتاریش بیش از 16.5 میلیارد دلار ارزش داره
  • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    92 2
    زمين لواسان حتما اون موقع كاربري كشاورزي داشته كه متري 400 تومن خريديد ولي الان كابري شهري داره،شما اون زمين را در زمان احمدي نژاد به قيمت ارزان خريديد و بعد يك جورايي تغيير كاربري داديد
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    117 1
    اونوقت اون زمین های هکتاری را چه کسانی به شما فروخته اند اصولا مگه تعداد زمین های خرده مالکی و حتی زمین های بزرگ چه قدر بود که شما هکتاری زمین خریدید می دانید 350 هکتار زمین در لواسان مال چه کسی می توانه باشه؟ مسلما مال خرده مالکان نبوده است جز منابع طبیعی اونوقت این نوع سرمایه گذاری را می گویی سرمایه گذاری بدون رانت.؟ آن سالی که شما کارخانه خریدید مملکت در چه وضعی بود؟ دولت در چه وضعیتی؟ شرایط واگذاری ها چه بود و چه تعهداتی داشتید که باید پاسخگویش می بودید؟ تطهیرش نکنید جناب مثل شما جز از طریق رانت نمی توانستید به این ثروت های افسانه ایی برسید البته منکر هوش اقتصادی نیستیم که در شرایطی که ملت توی شش و هشت شان بودند شماها بلد بودید چه طور پول دار شید این را باید تایید کرد.
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    64 1
    530 هکتار زمین مگه شوخیه؟ بدهیم چیزی نیست 100 ملییارد تومن ناقابل
  • سیاوش IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    122 3
    آره خب از رانت استفاده نکرده فقط کاش میپرسیدین ازش که 20 سال پیش کی بهش گفته جاده خاوران یا عسلویه زمین بخره رانت اطلاعاتی رو از کجا آورده ؟ نکنه بهش وحی میشده
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    114 2
    اين ها اسمش رانت واري هست زمين با كابري كشاورزي را خريدي و بعد تغيير كاربري دادي 1زمين عسلويه را متري 175 خريدي،اون موقع دشت لوت هم زمين از اين گرانتر بوده،و بعد زمين را تغيير كاربري دادي شده متري 30000 تومان 2شما 9 سال پيش زميني را در لواسان خريديد 400 تومن،اون پول قيمت زمين كشاورزي بوده ولي تغيير كاربريش داديد الان شده متري 10 ميليون در ضمن حتما اون 530 هكتار هم مال منايع طبيعي بوده كه در زمان احمدي نژاد واگذار شده خبر جان خواهش مي كنم بدرج
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    225 8
    آقای محترم 10 سال پیش دو میلیارد پرداختن واسه زمین کار هر کسی نبود.الان میلیارد ارزشش رو از دست داده ولی اونموقع یه عدد افسانه ای بود.شما اونموقع اون پول رو چطوری بدست آوردی؟مامردم عادی هم ملک و آپارتمان و زمین در بهترین جاهای شهر میخریم.ولی چرا بعد از 5 سال فقط دو یا سه برابر قیمتش ارزش داره و نه n برابر؟شما لابد رانت اطلاعاتی داشتید که زمین متری 400 تومانی شده 25000 برابر یعنی ده میلیوناگر هم اینطوری باشه کل دولتها باید بیان توضیح بدهند که چه بلایی به سر این کشور آوردن که قیمت زمین 25000 برابر شده؟
  • بی نام DK ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    82 3
    چه خبره؟ واقعا شما باورتان می شود که بدون رانت، اعم از مالی و اطلاعاتی، این همه ثروت کسب شود؟
  • فرید A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    یادداستان گلستان افتادم.حضرت سعدی با مرد بازرگان.گفتم چشم تنگ مرد دنیا دوست را ...به هرحال شاید لیاقتش راداشته ای حاج حسین اقای دوست داشتنی
  • مهدي ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    157 6
    ماشالا با ماهي ٥٠ هزار تومان خيلي كارها كرده ... با واشر سازى ... هه هه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    130 4
    اولا بابا چقدر دارم دارم راه انداختی و پز می دی،حالا مثلا حضرتعالی چند لقمه اضافه تر از اون هایی که ندارند می تونی بخوری ،دوما آخه وقتی در سعادت آباد زمین 11 12 میلیون تومان هست،این کجای لواسون هست که زمین چند صد هکتاری را متری 10 میلیون خرید و فروش می کنند؟سیما،به گفته خودت وام ها همه مال قبل از 86 است،خوب این دقیقا یعنی اول تورم های احمدی نژادی که هر کی هرچی داشت ،ده برابر شد و فقط وام گیرنده های کلان بانکی که دست بر قضا همه اشان هم هنوز بدهکارند،مولتی تریلیادر شدند.عزت زیاد.
  • حمید IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    زنده باد هدایتی
    • بدیع الزمان EU ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      62 6
      فرزند خوانده هدایتی هستی ؟
  • قلی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    10 سال پیش زمین توی لواسون متری 400 تا تک تومن بوده الان شده متری 10 میلیون، منم گوشام مخملیه
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    36 2
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • وحید EU ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    خوش به حالت آقای هدایتی، درد ما را زیادتر کردی با گفتن ثروتت، بخاطر پرسپولیس دوستت دارم
  • سعید IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    595 7
    هدایتی جان فکر کردی فقط خودت پولداری؟ من پارسال پراید خریدم 15 میلیون و 600 الان شده بیست میلیون. چی فکر کردی داداش؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    52 2
    اون موقع هم 400 تومان پول کمی نبود
  • علی A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    61 4
    حتما قبل از تولدت خریدی که الان شده متری 10 میلیون تومان راستشو بگو . تو چه جوری قبل از به دنیا اومدن مستقیما خودت این زمین را خریداری کردی .
  • حامد A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    36 2
    جان کل کلام هدایتی با فرض اینکه صادقانه گفته باشه خط آخره صحبت هاش است. نمی‌دانم آقایان به دنبال چه چیزی هستند. شاید چون از کنار من به منفعت مالی نرسیده‌اند، اینچنین علیه من موضعگیری می‌کنند.
  • حسن A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    69 6
    10متر از این زمین بده من تا منم پولدار بشم
  • بهنام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    بدهی به بانک فقط 100 میلیارد، فقط...بعد 2 میلیون جوون بدبخت منتظر وام ازدواجند
    • حميد IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      8 0
      دقيقا مسئله همينه ديگه اين آقا با زبون خودش داره ميگه ميلياردها دلار پول دارم ولي اين صد ميليارد تومن بيت المال رو نميدم . من نميدونم اين حس پول دوستي چه مرضيه كه وقتي به جون آدم مي افته تمام ارزشهارو تحت الشعاع قرار ميده . بهر صورت اقاي هدايتي بيا و مردونگي كن حق اين ملت رو بده هر چند كه دولتي ها جرعت گرفتن اين پولها رو از شما ها ندارند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    244 4
    سرم داره گیج میره
  • بچه مشد IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    "530هكتار زمين در لواسان خريدم".... انشالله كه زمين مورد اشاره ايشون از عرصه هاي طبيعي نبوده و ملك شخصي بوده كه ايشون خريدن.
  • كامران A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    78 15
    كذب محض است
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    264 9
    نه تخصصی ونه علمی فقطزدوبندبرگشتیم به دوران ارباب ورعیتی ثروت ایشان شرعااشکال دارد
  • بی نام OM ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    والله اكه بجاي واشر سازي طلا سازي هم بكني نميشه اين قدر ملك و املاك داشت
    • مستر الف A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      نبایس تو زندگی شخصی شون دخالت کرد اگر مشکل داشت بعد داستان زنجانی میگرفتنش
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    56 17
    یا خدا سرم سو ت کشید چقدر پولداره این بابا خوش به حالت
  • ناشناس A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    171 3
    خرید زمین لواسان بوی رانت خواری میدهد .
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    همه می دانند و میدانیم که این گروه از میلیاردرهای سیاسی از کجا سر در آورده اند آخه چه کسی می تواند 530 هکتار زمین آنهم در لواسان بخرد جز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام CZ ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    حس میکنم به شعورم داره توهین میشه
    • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      اين ها اسمش رانت واري و زمين خواري هست زمين با كابري كشاورزي را خريدي و بعد تغيير كاربري دادي 1زمين عسلويه را متري 175 خريدي،اون موقع دشت لوت هم زمين از اين گرانتر بوده،و بعد زمين را تغيير كاربري دادي شده متري 30000 تومان 2شما 9 سال پيش زميني را در لواسان خريديد 400 تومن،اون پول قيمت زمين كشاورزي بوده ولي تغيير كاربريش داديد الان شده متري 10 ميليون در ضمن حتما اون 530 هكتار هم مال منايع طبيعي بوده كه در زمان احمدي نژاد واگذار شده خبر جان خواهش مي كنم بدرج
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      راس میگه بابا رانت کجا بود...رفته گفته کارخانه کاشان رو می خوام...اونمام گفتن بفرما..
  • حسین IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    107 1
    جل الخالق با خواندن این مصاحبه نتوانستم خودمو نگه دارم ایشون شخص محترمیه ولی حرفاش؟آقای هدایتی از سال 86دیگر وام نگرفتی ولی به گفته خودت 130میلیارد تومن بدهکاری با اینهمه درآمد که آلان باید صفر میشد چرا ندادیاین اگه رانت نیست پس شما یه اسمی روش بذارسال65زمین در خاوران تهران متری 1تومن؟ یا سال 82زمین در لواسان متری 377 تک تومن؟؟ ویلا در سال63 در لواسان متری 1000تومن؟؟یا ارزش ملک در شمال تهران از 1.6میلیارد سال 83 رسید به 40 میلیارد سال93 یعنی 25برابر؟؟ هرچی داری و هرطور که بدست آوردی لابد نبوغش هم داشتی نوش جانت برادر ولی لطفا ملت رو جیگر فرض نکن باشه عزیز دل برادر
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    30 40
    پرسپولیسی ها ها یک بار عزمشون رو جزم کردن که قهرمان آسیا بشن، آخه هوادارای این تیم از اینکه استقلال، سرورشون 4 بار به فینال آسیا صعود کرده بود و 2 بار قهرمان شده بود، به شدت سرخورده بودن. اما یک بدشانسی بزرگ باعث شد تا حسرت دیدن رنگ ف ینال آسیا باز هم به دل پرسپولیسی ها بماند، آنها با بدشانسی تمام به محدان بنگلادش برخورد کردند، خب هیچکس از پرسپولیسی ها انتظار نداشت که محمدان بنگلادش را شکست دهد، همینکه پرسپولیس در یک باز رسمی مقابل محمدان ، آن هم از نوع بنگلادشیش به میدان رفتند افتخاری بزرگ محسوب می شد. درست است که پرسپولیس مقابل محمدان بنگلادش شکست خورد اما آنها به بزرگترین افتخار تاریخ کوتاهشان دست یافتند، بازی مقابل محمدان بنگلادش. اشک ها شوق بازیکنان پرسپولیس هیچگاه از خاطرمان نمی رود
  • علی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    44 3
    منم کلا توی بانک 140 هزار تومان دارم، 70 هزار بانک ملت، 50 هزار بانک سامان، 20 هزار بانک پاسارگاد...مهندسم هستم ، 12 روزم مونده تا سر برج
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    37 1
    همه مرده بودند تو 530 هكتار اونم تو لواسون رو خريدي متري 400 تا تك تومني
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    50 0
    هجده سال قبل طرفهای عسلویه کار می کردم. یکی از فقیرترین و محرومترین مردم را دارد. همان وقت گفتند چند نفر از تهران آمده اند و زمینی را لب جاده خریده اند. بعد از مدت کوتاهی وقتی شرکت راه افتاد گفتند آن زمین شد 300 میلیارد تومان. هدایتی نامی از تهران چطور فهمید زمینهای بی حاصل خطه خلیج فارس اینطور قیمت پیدا می کنند جز با رانت اطلاعاتی؟
  • بی نام AU ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    29 1
    من ٢٠٠٠ مترزمين خريدم بيست سال پيش تو يكى از شهرستانهاى استان زنجان مترى ٢٠٠ تومان پس چرا حالا زير ٢٥٠ ميليون مشترى داره ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    24 61
    نوش وجونت
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    55 1
    اقا من خودم زمیندارم تو شمال کشاورزی میکنم من از شما میپرسم اقای هدایتی کجای ایران 530 هکتار زمین یه جا وجود داره برای فروش که مالک خصوصی هم داشته باشه که شما رفتین خریدین؟ 530 هکتاااااار؟؟
  • شهريار پيرمرادي A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    26 48
    سلام آقاي هدايتي عزيز هر جوري پولدار شدي كاري ندارم اما صداقتت قابل تقديره كاش بياي و در تلويزيون براي جوان ها صحبت كني تيم داري و باشگاه داري رو ول كن و انرژيت را براي آموزش به جوان ها بگذار موفق باشي
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    30 2
    کسی که برای ذره ذره سرمایه خودش زحمت کشیده باشه به راحتی حاضر نمیشه علکی خرجش کنه
  • محمد IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    29 2
    تو که راست می گی....
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    29 1
    با یه حساب سرانگشتی فقط پول زمیناش میشه 16.5 میلیارد دلار: 530 ضربدر10000مساوی5.300.000مترمربع ضربدر 10.000.000تومن مساوی53.000.000.000.000تومن تقسیم بر3200هر دلار میکنه حدود 16.5میلیارد دلار وای خدای من
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    37 19
    همه این بی قانونی ها مال دوره ی ریاست جمهوری قبلیه
  • صدرا IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    27 14
    حالا کاری که شده اشکال نداره این پول جای اینکه دست دولت باشه دودش کنه بره هوا شما درست خرجش کن برا مردم کار کن
  • اهوازی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    27 1
    هر چی در این مصاحبه نگاه کردم نبوغی ندیدم فقط زمین خرید و فروش شده آقای هدایتی لطف کنید همین کارت را ادامه بده و در مسایل صنعتی و حیاتی مملکت ورود نکنید اگر استعداد دارید برید خارج سرمایه گذاری کنید و سودتان را به مملکت بیارید فکر می کنم هم برای شما بهتر است هم برای تمام ایران ندیدم بگید سالانه از کارخانه ها و پالایشگاه و... سودی عایدت شده فقط مقایسه ارزش ریالی کردی و این نشانه خوبی نیست
  • سی ساله ی بیکار A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    30 5
    آقای هدایتی مگه آخرش چند سال میخوای عمر کنی؟ بیا این زمیناتو بفروش با پولش یه زمینه ی کاری بیشتر واسه ما بیچاره ها فراهم کن
  • محسن IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    52 1
    من با زمینهای لواسان فشم دماوند و ... کاملا آشنام . 530 هکتار زمین در این جور جاها فقط در اختیار منابع طبیعی یا جنگلداریه و سند نداره . شما با چه رانتی تونستی همچین زمینهایی را از دولت بگیری و سند شخصی بزنی؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    32 1
    بهترین ثروت رانت اطلاعاتی هست شما وقتی از فردای یک بلوار مهم یک زمین اطلاع داشته باشی از زیر سنگ هم شده پول جورمی کنی می خری بله داداش این تریلاردر ها که در حال حاضر میبینیم از همین جریان  نشأت گرفتن .
  • رضا A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    38 2
    عزیزم حتی اگه ازراه مشروع خریده باشی اسمش میشه احتکار زمین
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    46 0
    مگه لواسان کلش چند هکتاره؟
  • جوان A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    33 83
    متاسفانه بیشتر مدم حسود و بخیل هستند و چشم دیدن پولدارها را ندارند. این دید باعث عقب ماندگی و جلوگیری از ایجاد ثروت در جامعه شده است. بیشترین مالیات و ایجاد توسعه و کارخانه را همین پولدارها انجام می دهند. وگرنه یک کارمند که هشت اش گرو نه اش است چه گلی به مملکت می تواند بزند ؟ آقای هدایتی هم کارخانه و اشغال ایجاد کرده و هم کمک به ورزش. خدا نگه شان دارد و امثال ایشان را بیشتر کند.
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    31 0
    پس حداقل چند کار عام المنفعه هم انجام بده و یه گره ای از مشکلات جواان سرزمینت حل کن
  • iraj IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    23 2
    كلاً اگر خداوند بطور مداوم پشت و پناه آدم باشد مثل ايشان و همين آلان هم بتواني پانصد ميليارد وام بگيري و بري همان لواسان ملك بخري پانزده سال ديگه قيمت ملكت بالا تر رفته و ارزش پول بواسطه تورم پايين آمده و مثل همين آقا مي تواني مدعي بشي كه رقم بدهكارات نسبت به ارزش داراي ات رقمي نيست .
  • مهرداد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    32 9
    چه فایده دوستان ؟ این ها مال خودش نیست . .. این قدر گفت من فلان چیز و فلان چیز و دارم... دو روز دیگه چی می تونه با خودش ببره جز یک کفن.؟ ... پولداری بد نیست ولی پول دوستی خیلی جالب نیست.
  • احمد عسلویه IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    9 3
    اقای هدایتی نگفته زمین عسلویه کی خریده اگر سال 75 که شروع به کار بوده که زمین این قیمتی نبوده اگر قبلش بوده اقای هدایتی از کجا میدونسته کجا زمین بگیره که 10سال بعد قیمتش سر به فلک بزنه به این اخری میگن رانت اقای هدایتی نه نبوغ
  • شاد A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    آقای هدایتی میای شریک بشیم؟ منم حدوداُ نصف مال شما رو شاید کم و زیاد داشته باشم... منتظر جوابتونم