۰ نفر
۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

ایرنا نوشت:

 گروه موسوم به ˈائتلاف مخالفان سوریهˈ در ترکیه، ˈهادی بحرهˈ را به عنوان رئیس این ائتلاف و جانشین ˈاحمد جرباˈ معرفی کرد.

این گروه حامی مخالفان مسلح و تروریستها در سوریه که مقر آن در ˈترکیهˈ قرار دارد، اعلام کرد که در جریان انتخابات داخلی، هادی بحره 62 رأی کسب کرد و به عنوان رئیس این ائتلاف تعیین شد.

ˈموفق نیربیهˈ (41 رأی) و ˈولید عمریˈ (3 رأی) رقبای بحره در این انتخابات داخلی مخالفان سوریه بودند. ˈعبدالحکیم بشارˈ نیز به عنوان معاون اول بحره تعیین شد.

 هادی بحره کیست؟

رئیس جدید گروه مخالفان سوریه در ترکیه، عضو سابق هیأت سیاسی همین گروه است.

وی در آگوست 2013 به مخالفان حکومت سوریه در ترکیه پیوست و در مذاکرات ژنو 2 در شهر مونتروی سوییس، با مشورت ˈرابرت فوردˈ سفیر سابق آمریکا در دمشق به عنوان رئیس هیأت مخالفان تعیین شد. مذاکراتی که به دلیل سنگ اندازی های مخالفان و کشورهای حامی گروه های تروریستی، بی نتیجه به پایان رسید.

بحره بیشتر عمر خود را در عربستان سپری کرده است


بحره در سال 1959 در دمشق به دنیا آمد. وی مدرک لیسانس مهندسی صنایع خود را از دانشگاه ˈویچتاˈ در ایالت تگزاس آمریکا گرفته است.

با توجه به اینکه البحره بیشتر عمر خود را در عربستان سعودی سپری کرده، به نظر کارشناسان شکی نیست که این ائتلاف در دست عربستان سعودی است.

بحره از سال 1983 تا 1987 مدتی مدیر اجرایی بیمارستانهای ˈعرفان و باقدوˈ در شهر جده عربستان بود. پس از آن تا سال 2003 مدیر اجرایی شرکت تجاری ˈافقˈ در عربستان بود؛ بحره به مدت یک سال نیز مدیرکل این شرکت شد و پس از آن نیز یعنی از سال 2005 تا کنون، مدیر اجرایی شرکت ˈتکنو مدیاˈ است.

اختلاف در میان اعضای به اصطلاح ائتلاف


سمیر نشار از سران گروه موسوم به ائتلاف مخالفان حکومت سوریه و رییس دبیرخانه ˈاعلامیه دمشقˈ در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه از اختلاف میان اعضای ائتلاف و مداخله خارجی در این زمینه خبر داد.

نشار در تماس تلفنی از ترکیه گفت: عربستان، قطر و آمریکا در تلاش برای کسب بیشترین سهم، ائتلاف را تحت فشار قرار داده اند که باعث شده بسیاری در ائتلاف به اقدامات آنان در خصوص تحت الشعاع قرار دادن استقلال تصمیم گیری ائتلاف اعتراض کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    2 0
    ترکیه و تروریسم منطقه را به کجا میبرند؟